Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#346329
Mijn oudste teef is de afgelopen weken aardig afgevallen. Nu staat ze wel op CB light en af en toe barf en ze krijgt niet zo gek veel, maar dat staat ze al een hele tijd en daarvoor was haar gewicht altijd vrij stabiel. Ik dacht dat het misschien door het warme weer kwam. Maar ik vond ook dat ze nogal onfris uit haar bekkie rook dus heb ik haar tanden en kiezen geinspecteerd om te kijken of er iets tussen zat of dat er misschien een tand of kies aan het rotten was. Van 1 van haar kiezen in haar bovenkaak is een klein stukje glazuur afgebroken en dat zat nog vast in haar tandvlees. Het zat niet meer zo vast dus ik heb het er zelf uitgehaald.
Ze heeft wel gewoon netjes haar CB en barf opgegeten en ze heeft gewoon op botten liggen kauwen. Maar misschien dat haar eten minder goed verteerde doordat ze minder goed kon kauwen en dat ze daardoor is afgevallen?

Ik ga van de week sowieso even met haar langs de DA hoor, voor die kies.
Door Audrina
#346340
Nee, ze is lekker levendig en niet hangerig, geen koorts, geen verhoging, eet normaal, drinkt normaal. Tandvlees is op die plek van dat stukje glazuur wel ietsje roder.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze al 12 is hoor en bij die ouwetjes kan het van alles zijn. :-\
Door Doedels
#346355
Mmm, misschien staat de kies en het afvallen wel los van elkaar. ff checken bij de DA.

Heb je het hele gebit gecontroleerd? Het zou natuurlijk kunnen dat er nog eentje los zit.
Door Audrina
#346357
De rest van haar gebit zit gelukkig muurvast, heb overal ff tegenaan geduwt met mijn duim. Het deed haar ook geen zeer.

Ik ga van de week sowieso ff met haar langs de DA voor die kies en dan kan ie haar meteen even verder binnenstebuiten keren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door