Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#348752
Karin & Pyrs schreef: Is het volgende een verantwoorde maaltijd, voor 1 of 2x per week ??

Pens + kippennekken + rauw eitje + biogarde
Op zich wel hoor. Maar ik vind persoonlijk dat het er ook aan ligt wat ze verder krijgen. Als ze een KVV krijgen waar voornamelijk gemalen kippenbot en pens in zit, dan brengt zo'n maaltijd als deze natuurlijk niet veel afwisseling met zich mee. Als ze een KVV krijgen waar voornamelijk andere dingen in zitten, dan brengt zoiets wel weer afwisseling met zich mee. Op zich is er natuurlijk niks mis met deze maaltijd, maar als deze ingredienten wel in de KVV aanwezig zijn, zou ik het zelf niet vaker als 1 keer per week geven.
Door K@rin
#348759
Lizzy schreef: Op zich wel hoor. Maar ik vind persoonlijk dat het er ook aan ligt wat ze verder krijgen. Als ze een KVV krijgen waar voornamelijk gemalen kippenbot en pens in zit, dan brengt zo'n maaltijd als deze natuurlijk niet veel afwisseling met zich mee. Als ze een KVV krijgen waar voornamelijk andere dingen in zitten, dan brengt zoiets wel weer afwisseling met zich mee. Op zich is er natuurlijk niks mis met deze maaltijd, maar als deze ingredienten wel in de KVV aanwezig zijn, zou ik het zelf niet vaker als 1 keer per week geven.
Normaal krijgen ze CB en dit zou dan een keertje als afwisseling zijn, dat ze wat meer te kauwen hebben ........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#348774
Natuurvoer:

Bevat: Vers kippenvlees, vers rundvlees, verse fijngemalen groenten, rijst, koudgeperste lijnzaadolie, zonnebloemolie, vitaminen en mineralen.


Lam/Rijst

Bevat: Vers lamsvlees, vers kippenvlees, rijst, verse fijngemalen groenten, zonnebloemolie, koudgeperste lijnzaadolie, vitaminen en mineralen.

de kip bevat natuurlijk zoiezo kip
Door danielle1980
#348781
sylvia schreef: Hoe kom je daarbij?
dat zei corine tegen me toen ik dr belde toen de pups giardia hadden, toen wist ik dat nog niet en dachten we dat ze niet tegen kip konden.
toen zei ze dat cb geen kip bevatte.
daarom was ik cb natuur gaan geven :-\ ???
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 10 jul 2005, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#348785
danielle1980 schreef: dat zei corine tegen me toen ik dr belde toen de pups giardia hadden, toen wist ik dat nog niet en dachten we dat ze niet tegen kip konden.
toen zei ze dat cb geen kip bevatte.
daarom was ik cb natuur gaan geven :-\ ???
Ik denk dat je haar verkeerd begrepen hebt, in alle cb zit kip, al was het alleen al het bot
In de natuur zit zelfs meer kip dan rundvlees volgens het etiket
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 10 jul 2005, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#348786
de light bevat geen kip en daar was je weer mee begonnen toch, toen de pups weer moesten wennen(en de Eend/Rijst, maar dat lijkt me logisch, omdat dat speciaal voor honden met allergieen is ::)
Laatst gewijzigd door K@rin op zo 10 jul 2005, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#348793
Karin & Pyrs schreef: de light bevat geen kip en daar was je weer mee begonnen toch, toen de pups weer moesten wennen ?
owwwwwww ja dat zal t geweest zijn ja, dat klopt.
je hebt helemaal gelijk :-[ ::)
foutje sorry :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op zo 10 jul 2005, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door