Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Hoe vaak per dag voeren jullie de hond(en)?

1 keer per dag
14
13%
2 keer per dag
77
72%
3 keer per dag
11
10%
anders, nl.....
5
5%
Door Jojo
#349147
Nou was ik toch benieuwd.....
Vertel eens, hoevaak op een dag voeren jullie?! En waarom doe je het zo?!
Door Jojo
#349152
Zal zelf maar beginnen ;D
Mijn bulletje krijgt 1 keer per dag zn carnibest, ik heb hier voor gekozen omdat hij niet zo´n goede eter is en te vaak zn maaltijdje liet staan. Nu ik hem 1 keer aanbied heeft hij ook echt honger en gaat het er zo in :P en hoef ik niets meer weg te gooien :D
Door Lizzy
#349154
Ik voer mijn honden 2 keer per dag, op verschillende tijdstippen (ergens in de ochtend en ergens in de late middag/avond) en verschillende hoeveelheden (de ene maaltijd 200 gram, de andere maaltijd 700 gram bijvoorbeeld).

De reden? Ik vind dat prettig zo. Het zijn vrij grote honden met vrij diepe borstkassen. Ze zijn zeer actief en ik wil gewoon geen 1 maaltijd per dag geven. Voelt gevoelsmatig bij mijn honden niet goed. Bovendien kan ik zo lekker afwisselen, met 14 maaltijden per week.
Door Borke
#349157
Borke krijgt 2x per dag eten en dat bevalt me prima zo.
Zijn etenstijden zijn variabel, eigenlijk net hoe het ons uitkomt.
Ondanks het feit dat hij altijd honger heeft, zeurt hji nooit om zijn eten. Ik moet bekennen dat een enkele keer we dus vergeten om hem 's avonds eten te geven, maar tot nu toe heeft hij dat 'overleeft'.
Vooral met trainen vind ik het handig om 2x te voeren. Als ik dan naar de training ga, dan is hij nuchter; als hij dan pas 24 uur geleden gegeten zou hebben, dan vind ik dat een naar idee.
Verder vind ik het leuk om hem eten te geven, en nu hebben we 2x pret per dag.
Door Audrina
#349164
Ook 2 keer per dag. Op dagen dat ik moet werken 's morgens om 7 uur en 's avonds om 7 uur en in het weekend of als ik vrij ben heb ik daar geen vast tijdstip voor. En de hoeveelheden die ze krijgen varieren ook (ligt er maar net aan hoeveel ze die dag gedaan hebben en wat ik ze voor wil schotelen).

O.a. om dezelfde redenen als Lizzy.

Ik merk dat ze het zelf ook veel prettiger vinden.
1 keer per dag, dan gaan ze op den duur lopen schooien of vervelen omdat ze niks krijgen.
3 keer per dag is net teveel omdat 2 van m'n 3 honden maaltijd nr 3 dan voor de helft laat staan.
En m'n reu moet ook wel 2 keer per dag eten. Geef ik hem 1 keer dan raakt ie verstopt en kan ie niet poepen, geef ik hem 3 keer dan blijft ie poepen.
Door Ster
#349192
Twee keer. Drie keer vind ik teveel moeite. Een keer vind ik gevoelsmatig te weinig, omdat ik het vergelijk met mezelf. Maar die vergelijking zal wel niet juist zijn. Ik kan het dus niet echt onderbouwen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#349251
2x per dag, omdat ik dat altijd al gedaan heb en me dat goed bevalt. Portie van 's morgens is wel kleiner als die van 's avonds, zodat ze 1x per dag lekker veel heeft, zodat ze daarna lekker kan uitbuiken.
Door bas rouge
#349312
Ik geef ze twee keer per dag te eten. 's morgens tussen 7 en 11 en 's avonds tussen 17.00 en 23.00, dus wanneer ze krijgen is heel flexibel in te delen door mij.
Ze krijgen gewoon zoals het mij uitkomt.

Meestal in de ochtend minder dan in de avond maar da's ook niet altijd zo. Mijn twee grote honden eten best behoorlijk veel (ca. 1 kilo per dag ieder) en dat vind ik teveel om ineens te geven.
Bovendien is voeren leuk en heb ik twee keer per dag de kans ze heeeeel blij te maken :) en ik kan lekker afwisselen op deze manier.
Door Debora
#349387
2 keer per dag. 's ochtends als ik opsta (en dat verschilt nog wel eens) en achter in de middag/ 's avonds. Niet echt supervaste tijdstippen. Heb het voor Sam ooit eens in vieren gedaan omdat ze een paar keer kotste toen ik het haar in 2 keer gaf. Maar dat heb ik haar langzaamaan maar weer afgeleerd. Nu gaat het goed.
Door Mevroi Kruim
#349424
Goh, ben ik de enige die 1x per dag voert? En soms een supergemene vastendag houdt (zelluf en voor de hondjes, gedeelde smart enzo ;D)
's Avonds nadat wij zelf gegeten hebben meestal, vooral vlees met bot omdat ze daar zo lekker van gaan ruften en dat doen ze dan maar als ik imme bedje lig en het niet ruik 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#349441
Hier krijgen ze 1 x per dag hun vlees/bot anders krijgen ze twee keer bijna niks, nu hebben ze tenminste 1 x per dag een volle buik.
Door Jojo
#349444
[quote="Kruimel"]
Goh, ben ik de enige die 1x per dag voert? En soms een supergemene vastendag houdt (zelluf en voor de hondjes, gedeelde smart enzo ;D)
's Avonds nadat wij zelf gegeten hebben meestal, vooral vlees met bot omdat ze daar zo lekker van gaan ruften en dat doen ze dan maar als ik imme bedje lig en het niet ruik 8)
[/quote]
hihi, ik dacht ook al, ik ben de enige die 1 keer per dag voert ::)
Maarja, een klein hondje als die van mij eet ook maar 250 gram en dan heb je met 2 keer voeren gewoon maar hele kleine porties, waardoor ik bang ben dat hij doordat zn maag gewoon niet helemaal gevult is gewoon konstant een hongergevoel heeft :-\
Maar het werkte hier gewoon ook niet, want 's ochtends wil hij sowieso al niet eten, en als ik het dan pas 's middags geef, is de tijd tussen de twee maaltijden te kort en heeft hij vaak nog geen trek 's avonds ::)
Door Supermax
#349456
3 keer per dag omdat Max een grote hond is en hij best wel schrokt. En altijd honger heeft :).

Groetjes,
Mieke
Door Indy
#349500
Indy eet tussen de 800 en 1000 gram per dag, het ligt er een beetje aan wat ze gedaan heeft en hoe ik met het eten uitkom...en daarvan krijgt ze 200 tot 300 gram overdag, geen vast tijdstip en de rest krijgt ze in de tijd die tussen de laatste uitlaatronde en het naar bed gaan ligt, ook dit varieert dus nogal :D

Maar ik geef dus 2 keer per dag, omdat ik dit echt een te grote hoeveelheid vind, om in 1 keer te geven
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door