Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nisha
#322359
hallo

wie kan me raad geven,ik probeer al zeker 1.5 jaar mijn hond te laten afvallen,ze is 4 jaar en een kruising herderteefje met HD en ze is 65 cm schofthoogte en weegt tussen de 36 a 37 kg.
heb al verschillende dingen geprobeert.
van gewone brok maar dan minder dan op de verpakking straat,de lightbrok van hills en euro premium alsook,trovet wrd en hills rd,maar ze valt niet af.
sommige brokken eet ze zo slecht dat ze soms maar 1 keer per dag eet maar toch valt ze niet af!

daarom wil ik het nu eens proberen met vlees.
wie kan me goede raad geven wat ik moet doen,hoeveel ik moet geven enz.
kan hier alleen runner en duck krijgen.
ik wil haar nog wel kunnen belonen met snoepjes.

son
Door Femke
#322366
Ik weet niet of Duck een light versie heeft? Zowiezo vallen de meeste honden die lang brokken hebben gegeten eerst wat af als ze overgaan op vers vlees (ze moeten overschakelen van koolhydraat- naar vetverbranding).

Anders misschien zelf samenstellen met mager vlees? In de bieb vind je wel een beginnersdocument waar je goed wegwijs gemaakt wordt..

Als beloninkjes zou je stukjes fruit en komkommer kunnen geven, of gedroogde pens.
Door diana
#322531
ik heb een gesteriliseerde teef
die ook erg op haar gewicht moet letten ,
nou ja ik dan ,
want ze eet het liefst de hele dag ,
maar heeft spondylose ,
buiten dat het voor iedere hond ongezond is om overgewicht te hebben is dat voor haar niet zonder risico,
ik voer haar gewoon minder ,
en eerder vond ik dat wel zielig , maar ze wennen er aan
ze is van 37 kilo een paar jaar geleden nu al ruim een jaar op 30 a 31 kilo.
Door Stafflover
#346308
Ik heb een Engelse Stafford van 6 jaar oud die ook veel te zwaar was. Al heeft hij een schofthoogte van 48 cm hij was te zwaar met zijn ruim 30 kilo. Hij krijgt nu Energique nr 1 en ik heb er nu 4 kilo bij hem af kunnen krijgen door hem ietsje minder te geven dan hij eigenlijk moet hebben. Hij heeft dus geen honger en is inmiddels weer aan de slankere kant. Met brokken was me dat nooit gelukt. Succes ermee!
Door Nelly
#346412
Je zegt niks over de aard en hoeveelheid beweging die je hond krijgt. Ook dat is van belang. En verder; gewoon minder voeren. Veel mensen voeren hun hond gewoon teveel omdat ze denken dat het zielig is als ze minder geven. Dat is dus niet zo. Het is zielig als de hond te vet en ongezond wordt door het teveel aan voer.
Door pollekind
#346422
Met een hond die lijd aan HD ben je natuurlijk wat beperkter in het beweging geven dan een gezonde hond.Maar met KVV kun je een heel eind komen.Duck heeft bv Pens Compleet die speciaal is voor honden die te dik zijn.Ik zou dan zelf beginnen met 5 plakken per dag en 4x daags een half uurtje lopen in een rustig tempo.OOk bij een rustige wandeling verbrand je calorien.Als tussendoortje kun je dan bv maximaal 5(kleine) brokjes per dag geven.Het is voor een hond met HD echt van belang om van het overgewicht af te komen,want overgewicht verkort zijn levensduur omdat het dragende gewicht teveel pijn gaat doen op zijn heupen.Je zult echt streng moeten zijn,maar bedenk dat je het doet omdat je van je hond houd.Veel succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door