Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Debora
#346526
Over een paar weken krijg ik 2 logeetjes waarvan de ene uit zuid amerika ergens komt en de andere komt uit griekenland. Wordt een leuke buitenlandreünie :P
Nu geef ik mijn hond meestal in en rond het weekend versvlees, en ik zou het sneu vinden om de andere honden alleen maar brok te geven. Sowieso ga ik dit natuurlijk overleggen met de eigenaresse. Punt is dat dat hondje uit zuidamerika na zoveel jaren ineens een soort van tropische ziekte onder de leden blijkt te hebben, weet de naam ff niet meer, maar daardoor zit ze op een speciaal dieet. Ziekte kan ze dus al gehad hebben maar steekt pas jaren daarna de kop op ofzo. Gevolg was geloof ik dat ze te weinig t-cellen in het bloed had en nu op een speciaal nierdieet zit. Ik zal het nog even navragen bij haar.
Anyways, mijn vraag is dan dus: mag ze wel versvlees hebben en zo ja welk is dan het beste (bijv geen lam maar wel kipmix ofzo ik noem maar wat)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

groetjes
Debora
Door Peet
#346533
Het hangt er een beetje af van welke ziekte het is, maar in principe is vers voeren altijd gezonder dan welke (dieet) brok dan ook.

Mijn hond heeft nierfalen en die doet het super op KVV. Ik zou kiezen voor een KVV met zo min mogelijk granen, dus bij voorkeur Rodi, Carnibest of Bibi.

Voor de overgang zou je de KVV kunnen overgieten met een klein beetje heet / gekookt water.
Laat ze maar lekker smullen hoor ;)
Door Debora
#346656
Goed, ik heb even nagevraagd hoe het nou zat. Ze krijgt nu een eiwitvrij dieet ??? en ze mag ook geen eiwitten hebben want anders laat ze haar plas lopen ??? 's nachts geloof ik. Dus ze krijgt nu een hele dure brok mee van de DA, iets met Vet nogwat maar dat wist ie niet zeker.
De andere hond mocht ik geven wat ik wilde, hij was nog vanalles aan het uitproberen (Bonzo :-X en Eukanuba geloof ik)
Maar een hond heeft toch sowieso eiwitten nodig???
Door Peet
#346675
Tja, misschien heeft die hond een eiwit-allergie... ???..Ik weet ook niet hoe dat precies zit met die incontinentie....Misschien moet je dit even bij Medisch-Hond vragen, dan weet je het zeker..... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door