Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#346799
Iemand van een ander forum heeft een hond die steeds poep van andere honden opeet, het liefst zo vers mogelijk.
Weet iemand waarom sommige honden dat doen? En vooral, wat je er tegen kan doen? Ik heb gehoord dat ananas helpt, maar wat dat precies doet weet ik niet....

Is hier al eens een vraag over gesteld? Kan het niet vinden..... :-\

Oh ja, de hond eet Iams en is 12 jaar. Weet niet hoe het daar zit met vers voer, want hij woont in Texas.....
Door Netty
#346934
moest je niet eierkoeken voeren? ik kan me herinneren dat dat zou helpen :-\
Door Peet
#346968
Er is al heel veel over gediscussieerd en geschreven over dit onderwerp. Als je de Zoekfunctie gebruikt op Hondepoep krijg je heel veel info.

In de US kan je net zo goed Barfen als hier, ook zijn er daar Raw Food packages te koop. En natuurlijk zijn er heel veel US Barf-sites op het internet hoor. ;)
Door pollekind
#347121
Ik heb wel eens gehoord dat pens voeren hier ook tegen zou helpen???En Eierkoeken? ;DMochten ze willen,haha! ;DMaar effe zonder dollen ik ken iemand die wandeld altijd met haar hond hier op de hei en ik spreek haar wel eens,ze heeft een Labrador die ze niet eens los kan laten lopen omdat ie zoveel honden stront wil eten.En ze heeft echt alles al geprobeerd en tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden/bedenken. :-\
Door danielle1980
#347300
pollekind schreef: Ik heb wel eens gehoord dat pens voeren hier ook tegen zou helpen???En Eierkoeken? ;DMochten ze willen,haha! ;DMaar effe zonder dollen ik ken iemand die wandeld altijd met haar hond hier op de hei en ik spreek haar wel eens,ze heeft een Labrador die ze niet eens los kan laten lopen omdat ie zoveel honden stront wil eten.En ze heeft echt alles al geprobeerd en tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden/bedenken. :-\
de enige remedy als de hond het blijft doen wat je ook geprobeert hebt is het gewoon accepteren.
ik zou er mn hond niet door aan de riem doen. :-\
Door Doedels
#347331
pollekind schreef: Ik heb wel eens gehoord dat pens voeren hier ook tegen zou helpen???En Eierkoeken? ;DMochten ze willen,haha! ;DMaar effe zonder dollen ik ken iemand die wandeld altijd met haar hond hier op de hei en ik spreek haar wel eens,ze heeft een Labrador die ze niet eens los kan laten lopen omdat ie zoveel honden stront wil eten.En ze heeft echt alles al geprobeerd en tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden/bedenken. :-\
Dan zou ik mijn hond een muilkorf omdoen. Niet los lopen vind ik geen optie.
Door hamada
#347349
Ramses heeft wel niet de neiging om hondepoep te eten maar bij tijden wel kattepoep uit de kattenbak (dat grit knarst zo lekker tussen zijn tanden :-X), vogelpoep en andere troep van de straat. Als hij regelmatig (1x per twee weken ongeveer kruidenmix van CB ("ongeboren mest") krijgt verdwijnt die aardige gewoonte. Ik geef hem dan ook liever gecontroleerde smurrie dan allerlei losliggende troep met alle risico's van dien. En gelukkig werkt het bij hem :)
Door pollekind
#347888
Doedels schreef: Dan zou ik mijn hond een muilkorf omdoen. Niet los lopen vind ik geen optie.
Een muilkorf was het eerste wat ze probeerde maar hij liep dan een eindje van hun af en kreeg dan heel handig die muilkorf van zijn snoet af.En het maar gewon accepteren zoals hierboven werd genomd is ook niet echt een optie omdat hij dus steeds ziek word van al dat poep eten en thuis alles eruit spuugt :-[Ben blij dat mijn honden niet zulke rare tics hebben ;D
Door Doedels
#347961
pollekind schreef: Een muilkorf was het eerste wat ze probeerde maar hij liep dan een eindje van hun af en kreeg dan heel handig die muilkorf van zijn snoet af.En het maar gewon accepteren zoals hierboven werd genomd is ook niet echt een optie omdat hij dus steeds ziek word van al dat poep eten en thuis alles eruit spuugt :-[Ben blij dat mijn honden niet zulke rare tics hebben ;D
Sommige honden zijn erg gewiekst ;D Dan is er toch nog wel een truuk te verzinnen. Ten eerste goed aan de muilkorf laten wennen met brokjes o.i.d voordat je hem er los mee laat lopen. En als je een riempje maakt vanaf de bovenkant van de muilkorf over de snuit en hoofd naar de halsband dan is hij bijna niet meer af te krijgen. Zie je het een beetje voor je?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door