Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#346700
Waffie had vanmiddag Jiffie nogal hard gecorrigeerd. Nu kom ik net thuis van mijn werk, heeft Jiffie bloed aan haar hals en zie ik dat haar oortje nog steeds bloed. Het lijkt alsof er een stukje uit is aan het randje. Geneest dit vanzelf of moet ik naar de da?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
#346717
Hoi hoi, ik kan niet zien hoe het er bij jouw hond uit ziet maar ik weet van mijn hond dat dat plekje op haar oor maar open bleef gaan, oor is zeer doorbloed gedeelte heb ik ergens gehoord. In ieder geval, om kort te gaan, ik heb er een weekje Bach rescue Remedy zalf op gesmeerd en na een weekje was het wondje dicht.
Misschien dat het bij jouw hond ook helpt..
Door pollekind
#346728
Als het echt open staat zou ik ook naar de DA gaan voor een hechtinkie want anders groeit het van elkaar af en dat staat zo lelijk. :(
Door Anneke V
#346807
Een oor kan wel heel heftig bloeden...Als er gewoon een kapje weg is aan de rand van het oor zou ik het gewoon goed ontsmetten ( met iets niet pikkend natuurlijk ::) ) Al het echt een hap is dat eruit is of het is een grote wonde waarin misschien een hechtingkje inmoet dan kan je beter naar de DA.

Hou ons op de hoogte hé! ;)
Door Eef+Stippels
#346970
Ik ben toch naar de da gegaan. Ik had jullie reacties nog niet gezien, maar het bleef bloeden en dat vond ik nogal eng... De da heeft het aan elkaar geplakt met weefsellijm. Dat is iets nieuws ipv hechtingen en volgens mijn da echt iets voor gescheurde oortjes. Ze hoefde ook niet onder narcose, echt ideaal! Nu moet ze een paar dagen rustig aan doen, liefst niet schudden met haar hoofd en niet stoeien met wandor. Vannacht heeft ze lekker bij ons in bed geslapen  :D. Normaal slapen Waffie en Jiffie samen in de keuken, maar omdat ze niet mogen stoeien, hebben we Jiffie meegenomen naar de slaapkamer, konden we ook in de gaten houden of het niet meer ging bloeden.

Jiffie zelf heeft er helemaal geen last van (ze laat het iig niet blijken), ze vond het geweldig dat ze bij ons in bed mocht slapen, ze lag er als een princes bij  ;D
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#347018
Lizzy schreef: Hee fijn zeg, dat het op deze manier gelijmd kon worden!
Ja, echt ideaal! Geen narcose nodig, het is zo gepiept!
Volgens mijn da doen ze het bij mensen al heel lang zo en sinds kort ook bij dieren.
Door Doedels
#347335
sylvia schreef: Ik doe oor wonden die niet stoppen met bloedstop behandelen (ijzerchloride)
Ja, en van tevoren een poosje met een doekje (voor het bloeden ;D) dichtdrukken. Maar huidlijm is natuurlijk ideaal.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#347472
sylvia schreef: Ik doe oor wonden die niet stoppen met bloedstop behandelen (ijzerchloride)
Ik ook, en als ik die even niet kan vinden dan druk ik dat oor in een bak maizena.
Door romila
#347547
sylvia schreef: Ik doe oor wonden die niet stoppen met bloedstop behandelen (ijzerchloride)
Is dit hetzelfde als quickstop? Dat spul dat je gebruikt als een nagel bloed nadat je m te ver afgeknipt hebt??
Laatst gewijzigd door romila op vr 08 jul 2005, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#347633
romila schreef: Is dit hetzelfde als quickstop? Dat spul dat je gebruikt als een nagel bloed nadat je m te ver afgeknipt hebt??
Ja, ik denk het wel, ik ken quickstop niet , maar het zal hetzelfde zijn als het het bloeden stopt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door