Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#347338
Boef heeft twee teken op zijn hoofd. Niet echt een lastige plek maar sinds de dierenarts een afkrabsel heeft gedaan, vlak naast zijn ogen, onder dwang met een muilkorf om, is hij panisch voor het tekentangetje wanneer dat in de buurt van zijn kop komt. Gisteren hebben we hem met snoepies kunnen afleiden en heb ik er 1 kunnen weghalen. Maar nu dus twee nieuwe. We hebben het net weer met snoepies geprobeerd, maar Boef gaat grommen en happen van angst. Zal ik ze maar laten zitten? Ik wil hem niet dwingen met een muilkorf en vasthouden, want dat draagt alleen maar bij aan zijn angst. Iemand een idee?
Door Marion
#347345
oei wat moeilijk...... ik zou hem denk ik toch muilkorven en zo snel mogelijk die teek eruit halen en dan snel de muilkorf af en dan heel snel iets heeeeeel lekkers te eten geven..... Maar misschien dat iemand anders een betere tip heeft.......
En ik zou het bij de kop komen met een tang gaan trainen, dus iedere keer zonder iets te doen even met die tang bij zijn hoofd en een snoepje geven. EN dit uitbreiden met af en toe wat frummelen enz enz.

Succes hoor ;)
Door SHIVA
#347348
Als hij zo bang is voor de tekentang,waarom dan niet gewoon met je nagels
Wij gebruiken een schuifmaat en daar haal je de allerkleinste mee weg
maar als ze al iets groter zijn gebruik ik gewoon mijn nagels
suc6 ermee gr shiva
Door Doedels
#347361
Ik zou het met de hand proberen. Als dat ook zo'n heftige reactie veroorzaakt dan zou ik ze persoonlijk laten zitten. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik zou wel direct beginnen met de clicker de angst voor de tekentang aan te pakken. Je zult in de toekomst nog wel vaker met teken te maken krijgen dus er moet iets aan gedaan worden. Succes.
Door Ster
#347371
Eentje is al gelukt. ;D Boef op schoot, snoepies gevoerd met de tekentang, haha, toen aaien met de tang en snoepies gegeven en zowaar mocht ik er 1 weghalen. Andere voor de helft met nagels. T ligt dus helemaal aan de manier van benaderen. Dank voor de tips en aanmoediging!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door