Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#343947
Tara loopt af en toe wat moeilijk met haar voorpootjes. Nou heeft de da haar bekeken en kon geen problemen in de botten of spieren vinden en zei dat het kwam doordat de voetzooltjes soms wat gevoelig waren. (schijnt vaker voor te komen bij westy's, aldus de da) Is er misschien iets wat ik Tara kan geven of op de voetzooltjes kan smeren zodat ze hier minder last van heeft?
Door Timmy
#344212
Ik heb nog nooit gehoord dat Westie's zere voetzooltjes zouden hebben (als rasspecifiek probleem dan). Timmy is zelf nu bijna 10 jaar oud en heeft er geen last van. Ook de Westie's die ik in de kliniek gezien heb, hadden dat niet specifiek.

Maar op wat voor manier zijn ze gevoelig dan? Zijn ze gebarsten? Of is het inwendig? Hoe reageert ze als je er aan komt?

Gr.
Linda
Door amber13
#345363
Soms, wanneer ze bijvoorbeeld opstaat nadat ze geslapen heeft loopt ze net alsof ze op eieren loopt, en op grindpaatjes loopt ze ook heel voorzichtig. maar even later rent ze weer vrolijk alof er niks aan de hand is over het gras. Aan de voetzooltjes zelf is weinig te zien, niet rood of gebarsten. Bij het rechtervoorpootje kan ik er bijna niet naar kijken omdat ze hem steeds probeert weg te trekken als ik het haar wat aan de kant doe om te kijken. Maar ook daar zie ik niks, eerst dacht ik zelf dat het misschien iets met de spieren te maken had, maar dat is volgens de da niet het geval. Binnenkort moet Tara weer getrimt worden en nou zal ze last hebben van het haar tussen haar pootjes, dat was wat geirriteerd en volgens hem was dit een bekend probleem bij westy's die bijna weer getrimt moesten worden. Nu heb ik haar pootjes zelf al wat bijgeknipt, maar op grind loopt ze nog steeds zo.
Door Timmy
#345430
Grind is natuurlijk ook erg scherp en niet alle honden vinden het fijn om daar op te lopen.
Dat haar tussen de zolen kan soms irriteren. Zelf echter knip ik nooit haren tussen de zolen weg. Ik maak het gelijk met de zooltjes. Die haren ertussen zitten er niet voor niets en vangen scherpe voorwerpen op als ze daar op trappen. Bovendien, als de haren tussen de zooltjes weggeknipt worden en ze gaan weer groeien, dan kun je juist irritatie's verwachten, want die haartjes gaan dan prikken.
Ik denk eerder dat Tara bepaald ondergrond gewoon niet zo lekker vindt om op te lopen. Dat zie je vaker bij honden. Sommige honden interesseerd het geen barst (zoals die van mij, die loopt overal doorheen) maar andere honden vinden grind o.i.d. gewoon vervelend.

Gr.
Linda
Door amber13
#345970
Ik heb ook niet het haar echt tussen de kussentjes weggeknipt, maar gelijk met de kussentjes. Ik heb wel het idee dat het iets helpt. En grind is idd ook niet echt fijn om op te lopen, das waar. Maar in huis hebben we plavuizen, gewoon helemaal glad, en daar loopt ze soms ook moeilijk. Is dat dan een soort startstijfheid ofzo?
Door Anneke V
#345998
amber13 schreef: Ik heb ook niet het haar echt tussen de kussentjes weggeknipt, maar gelijk met de kussentjes. Ik heb wel het idee dat het iets helpt. En grind is idd ook niet echt fijn om op te lopen, das waar. Maar in huis hebben we plavuizen, gewoon helemaal glad, en daar loopt ze soms ook moeilijk. Is dat dan een soort startstijfheid ofzo?
Hoe oud is Tara???
Als ze al wat ouder is zou je kunnen zeggen dat ze misschien wat stijf in haar pootjes is na het slapen....wat dat dan volkomen normaal is...na wat rekken & rondlopen gaat het dan wel beter.

Als het nog een jonge hond is, dan is het niet zo normaal....Als het alleen na het slapen is tintelen haar pootjes misschien, zoals bij ons als we op onze arm gelegen hebben ofzo ???
Door amber13
#346003
Tara is nou 7, en word is sept. 8. Dus dat zou het idd kunnen zijn. Ze ligt soms op de meest vreemde manieren te slapen, dus wat dat betreft is het niet ondenkbaar dat haar pootjes weleens "doorslapen" als zij al wakker is. :)
Door Anneke V
#346032
amber13 schreef: Tara is nou 7, en word is sept. 8. Dus dat zou het idd kunnen zijn. Ze ligt soms op de meest vreemde manieren te slapen, dus wat dat betreft is het niet ondenkbaar dat haar pootjes weleens "doorslapen" als zij al wakker is. :)
;D ;D ;)

Waarschijnlijk is ze dan gewoon wat stijf & wie weet slapen haar pootjes nog wat verder!!!

En op grind & andere steentjes lopen de meeste honden ( & katten!) niet graag & dus ook moeilijk..
;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door