Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#347877
Net ontdekt dat Hannes op zijn buitenkanten van zijn ellebogen huidverdikkingen heeft. Het ziet er roze uit, zijn huid is daar normaal wit, met dikke schilfers en hier en daar een bobbel.
Zit dat em in een verkeerde verhouding qua voer? Teveel of te weinig omega 3 of 6 (ik haal ze altijd door elkaar)?

Eerst dacht ik dat het een soort eelt was omdat het op zijn ellebogen zit. ???
Door Lizzy
#347915
dazz schreef: Net ontdekt dat Hannes op zijn buitenkanten van zijn ellebogen huidverdikkingen heeft. Het ziet er roze uit, zijn huid is daar normaal wit, met dikke schilfers en hier en daar een bobbel.
Zit dat em in een verkeerde verhouding qua voer? Teveel of te weinig omega 3 of 6 (ik haal ze altijd door elkaar)?

Eerst dacht ik dat het een soort eelt was omdat het op zijn ellebogen zit. ???
Te weinig omega 3 bedoel je denk ik. Nou, dit klinkt eerder als gewoon te lang op een ligplek hebben gelegen als een tekort aan omega 3. Dat zie je over de hele huid. Maar goed, denk je zelf dat je te weinig omega 3 vetzuren geeft?
Door dazz
#347924
Lizzy schreef: Te weinig omega 3 bedoel je denk ik. Nou, dit klinkt eerder als gewoon te lang op een ligplek hebben gelegen als een tekort aan omega 3. Dat zie je over de hele huid. Maar goed, denk je zelf dat je te weinig omega 3 vetzuren geeft?
Ben nog het menu aan het samenstellen. Zit nog te rommelen met de groenten; hij heeft nog niet veel bladgroenten gekregen. Maar goed, als je een tekort aan omega 3 aan de hele huid moet zien, dan denk ik niet dat hij een tekort heeft. Het leek alleen zo exzeem-achtig, maar alleen aan de ellebogen zou idd op ligplekken kunnen duiden. Hij ligt veel in de tuin (we hebben een tuin met houten flonder). Best wel hard. En hij wil niet op een kleedje of een ligkussen liggen. Vanaf pupzijnde al niet.
#348059
En de plekken regelmatig in te smeren met een vettige creme. Als het erg uitdroogt kun je daar echt kloven in krijgen en die zijn dan weer heel moeilijk dicht te krijgen omdat de huid wat vereelt is.
#348098
Angelique schreef: En de plekken regelmatig in te smeren met een vettige creme. Als het erg uitdroogt kun je daar echt kloven in krijgen en die zijn dan weer heel moeilijk dicht te krijgen omdat de huid wat vereelt is.
wat voor vettige creme?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door