Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#348349
Er is een wonder gebeurd...
Hafan was als pup hyperactief. Echt heel erg. Zo erg dat wij er echt uitgeput van raakten. Na een jaar zijn we er pas achter gekomen dat het aan het voer lag. Het heeft nog een jaar geduurd voordat Hafan redelijk hanteerbaar werd. Sinds februari van dit jaar eet hij pas vers. Daarvoor brokken. Hij wordt onder andere hyper van smaakversterker. Als hij per ongeluk een chipsje van straat pakt, moet hij 1 à 2 uur uitrazen. Gelukkig komt zoiets nog maar zelden voor. Vandaag is het Hafan toch gelukt om chips te jatten. Ik weet niet hoeveel, maar ik weet zeker dat hij er van heeft gegeten. Het eerte half uur zaten wij hier met samengeknepen billen te wachten op de explosie. Het volgende half uur zaten wij elkaar enigszins verbaasd aan te kijken. De explosie is nooit gekomen :D Wat denken jullie zou het verse voer hier een rol in spelen of heb ik gewoon een gezond merk chips in huis gehaald?
Door romila
#348360
Zijn "gezonde chips" niet net zo iets als "gezonde brokken" ;D ;D ;D Wellicht is hij door de goede voeding minder gevoelig geworden voor de smaakversterkers...
Door diana
#348429
dat denk ik ook , maar wanneer er gezonde chips betstaat wil ik weten ;
waar te koop en welk merk ::)
Door Lizzy
#348505
Misschien waren het reform-chippies ;D. En anders is het misschien inderdaad zo dat hij minder gevoelig is. Of dat hij er 'overheen aan het groeien is'?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#348517
Intoleranties worden vaak gestapeld, misschien is het inderdaad zo, omdat hij nu geen smaakstoffen meer binnenkrijgt via zijn voer, dat dat chipje de toren niet laat omvallen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 10 jul 2005, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#348745
sylvia schreef: Intoleranties worden vaak gestapeld, misschien is het inderdaad zo, omdat hij nu geen smaakstoffen meer binnenkrijgt via zijn voer, dat dat chipje de toren niet laat omvallen.
Ik vraag me voorzichtig af of dat inderdaad de reden zou kunnen zijn. In gezonde chips geloof ik net zo min als in gezonde brokken. Hafan wordt in augustus 6 jaar en het is tot nu toe nog nooit mogelijk geweest om zoiets als een chipje te eten zonder een heftige reactie. Ik heb wel eens van 24.00 tot 02.00 uur 's nachts balletjes gegooid om te voorkomen dat hij kortsluiting in zijn hoofd zou krijgen. En dan was ik blij dat het mogelijk was om zijn aandacht op een bal te richten. Dat was in het begin ook niet mogelijk. Ik was al uitermate tevreden over vers voer, maar dat het zo zuiverend zou werken heb ik niet voor mogelijk gehouden. In de basis is Hafan helemaal de hond waar ik op gehoopt had, super stabiel, enorme werklust, exporatiedrift, snel, lenig... moet ik nog doorgaan? ;) Maar door die overgoevoeligheid is er zo veel mis gegaan dat het een zorgenkindje is geworden. Eerlijk gezegd durf ik het nog niet echt te geloven dat het mogelijk is om Hafan echt in evenwicht te krijgen. Als het lukt, ga ik persoonlijk huis aan huis mensen overtuigen van het nut van rauw voer. 8)
Door Doedels
#352355
Het is nu officieel: Hafan wordt niet meer hyper van verkeerd voedsel. Vandaag heeft hij bijna de hele ochtend de kans gehad om van die trainingsbrokjes te stelen. Ik heb het een en ander van hem af kunnen pakken, maar hij heeft ongetwijfeld veel binnen gekregen. Normaal zou hij daar een hele ernstige hyper aanval van krijgen en daarvan de volgende dag nog van slag zijn. Er is helemaal NIETS gebeurd. Hij heeft zelfs liggen slapen op het teras :o Hij heeft diarree, van een virus denk ik, dus hij is de zooi gelukkig ook snel weer kwijt. Het is wel triest om te moeten constateren dat hij 5 jaar lang in een wankel evenwicht heeft moeten functioneren met brokken. Lang leve BARF :D
Door Doedels
#352367
Kruimel schreef: Gefeliciteerd Hafan, kujje lekker Frolicjes eten ;D ;D
Ga je mond spoelen! >:(
Door Birgit
#352531
Doedels schreef: Het is wel triest om te moeten constateren dat hij 5 jaar lang in een wankel evenwicht heeft moeten functioneren met brokken. Lang leve BARF :D
Beter laat dan nooit ;) Enne wat fijn zg, dat het zoooo goed gaat :)
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#354303
Hi,

Ik heb begrepen dat drukke honden rustiger worden
van KVV of Barf en suffe honden actiever. :D
Dat kan wel kloppen want Ken wordt steeds vrolijker,
speelser, aanhankelijker en slaapt minder.

Heerlijk dat het nu toch nog goed is gekomen en de
volgende honden worden zo en zo gezonder. ;D
Door romila
#354310
Doedels schreef:Als het lukt, ga ik persoonlijk huis aan huis mensen overtuigen van het nut van rauw voer. 8)
Het is nu officieel: Hafan wordt niet meer hyper van verkeerd voedsel.
Dusseh....nu huis aan huis mensen overtuigen van KVV en BARF he! Succes!! ;D ;D
Door Doedels
#354537
romila schreef: Dusseh....nu huis aan huis mensen overtuigen van KVV en BARF he! Succes!! ;D ;D
Eeeeh ja, belofte maakt schuld :-X Ik wacht op professionele ondersteuning van de nog op te richten stichting barfplaats. Maar ik win al te pas en vooral te onpas zieltjes. Iedereen die iets over hondenvoer vraagt wordt over de streep getrokken ;D De omzet kvv en vriezers is spectaculair gestegen in mijn omgeving.
Door Mevroi Kruim
#354541
Doedels schreef: Eeeeh ja, belofte maakt schuld :-X Ik wacht op professionele ondersteuning van de nog op te richten stichting barfplaats. Maar ik win al te pas en vooral te onpas zieltjes. Iedereen die iets over hondenvoer vraagt wordt over de streep getrokken ;D De omzet kvv en vriezers is spectaculair gestegen in mijn omgeving.
Jee, hoe doe je dat? Een illegaal vuurwapen op de zwarte markt?
En krijg je al commissie van Expert en Philips?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door