Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#348541
Ik heb bij Mike net een kleine teek gevonden. Er zat al een hele bult, maar er zat ook een rode rand om de bult heen. Moet ik hier nu direct mee naar de Da??? Het is zondag dus ik wilde het eerst hier even vragen. Wat moet ik doen??? Is die rode rand altijd foute boel??
Door Jo
#348544
Nou ik zou sowieso in dit geval de huisarts wel even bellen.
Dat kan natuurlijk nooit kwaad..wie weet heeft tie wel een goede tip voor je !
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#348546
Heb net een da gesproken (niet mijn eigen da, want die heeft geen dienst) Moet er om 17.00 uur naartoe.
Betekend zo'n rand dat hij is geinfecteerd? En zo ja, wat kan ik dan verwachten?
Door chamourel
#348547
het enige dat ik weet is een rode rand of streep.........bloedvergiftiging.............maar je bent er zo snel bij ............dat lijkt me toch dan wel heel sterk :-\
misschien is het een soort van allergische reactie.

groetjes janet
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#348548
chamourel schreef: het enige dat ik weet is een rode rand of streep.........bloedvergiftiging.............maar je bent er zo snel bij ............dat lijkt me toch dan wel heel sterk :-\
misschien is het een soort van allergische reactie.

groetjes janet
Maar ik heb al vaker teken bij hem weggehaald en nooit zo'n reactie gezien, wel de bult, maar geen rode rand. Ben er inderdaad snel bij, dus moet maar afwachten nu. Mike zal waarschijnlijk wel antibiotica krijgen nu?
Door Jo
#348549
Als je bij Google "tekenbeet" intikt krijg je ladingen informatie..
Da's meer als wat ik je kan vertellen.
Succes en ik hoop dat het allemaal mee mag vallen meid .
Door chamourel
#348551
ja ff googlen.........
teek rode rand heb ik ingetoetst

****************

Wat zijn de verschijnselen bij besmetting?
Na enkele dagen tot enkele weken ontstaat er een rode vlek om de steekplaats. Deze vlek wordt geleidelijk groter. Deze rode vlek wordt ECM genoemd (erythema chronicum migrans).
Patiënten met ECM moeten gedurende 2 weken met antibiotica worden behandeld om te voorkomen dat de ziekte van Lyme ontstaat. Werkzame antibiotica zijn o.a. amoxicilline en doxycycline.
************

komt volgens mij echt goed...maak je niet te druk

groetjes janet
Laatst gewijzigd door chamourel op zo 10 jul 2005, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#348555
Nou, ik wacht maar ff het bezoek aan de da af dan. :-\
Bedankt voor jullie meedenken.
Vraag me hierdoor toch wel weer af of het toch niet verstandiger is een effectiever middel te zoeken. Die Petvital werkt hier niet voldoende.
Door Ster
#348591
Zijn honden dan van zichzelf resistent? Ik was in de veronderstelling dat honden ook Lyme kunnen krijgen, alleen een andere soort dan mensen, of van een andere soort teek... Heb nooit helemaal begrepen hoe dan nou zit. :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#348600
Nee, honden krijgen dezelfde Lyme van dezelfde teken als mensen, alleen minder snel.
Ik heb begrepen dat ongeveer een derde van alle teken Lyme bij zich draagt, en als je ziet hoeveel honden er door hoeveel teken gebeten worden, dan hadden zowat alle honden Lyme moeten hebben.

Bovendien is het onderzocht dat veel honden antilichamen tegen Lyme hebben zonder dat ze ooit ziek zijn geweest.
Volgens mij zijn Berners wel wat gevoeliger dan andere honden. Dus misschien is een abkuurtje geen overbodige luxe in dit geval.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#348713
De da vermoedde toch dat het een "verkeerde" teek was aan de plek te zien, dus Mike heeft een prik met ab gehad en een prik tegen de zwelling, dus alles is nu goed. Natuurlijk wel de plek ff in de gaten blijven houden, maar die prik ab is afdoende.
Vond het vervelend om een da in het weekend lastig te vallen, vandaar dat ik hiet even om raad vroeg, maar de da vond het alleen maar verstandig dat we gebeld hadden.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#348726
Lupa schreef: he shit zeg!!!!
maar de ab is wel genoeg dus.
gelukkig zeg!
ja, de da zegt dat de ab afdoende werkt en ik me geen zorgen meer hoef te maken, dus inderdaad gelukkig.
Was best wel ff in paniek en hierdoor denk ik toch dat ik weer een wat onvriendelijker middel tegen de teken ga gebruiken. :-\ Want in die vacht kan je toch ook wel eens een teek over het hoofd zien. Stel dat ik dit dus niet had gezien/gevoeld :-\
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 10 jul 2005, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door