Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door EstherVanPuck
#346957
Tje, kreeg gisteren opeens het besef dat ik helemaal niet meer op de hoogte ben van het voedingsschema voor een pup. Dat is alweer zo'n 2,5 jaar geleden...... :-[ :)

Nu heb ik volgend schema gevonden op het internet:
Tot 3 maanden: 4 a 5 maaltijden per dag
3 tot 7 maanden: 4 maaltijden per dag
7 tot 9 maanden: 3 maaltijden per dag
Vanaf 9 maanden: 2 maaltijden per dag

Ben benieuwd hoe jullie je pup gevoerd hebben en per wanneer je bent gaan afbouwen met het aantal maaltijden per dag.
Kan het natuurlijk ook altijd aan de fokker vragen ( ;) ) maar misschien hebben jullie wel allemaal andere methodes, ervaringen en motivaties.

De kleine gaat natuurlijk fulltime kvv krijgen!!
Door pollekind
#346989
Ik vind het schema dat je heir hebt neergezet eigenlijk een goed schema.Alleen deed ik zelf mijn poolhonden altijd al voor 9 maanden op 2 maal daags voeren.Zo rond de 8 maanden.Alvast veel plezier toegwenst met je puppie!
Door danielle1980
#346991
onze pups zijn nu 9 maanden en krijgen nog 3 keer, maar omdat het een groot ras is en ze dus ong 1,5 kilo per dag krijgen.
als ik merk dat ze minder kunnen gaan eten gaan ze naar 2 keer per dag. ;)
ik ben zelf wat langer op 5 en 4 keer gebleven dan in je schema staat, maar verder ziet t schema er prima uit. :D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 07 jul 2005, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#347014
[quote="EstherVanPuck"]
Nu heb ik volgend schema gevonden op het internet:
Tot 3 maanden: 4 a 5 maaltijden per dag
3 tot 7 maanden: 4 maaltijden per dag
7 tot 9 maanden: 3 maaltijden per dag
Vanaf 9 maanden: 2 maaltijden per dag
[/quote]

Ik houd voor mijn puppen in principe ook bovenstaand schema aan.
Met mijn afgelopen nest hebben de puppen niet vaker dan 4x per dag te eten gekregen.
Ik heb de kopers geadviseerd dat te doen totdat ze ca. 6 maanden zijn, daarna volgens bovenstaand schema, maar dat hangt soms ook van de hond af.
Soms is het beter om ze wat langer op 3x per dag te laten staan bij grote rassen zoals de Pyrs.
Door EstherVanPuck
#347061
He bedankt allemaal. Dan ga ik dit schema ook gewoon zo'n beetje hanteren. Ben benieuwd hoeveel die kerel gaat eten :D Volgens mij binnen de korste keren meer als Puck. Komt helemaal goed!
Door maximus
#347066
Max zat op een half jaar al op 2x per dag. Op de KC waren rond deze leeftijd de meesten al over en bij Max ging het ook prima. Ik denk dat je zelf ook even moet kijken hoe je hond het op het schema doet. Het verschilt gewoon per hond ;)
Door EstherVanPuck
#347101
Het is natuurlijk ook per hond verschillend. Maar in het begin hebben ze zoveel nodig in verhouding dat je dat gewoon moet verdelen over meerdere porties per dag. En op zich is er niets mis met langzaam afbouwen.

Vond mezelf gewoon een slechte a.s. puppenmoeder dat ik overal aan denk behalve het voedingsschema hahaha. Ben nog op tijd, nog 2,5 week!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#347123
Joris, nu 11 weken, eet dus gewoon niet als ik hem 4x per dag wat geef. Ja hij eet dan 2 van de 4 keer. Nou heeft hij vanochtend zo'n 100 gram CB gegeten en daarnet dus weer helemaal niets!
's Ochtends en 's avonds eet hij een flinke portie (voor een teckel) maar als ik hem meerdere maaltijd aanbied blijven die onaangeroerd.
Heb ook al geprobeerd om hem meerdere malen minder te geven, levert ook geen resultaat.
Is het slecht om de pup "maar" 2x per dag eten te geven?
Moet er wel even bij zeggen dat hij prima ontlasting heeft, heel graag met Joep speelt en niet mager is ofzo.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 07 jul 2005, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EstherVanPuck
#347125
Als Joris dat aan kan zal het vast wel goed zijn. Is natuurlijk ook een klein hummeltje. Vaak moet een pup gewoon meer eten per kilo lichaamsgewicht, waardoor het in 2 porties teveel zou zijn. Dat is denk ik de belangrijkste reden.
Maar ik ben geen expert....
Door Moos
#348133
[quote="Pauline"]
Joris, nu 11 weken, eet dus gewoon niet als ik hem 4x per dag wat geef. Ja hij eet dan 2 van de 4 keer. Nou heeft hij vanochtend zo'n 100 gram CB gegeten en daarnet dus weer helemaal niets!
's Ochtends en 's avonds eet hij een flinke portie (voor een teckel) maar als ik hem meerdere maaltijd aanbied blijven die onaangeroerd.
Heb ook al geprobeerd om hem meerdere malen minder te geven, levert ook geen resultaat.
Is het slecht om de pup "maar" 2x per dag eten te geven?
Moet er wel even bij zeggen dat hij prima ontlasting heeft, heel graag met Joep speelt en niet mager is ofzo.
[/quote]

Saar kreeg ook vrij snel 2 keer per dag, niet met 11 weken al, toen kreeg ze nog 3 keer, maar met zo'n 4.5 maand zijn we overgegaan op twee keer per dag.

Hier juist het tegenovergestelde, Saar had op meerdere keren per dag constant honger, toen we naar twee keer overgingen was dat over.

Ik denk dat als Joris het zo goed doet er niks aan de hand is. Als het goed gaat met de pup zal het eetschema voor hem gewoon kloppen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door