Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door catwoman
#346982
Hallo allemaal'

Ik heb sinds een week een pup erbij gekregen, hij is nu 8 weken oud, is met 6weken al bij zijn mama al weg gehaald :'( Toen ik hem ophaalde kreeg ik van die fokker een zak royal canin mee, maar zette hem gelijk op cb, hij eet het wel maar ontzettend weinig :-\ ik geef hem 3 keer per dag maar hij eet ongeveer een volle theelepel ervan. Is dit genoeg?? of moet ik er nog wat bij geven?? Hij is een kruising maltheser/jackrussel, en erg klein. Wel is hij heel aktief en vrolijk en heeft een goede ontlasting!
Door pollekind
#346987
Oei dat is altijd lastig om zo op afstand te zeggen.Maar ik weet van Energique dat je per 2,5 kilo puppie:1schijf van 1 ons moet voeren.Energique heeft speciale puppie versie in zijn assortiement,ik weet niet of dit bij CB ook zo is?Als je puppie wat moeilijker eet kun je er ook een beetje lauw-warm water doorheen gieten dan komt de geur ook wat meer vrij en het sabbelt dan lekkerder weg ;D.Ik heb hier een Cavaliertje wat haar KVV niet zonder een scheutje warmwater erdoorheen wil eten.
Door danielle1980
#346988
voor een pup is het 50 gram per kilo.
hoe zwaar is jou pup?
tja weinig zou wel kunnen kloppen als ie zo klein is. ;)
Door catwoman
#347011
hij weegt 1.5 kilo, ik heb duck en energique geprobeerd maar dat eet hij helemaal niet, ook met warm water heb ik geprobeerd en volle yoghurt maar dat helpt allemaal niet, moet ik hem bij voeren met wat pap zo ja wat voor melk mag hij dan?? volle of magere?
Door danielle1980
#347013
[quote="catwoman"]
hij weegt 1.5 kilo, ik heb duck en energique geprobeerd maar dat eet hij helemaal niet, ook met warm water heb ik geprobeerd en volle yoghurt maar dat helpt allemaal niet, moet ik hem bij voeren met wat pap zo ja wat voor melk mag hij dan?? volle of magere?
[/quote]

ow dan mag ie ong 75 gram cb maar dats echt heeeeel weinig,
dus wat je geeft zou wel kunnen kloppen. :D
ik zou persoonlijk geen melk geven.
als je m wat extra's wil geven, kun je bv yoghurt geven zonder suiker of weinig suiker, bv van biogarde.
of hutekaas.
of groente, fruit.

in principe moet ie aan de cb alleen genoeg hebben, als je bv pr se duck of energique wil geven zou ik t beetje met cb erdoor geven.
maar let op dat je niet te veel gaat geven he, pups worden snel te dik.

en dat zn ontlastig goed is lijkt mij dat je op de goede weg bent en hij t prima op cb doet.
Door Moos
#348137
[quote="catwoman"]

Hij is een kruising maltheser/jackrussel, en erg klein. Wel is hij heel aktief en vrolijk en heeft een goede ontlasting!
[/quote]

Met 1.5 kilo is hij zeker niet klein voor zo'n kruising op 8 weken hoor, is gewoon een normaal gewicht. Hier wogen ze (Maltezers) op die leeftijd 1.1 kilo en 1.3 kilo ;)

En dan eten ze inderdaad nogal weinig.
Laatst gewijzigd door Moos op za 09 jul 2005, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jinxy
#348195
I.d.d. maak je over de hoeveelheid maar niet druk..

Zijn nog maar muizehapjes...

Ik zou persoonlijk een beetje standvastig zijn wat voeren betreft, als hij het er goed op doet moet je er ook geen zeurkous van maken door hem met allerlei mixjes meer te doen eten. Maak je hem alleen maar nog kieskeuriger mee....

Succes ermee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door