Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wieke
#345705
Tja, ik heb twee teckels, Willem en Flip. Beide kregen voorheen carnibest, maar Willem deed het daar niet goed op. Hij viel enorm af, at heel veel,werd kaal, had jeuk en diarree.
Inmiddels zit hij lekker in zijn vel, is door de molen van de dierenarts en heeft weer overal haren. Misschien dat sommige het verhaal van blaasgruis nog weten, dat was het dus niet, enorme heibel met de dierenarts gehad, maar goed)
Ik heb hem een paar maanden op brok gehad, omdat ik onzeker zelf ben, en ik zeker wist dat hij het op die brok wel goed deed. (hij was enorm afgevallen, ging niet lekker met hem)
Nu wil ik toch heel graag vlees geven, en ben ik begonnen met Rodi, lam rijst. Op zich mooie drollen, en verder lekker in zijn vel.
Toen ik extra rodi wilde bestellen in de dierenwinkel kreeg ik te horen dat ik beter Duck kon geven, omdat dat geen kleur en geur stoffen heeft (ik weet niet of Rodi dat wel of niet heeft). Maar Willem en Flip hebben sinds de Duck enorme jeuk aan de pootjes.
Ik heb nog energique besteld, dat kan ik donderdag ophalen. Zo wil ik testen wat voor Willem het beste is.

Maakt het nu qua kwaliteit veel uit of ik Rodi of Energique ga nemen?
Duck denk ik dus niet dat goed gaat, omdat daar beide mannen jeuk van krijgen.

Overigens, Flip kan alles eten, maakt niet uit, maar Willem heeft bij de fokker altijd Lam Rijst gehad, en is erg gevoelig, snel ziek, vaak darmproblemen en heeft last van leeroren(nu niet meer omdat hij maiskiem olie krijgt).

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, eigenlijk wil ik gewoon heel graag weten of rodi en enrgique kwalitatief goed genoeg zijn :-[
Door Sofie
#345883
Ik zou dan ook voor Rodi of energique gaan. Je moet wat zoeken waar ze het goed op doen!

Sofie.
Laatst gewijzigd door Sofie op di 05 jul 2005, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pollekind
#345962
Hoi wij voeren de Cavaliertjes Energique nr.1.Mijn eerste Cavaliertje krijgt ook jeuk van Duck,wat erg jammer is want ze vond het echt lekker.Zij had echter ook regelmatig darmproblemen en daarom heb ik eerst ruim 12 kilo opgevoerd van Energique nr.4.Hierna ben ik overgestapt op nr.1 en dat gaat nu al een hele poos erg goed.Alleen afgelopen weekend had ik een barf-maaltijd gemaakt met een half kippevleugeltje toe en toen is ze dus weer vreselijk aan de diarree geweest.Ik zal het dus op Energique moeten houden en oppassen met veranderingen.Mijn ander Cavalier kan gerust alles eten en heeft nooit ongemakken.Maar ik vind persoonlijk Energique wat betrouwbaarder overkomen.Slaat misschien nergens op maar ik denk dan bij mezelf het is supermarktvoer en Energique kun je alleen bij de DSZ kopen.En dat is toch ook niet voor niks?Ik geef onze Cavaliertjes van 6,7 kilo allebei anderhalve schijf per hond per dag.En ze zien er super gezond uit.
Door wieke
#346516
[quote="pollekind"]
Hoi wij voeren de Cavaliertjes Energique nr.1.Mijn eerste Cavaliertje krijgt ook jeuk van Duck,wat erg jammer is want ze vond het echt lekker.Zij had echter ook regelmatig darmproblemen en daarom heb ik eerst ruim 12 kilo opgevoerd van Energique nr.4.Hierna ben ik overgestapt op nr.1 en dat gaat nu al een hele poos erg goed.Alleen afgelopen weekend had ik een barf-maaltijd gemaakt met een half kippevleugeltje toe en toen is ze dus weer vreselijk aan de diarree geweest.Ik zal het dus op Energique moeten houden en oppassen met veranderingen.Mijn ander Cavalier kan gerust alles eten en heeft nooit ongemakken.Maar ik vind persoonlijk Energique wat betrouwbaarder overkomen.Slaat misschien nergens op maar ik denk dan bij mezelf het is supermarktvoer en Energique kun je alleen bij de DSZ kopen.En dat is toch ook niet voor niks?Ik geef onze Cavaliertjes van 6,7 kilo allebei anderhalve schijf per hond per dag.En ze zien er super gezond uit.
[/quote]

Ikkan donderdag de energique nr. 4 ophalen, kijken hoe dat bevalt, met Rodi heb ik hetzelfde gevoel, of het wel goed genoeg is. Maar wat ik hier lees is het toch wel een goed voer.

Mochten ze het nou goed doen met Energique, hou ik ze daar op.
Ze krijgen hier trouwens 2 en een halve schijf per dag Duck, ik vind dat vrij veel maar ze zijn absoluut niet dik. Wegen allebei zes en halve kilo. Met twee schijven per dag worden ze te mager.
Door pollekind
#346596
Hoi Wieke!
Ja het klopt want van Duck moet je meer voeren dan van Energique.Eerst gaf ik de Cavaliertjes ook 2 schijven maar toen werden ze iets te dik,dus nu voer ik ze ieder 1,5 schijf per dag en dat is voor hun genoeg.Op de verpakking staat dat je 1 schijf per 5 kilo lichaamsgewicht moet geven.Maar als je bv erge lange wandelingen maakt en ze dus veel energie verbruiken dan kun je er gerust 2 geven.Gewoon een beetje op het oog voeren.Ik hoop dat ze het net zo lekker vinden als mijn hondjes :).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door