Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber13
#346594
Zoals sommigen misschien al gelezen hebben heb ik gisteren voor het eerst Duck gekocht, omdat de smuldier misschien diarree veroorzaakt, dus nu gaan we dit eens proberen, alleen ik heb nog een paar vraagjes waar ik op de site van Duck het antwoord niet kan vinden.
Wat ik heb gekocht is Duck uitmuntend en Lam en rijst.
Mijn eerste vraag is, hoelang je het in de koelkast kan bewaren, bij Smuldier stond dit op de verpakking, maar hierbij dus niet.
De tweede vraag is, of het normaal is dat de plakken Duck stijf op elkaar geplakt zitten, met veel ijs er op (van die ijskristallen), zowel op de verpakking al op het vlees. Is dit wel goed? (het word in de winkel waar ik het gekocht heb bewaard in een vriezer zonder deksel)
Laatst gewijzigd door amber13 op wo 06 jul 2005, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pollekind
#346597
Je kunt Duck 2 dagen in de koelkast bewaren.En nee het is niet normaal dat er zoveel ijs op zit en dat de schijven zo aan elkaar zitten gekoekt.Check anders effe de houdbaarheids datum,misschien ligt het al een hele poos in de winkel.
Door amber13
#346598
Houdbaarheidsdatum is juli 2006, dus dat zit wel goed. Maarre, ik weet dat bij "gewone" voedingsmiddelen het zo is, dat als er ijs op zit, dat het dan al (half) ontdooid is geweest. Kan ik m'n honden dit nu nog wel veilig geven dan? Max heeft er net weer een bezoekje aan de da opzitten vanwege een darminfectie, dus ik ben wel erg voorzichtig nu.
Door pollekind
#346599
Hmmm,ja dat is lastig te bepalen.Want ik koop altijd Duck en Energique in grote 12 en 16 kilo pakken en als het te lang in mijn eigen vriezer ligt dat komt er ook zoveel ijs op,ook bij de Duck >:(.Je moet er dan maar op vertrouwen dat het goed zit.Maar ik begrijp je bezorgdheid wel en hoop dat de Duck Lams en Rijst snel zijn goede werking laat zien!Beterschap!!!
Door Netty
#346730
ik heb een lek in mijn koelkast deur, daar komen dus allemaal kristallen op de producten te staan, niet echt milieuvriendelijk, maar ik ben ff niet van plan om er een nieuwe rand om te zetten.
de vochtigheid uit de lucht kristalliseert, schrijf ik dat goed....want denk maar aan sneeuw in de winter.
en dat die plakken aan elkaar zitten gebeurt ook als ik ze net van de dierenwinkel heb. je neemt een ontbijt mes, of wat voor een dan ook en je maakt de plakken los, neem de hoeveelheid die je nodig hebt eruit, en laat de rest in de vrieser, neem eruit voor een dag en maak daar een soort ritueel van, dat helpt je om het te onthouden, want bevroren vlees is niet zo 123 ontdooid, poeh he wat een verhaal, maar snap je het ;) ::)
Door CavaliersLokeren
#346748
De tweede vraag is, of het normaal is dat de plakken Duck stijf op elkaar geplakt zitten, met veel ijs er op (van die ijskristallen),
Dit is mij recentelijk ook overkomen. Doch had duck gehaald bij een ander winkel dan deze waar ik gewoonlijk ga. Zeer veel ijsvorming, aan elkaar kleven en met de hamer moeten loskloppen.
Bijkomend na ontdooien was de duck anders van strucktuur - leek wel uitgedroogd.
Door Sofie
#346755
Hier zijn de schijfjes Duck wat aan elkaar geplakt en vaak moet ik er even met een mespuntje tussen en dan komen ze gelijk niets los.
Voor de rest heb ik er geen problemen mee...

Sofie.
Door Anneke V
#346786
[quote="Netty"]
ik heb een lek in mijn koelkast deur, daar komen dus allemaal kristallen op de producten te staan, niet echt milieuvriendelijk, maar ik ben ff niet van plan om er een nieuwe rand om te zetten.
de vochtigheid uit de lucht kristalliseert, schrijf ik dat goed....want denk maar aan sneeuw in de winter.
en dat die plakken aan elkaar zitten gebeurt ook als ik ze net van de dierenwinkel heb. je neemt een ontbijt mes, of wat voor een dan ook en je maakt de plakken los, neem de hoeveelheid die je nodig hebt eruit, en laat de rest in de vrieser, neem eruit voor een dag en maak daar een soort ritueel van, dat helpt je om het te onthouden, want bevroren vlees is niet zo 123 ontdooid, poeh he wat een verhaal, maar snap je het ;) ::)
[/quote]

Bij ons plakken die Duck schijven ook zo aan elkaar, ik haal ze uit elkaar met de punt van de schaar... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door