Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#349477
De beide DA's waar ik kom zeggen nog niet de enting te hebben tegen rabies die 3 jaar werkzaam is, ze willen dit dus ook niet in het boekje zetten. Weet iemand een da in Nijmegen of omgeving die wel gewoon de termijn van 3 jaar aanhoud?
Door oebaya
#349729
Vraag eens met welk merk ze enten en als ze Nobivac enten, dan is die gewoon drie jaar geldig. De heren daar even op wijzen en vertellen dat ze hun eigen vakliteratuur beter bij moeten houden.
gr.
Nicolette
#350050
oebaya schreef: Vraag eens met welk merk ze enten en als ze Nobivac enten, dan is die gewoon drie jaar geldig. De heren daar even op wijzen en vertellen dat ze hun eigen vakliteratuur beter bij moeten houden.
gr.
Nicolette
Ze enten beide met nobivac maar de een weet er van en zegt dat het nog wel maanden kan gaan duren voordat "zogenaamd" de juiste enting er is. De ander zegt er niets van te weten maar het is een vervanger voor een week dus ik probeer het nog een keer als de eigen da er zelf weer is.
#350152
Ja die dierenartsen zien hun omzet natuurlijk dalen. In plaats van een jaarlijkse enting kom je nu maar 1 keer in de 3 jaar voor rabiës.....en dat willen ze natuurlijk voorkomen!
Jammer dat ze dan net tegen de verkeerde aanlopen die het wel weet!

Van welke leverancier is novibac? Anders bel je hun toch even om te laten bevestigen dat de enting 3 jaar geldig is?
Door oebaya
#350231
K9Jordan schreef: Ja Novibac is van Intervet en het staat zelfs op hun frontpage van de website dat hun enting nu 3 jaar geldig is!!! ;D
Dus de DA gewoon doorverwijzen en zijn huiswerk laten doen....
Of die pagina even uitdraaien en de dierenarts onder zijn neus houden.
#357274
Ik heb mijn hond laten inenten voor kennelhoest en Rabies. Maar was hier een hoop geld voor kwijt. (intotaal 55 a 60 euro)

Wat kosten deze normaal. want mijn totale rekening kwam op 80 euro.

inentingen voor:
kennelhoest en rabies,
daarnaast:
kreupelheidsonderzoek
oogzalf
+ BTW. Ik vond het een erg hoge rekening. Wel werd ik erg prettig en vriendelijk geholpen. hij nam ook de tijd voor mij. (ruim half uur)
Door Jojo
#359239
sentinel1984 schreef: Ik heb mijn hond laten inenten voor kennelhoest en Rabies. Maar was hier een hoop geld voor kwijt. (intotaal 55 a 60 euro)

Wat kosten deze normaal. want mijn totale rekening kwam op 80 euro.

inentingen voor:
kennelhoest en rabies,
daarnaast:
kreupelheidsonderzoek
oogzalf
+ BTW. Ik vond het een erg hoge rekening. Wel werd ik erg prettig en vriendelijk geholpen. hij nam ook de tijd voor mij. (ruim half uur)
Hmm, even kijken wat het bij onze da zou hebben gekost:
2x enting à 11,50 = 23 euro
tubetje caf-oogzalf, ongeveer 6 euro
consult (onafhankelijk van de tijd dat je binnen bent) 17,50 euro
totaal 46,50 euro dus. Ik weet alleen niet wat een kreupelheidsonderzoek voorstelt en of dat nog extra kosten met zich meebrengt ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#359909
Hangt er een beetje van af in welk deel van Nederland je zit. In het westen is het duurder dan in het oosten.

In Amsterdam zou je rustig meer kwijt zijn. Een consult is daar al €30
#361473
De da waar wij voor de homeopathie heen gaan bestelt nu toch voor ons de rabiesenting die drie jaar geldig is. Ik wist niet dat daar een andere enting voor nodig was maar hij zei van wel.Het maakt mij niet uit als er maar gewoon "drie jaar geldig" in de entboekjes wordt gezet. :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door