Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fester
#346809
Een kennis van mij voerde haar honden net als ik Duck. Maar ik ben overstapt op bibi. Haar honden dus ook. Nu vertelde ze mij dat ze was gestopt met bibi omdat ze daar zo onwijs veel gras van gingen eten. Heeft iemand daar een verklaring voor? ???
Door pollekind
#346913
Ik heb dat ook gehad met mijn Cavaliertje die ging in het begin toen ik net energique voerde ook ineens veel grag eten.Het leek wel of ik met een koetje op stap was.Ik heb toen Energique gebeld om te vragen of dit normaal was?Ze zij toen dat er in gras een stofje zit dat sommige honden gewoon lekker vinden.Want mijn hond ging er niet van spugen maar hield alles binnen en poepte het gewoon weer uit.Het heeft hier een paar weken geduurd en toen was het ineens weer over met het gegraas ;DApart hè?
Door Netty
#346914
ik denk dat het gras op het ogenblik erg lekker zal smaken, tijd van het jaar zal ik maar zeggen, want Tof is ook ineens niet meer bij gras weg te slaan, niet alle gras, maar sommige soorten vind ze lekker.
wat ik ook gemerkt heb is dat ze ook gras tussen haar tanden neemt en de sappen eruit drukt, het gras blijft dan achter als een leeg slap hoesje ::)
Door oebaya
#346921
Mijn honden aten al gras toen ze nog brokken kregen en nu ze helemaal op kvv staan, doen ze het niet meer en niet minder.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#346947
Ja, ik heb dit vaker gehoord. Waar het aan ligt en waarom? Ik weet het niet... misschien moet je zelf wat extra rauwe groentemix proberen toe te voegen, kijken of dat helpt? Mogelijk moet de hond wennen aan de nieuwe zuur/basisch balans van versvleesvoeding?

Overigens eten momenteel de meeste honden wel als koeien hoor. Dus als ze echt lekkere sappige sprietjes eten: dan is het niet iets om je druk over te maken. Wolven doen dit ook trouwens.
Door Ike
#346961
ike krijgt ook bibi en heeft bij vlagen dat hij gras eet (of als hij echt misselijk is hij spuugt dan ook) maar deed dit vaker in zijn brokken tijd, nu af en toe, maar niet meer dus na het overstappen op bibi.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#347999
[quote="fester"]
Een kennis van mij voerde haar honden net als ik Duck. Maar ik ben overstapt op bibi. Haar honden dus ook. Nu vertelde ze mij dat ze was gestopt met bibi omdat ze daar zo onwijs veel gras van gingen eten. Heeft iemand daar een verklaring voor? ???
[/quote]

Mijn honden aten gras op brokken, Bibi en BARF dus er is geen verband.
Door Steph
#348622
Mijn hond eet ook veel meer gras sedert ze op Duck staat, maar is er niet ziek van en alles komt er gewoon weer uit. Niets om je echt zorgen over te maken denk ik…
Door margreet
#349366
ook hier regelmatig een stelletje koeien en dan zeggen de voorbijgangers,o die hebben last van hun maag want ze eten gras. ::)
Door Jolly
#349475
ik heb in de maanden mei, juni, juli, en soms aug ook nog, een zwarte koe.
Hij is eigenlijk os, want tis een gecastreerde 6 jarige knaap. ;)
Door SHIVA
#349510
Mijn honden eten ook nog net zo veel gras als in de brokken periode en dat is al zo 3,5 jaar geleden
zal wel een rede hebben
gr shiva
Door Birgit
#349838
Tos is ook net een koe. Vooral als er dan 's morgens zo'n lekker nat laagje op zit !
Ik denk dat het gras vanaf de lente het lekkerste is.
Door Schnappi
#350128
Mijn cavjes eten ook graag gras, is eigenlijk toe genomen sinds de energique maar de ene kotst het achteraf uit en de andere niet.
Door Audrina
#350210
Hier ook 3 bonte geiten hoor. ;D En die staan deels op CB, deels barf. Dus ik denk dat het idd niet aan de Bibi ligt, maar gewoon aan het gras. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door