Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pup
#349034
Onze Buck die nu 19 weken is heeft al 2/3 weken diarree, de ene keer smeuig, de andere keer gewoon hard, dan weer een dag niet en dan ineens weer wel. Ik voer hem nog steeds Carnibest waar ie al vanaf 9 weken op staat. Normaliter valt ie echt zijn bak aan en nu trekt ie zijn neus op.
Ik heb dit nu eens een paar weken aangezien, maar er verandert niets.
Kan het zijn dat het komt door het tanden wisselen?
Ik vind het wel lang duren. Hij is levendig, drinkt goed, ziet er goed uit. Dus ziek ziet ie er niet uit.
Probiotica geef ik ook al. De hoeveelheid voer heb ik ook al verminderd zodat ie meer honger zou krijgen.
Ik geef bijna niks meer tussendoor.
Hellup !!!!!
Door Lizzy
#349059
Ik heb er even een nieuw onderwerp van gemaakt want dat is duidelijker voor jezelf en voor de leden. En ik denk dat deze nu ook maar even in medisch moet. Ben je het daar mee eens, pup?
Door pup
#349061
Ja natuurlijk, ik was aan het twijfelen. Het onderwerp is hetzelfde vandaar.
Bedankt
Door Lizzy
#349067
pup schreef: Ja natuurlijk, ik was aan het twijfelen. Het onderwerp is hetzelfde vandaar.
Bedankt
Ja, dat is ook zo. Maar omdat jouw pup nu al vrij lang aan de diarree is dacht ik "even wat meer aandacht voor dit onderwerp".


Is hij volop aan het wisselen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 11 jul 2005, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eefje
#349073
hoelang staat het voer buiten de koeling?
want ze hadden er bij ons ook last van omdat we het er s'ochtends al uithaalde voor het avondeten,met deze warmte niet zo slim bleek dus achteraf.
groetjes eefje
Door Lizzy
#349078
Een pup die aan het wisselen is kan absoluut diarree krijgen. Vaak zijn ze ook wat hangerig en hebben ze nergens zin in. Ook niet in eten. En wat ik ervan begrijp is het niet zo dat hij leegloopt van de diarree (hoe dun is zijn ontlasting eigenlijk?) en is hij verder in orde. En daarom denk ik dat je deze situatie nog wel aan kunt kijken tot na het wisselen. Hij groeit ook goed, toch?

En als je het niet aan wilt kijken, dan zou je eventueel kunnen kijken of hij op een andere smaak CB of een ander merk kvv betere ontlasting heeft.
Door pup
#349084
Hij groeit goed, iets minder dan een kilo per week nu omdat ie minder eet. Maar hij groeit in ieder geval. Hij krijgt 3 verschillende smaken van CB en af en toe rodi.
Zijn ontlasting is smeuig, zacht. Soms gewoon een lekker harde drol (lekker praatje). Geen spuitpoep, maar 1 keer gehad.
En......ik heb 2 keer een druppeltje bloed gezien aan het eind van zijn ontlasting. En niet in de ontlasting. Ik denk dat dit is van het persen (aambeitje ofzo)
Gezellig he zo'n poepverhaal ;D ;D ;D
Door pup
#349085
Bye the way, hoe lang kan dat wisselen duren? Ik heb nog maar 1 kiesje gevonden. Hij laat zich niet makkelijk in zijn bekkie kijken, maar wat ik nu zie is nog heel veel melktandjes. Ruikt wel metaalachtig (bloed).
Door pollekind
#349249
Ik zou eens een ander merk KVV geven.Mijn honden verdragen ook niet ieder soort KVV.De ene krijgt last van Duck en de ander poept gek van Rodi.Wij voeren 2 honden Energique nr.1 en 1 hond eet Smulidier(niet aan te bevelen voor hond in de groei!)+1 plak Duck per dag.
Energique heeft ook een versie voor pups,misschien is dat iets?
Door Doedels
#349667
pup schreef: Bye the way, hoe lang kan dat wisselen duren? Ik heb nog maar 1 kiesje gevonden. Hij laat zich niet makkelijk in zijn bekkie kijken, maar wat ik nu zie is nog heel veel melktandjes. Ruikt wel metaalachtig (bloed).
Het wisselen begint gem. met 16 weken en het meeste wordt gewisseld tot 5 maanden. Tussen de 6 en 8 maanden komen nog de achterste ware kiezen door. Buck zit er dus midden in. Tijdens het wisselen wordt er een enzym aangemaakt om het tandvlees week te maken zodat de tanden gemakkelijker door komen. Dat enzym komt ook in de darmen terecht waardoor het diarree kan veroorzaken.
Verder wordt diarree bij pups ook vaak veroorzaakt door dat ze worden uitgelaten op veldjes waar de hele buurt zijn hond uitlaat waardoor er veel poep ligt. Omdat pups nog niet alle weerstand hebben opgebouwd, lopen ze heel vaak diarree op. Als je schonere stukjes opzoekt, verdwijnt de diarree als sneeuw voor de zon.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door