Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#348607
De hond van mijn ouders heeft al een week diarree. Niet in hele hevige mate, maar toch.
Ze zijn al bij de dierenarts geweest maar deze wil in eerste instantie niks geven, omdat het beter is dat hij hier zelf bovenop komt.

Soms is het plat, soms wat smeuig in drolvorm.
Nu geeft mijn moeder en brokken en Carnibest. Ze wil niet volledig op het versvlees.
Ik denk dat het misschien hier aan kan liggen. Dus heb al het advies gegeven of alleen brokken of alleen carnibest te geven, met dit laatste als voorkeur.


Hebben jullie nog natuurlijke tips om deze diarree te bestrijden en/of voedingstips.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#348615
Ik vergeet te zeggen dat de hond, tegelijk met onze hond die nergens last van heeft, zijn enting gehad heeft.

Kan diarree trouwens besmettelijk zijn? Dus loopt mijn hond risico als hij met hem speelt?
Door diana
#348876
als het een virus is vaak wel
let ook op het watergeven
kijk bij andere topic over diarree
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#349066
ja, ik heb het ondertussen al gelezen en doorgegeven aan mijn moeder.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#349081
[quote="pleuntje"]
Ik vergeet te zeggen dat de hond, tegelijk met onze hond die nergens last van heeft, zijn enting gehad heeft.

Kan diarree trouwens besmettelijk zijn? Dus loopt mijn hond risico als hij met hem speelt?
[/quote]

Ik zie hier niet echt risico's voor een andere hond, als het echt besmettelijk was geweest dan had iedereen het daar al gehad incl. de hond van de buren b.v.
Diarree veroorzaakt door een virus is vaak als water. Ik denk dan ook dat deze diarree een andere oorzaak heeft ook omdat het al een week duurt en eigenlijk op z'n eigen manier constant is. Te proberen is het veranderen van voer en als ze niet helemaal op vers wil dan per een aantal dagen omschakelen en niet brok en vers op 1 dag geven.
Kan ook best een reactie zijn van enting en weersomslag. Is hij toevallig ook ontwormd?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#349519
ja ook ontwormt. Paar dagen na de enting.

Momenteel krijgt hij volgens mij, kip met rijst en is het een heel stuk verbeterd.
Dus ik had aangeraden Carnibest lam/ rijst te geven met probiotica.

Dus, even afwachten verder. Bandit zijn ontlasting is nog steeds goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door