Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Aura
#346263
Afgelopen weekend hadden we open weekend op het werk. Onder andere 2 tenten met stands van leveranciers (voedingssuplementen, homeopatische middelen etc.). Heb wat gepraat met mensen van Star remedies, Chi en ook met iemand die o.a. Glucosamine/Chondroitine/MSM op z'n tafeltje had staan. Ik informeerde naar de prijs, want het lijkt me wel goed voor Sita (ze is nu 8,5 dus ter voorkoming van problemen als ze ouder wordt). Die man zei dat gewone mensen wel 43 euro voor zo'n potje betalen! :o
Omdat ik het via m'n werk kan krijgen, betaal ik de inkoopsprijs en nog een beetje extra, dus dan kom ik uit op zo'n 25 euro. Dat vind ik nog duur trouwens, maar wel te doen.

Is het normaal dat die pillen zo duur zijn?
Door Netty
#346278
er wordt hier wel heel veel betaald voor dat spul, maar vaak zitten er dan ook andere dingen bij die de glucosamine sneller doen opnemen.
toch betalen we hier in Nederland te veel voor vele medicijnen, en dit soort suplementen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#346307
Aura schreef: Afgelopen weekend hadden we open weekend op het werk. Onder andere 2 tenten met stands van leveranciers (voedingssuplementen, homeopatische middelen etc.). Heb wat gepraat met mensen van Star remedies, Chi en ook met iemand die o.a. Glucosamine/Chondroitine/MSM op z'n tafeltje had staan. Ik informeerde naar de prijs, want het lijkt me wel goed voor Sita (ze is nu 8,5 dus ter voorkoming van problemen als ze ouder wordt). Die man zei dat gewone mensen wel 43 euro voor zo'n potje betalen! :o
Omdat ik het via m'n werk kan krijgen, betaal ik de inkoopsprijs en nog een beetje extra, dus dan kom ik uit op zo'n 25 euro. Dat vind ik nog duur trouwens, maar wel te doen.

Is het normaal dat die pillen zo duur zijn?
Sommige producten worden kunstmatig duur gemaakt in de trant van duur=goed. Anderzijds bevatten goedkope pillen vaak veel minder bestanddelen per pil en moet je er veel meer van gebruiken of zijn de gebruikte grondstoffen maar een beetje zozo. Kwestie van een goed etiketten lezen (en begrijpen ;D)
Ben benieuwd welk merk je nu hebt, hoeveel pillen erin zitten en wat die bevatten hoelang je daar met je hond nu mee kan doen.
Waarschijnljk was je met een potje Glucobest die in euro's dan wel duurder is toch wel goedkoper uitgeweest.
Door Aura
#346334
Ik heb het nog niet gehaald hoor!
Dit is me veel te duur. Ga het eerst eens met m'n moeder overleggen als ze terug is van haar vakantie en dan mag ze het lekker zelf kopen. ;D
Het merk weet ik niet. Het was niet zo'n hele opvallende merknaam, maar ik kom de potjes nogal eens tegen tijdens het orderlopen. Zal er even op letten. ;)
Door Isis
#357940
H@llo

Je kan bij de kruitvat dezelfde samenstelling krijgen en niet duurder dan 10/15 euro voor 60 tabletten!
Door Truus
#357945
Ik heb ze van het kruitvat en gebruik ze al een tijdje voor imijn hond. Zijn aanmerkelijk goedkoper.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#357983
Isis schreef: H@llo

Je kan bij de kruitvat dezelfde samenstelling krijgen en niet duurder dan 10/15 euro voor 60 tabletten!
Hoe weet je nou of het dezelfde samenstelling is als ze het merk nog niet genoemd heeft. ???
Door Isis
#358410
Het gaat toch niet om het merk ::) maar om de Glucosamine/Chondroitine/MSM ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#358498
Isis schreef: Het gaat toch niet om het merk ::) maar om de Glucosamine/Chondroitine/MSM ???
Nou, merk is wel interessant, nou ja niet specifiek het merk, maar wel de exacte samenstelling in hoeveelheid. Ik heb hier 2 potten staan. Allebei met gloco, chrondro en de hele mikmak erin. De een bevat per tablet 1000mg gluco de andere geeft het per 2 tabletten aan en die 2 tabletten bevatten bij elkaar 200mg gluco. Van merk 1 hoef ik mijn hond dus maar 1 tablet per dag te geven, van merk 2 10! om aan dezelfde hoeveelheid te komen.
Aanschafprijs is nagenoeg gelijk, tel uit je winst.
Door K@rin
#360719
Hé, dat is een interessant adres !
Die kende ik nog niet.
Ik heb gelijk ff de test gedaan ..................

Mijn uitslag was: licht onvoldoende ::) :-[ :-[

ik heb het receptuurtje maar besteld ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#360730
Isis schreef: Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in ;) ik ff verder gekeken en vond deze link en hier is het volgens mijn wel heel voordelig!

http://www.vitunique.nl/lp_glucosamine.aspx
Tja, het potje is niet duur, 3 potjes al helemaal niet LOL. Maar het is ook enkel en alleen glucosamine, verder niks en dan hoeft het ook niet veel te kosten. Ervaring leert dat je enkel met glucosamine de oorlog niet wint.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door