Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#345955
Gisteren verkondigde ik nog trots in een andere topic dat Max zo mooi hard poept sinds de probiotica, nog geen 3 uur laten begon hij ineens heel zenuwachtig te doen, dus maar even met hem naar buiten geweest, en hij was weer vreselijk aan de diarree. Nou heb ik gister voor het eerst geen gekookt water over de Smuldier gedaan, ik dacht dat dat nu wel moest kunnen, maar twijfel nu toch. Kan ik hem beter maar gewoon gekookt water over het eten blijven gieten?(ong 100/150 ml)
Inmiddels heb ik besloten Max maar weer even een dagje te laten vasten. Vanmorgen was hij namelijk nog steeds aan de diarree (hele kamer zat er onder ::)) en tijdens het wandelen ging hij ook tientallen keren zitten om te poepen. Ik heb hem vanmorgen(zonet) maar een beetje karnemelk gegeven (hij moet iets in z'n maag hebben ivm de medicijnen die hij krijgt) met een hele capsule Acidophilus erdoor en een tabletje Okugest. Hoeveel mag Max hier eigenlijk maximaal per dag van hebben? Op dit moment baal ik ontzettend dat hij weer aan de diarree is, een maand geleden had hij nog een onstoken darm, en nu lijkt het al weer flink mis. Hij komt trouwens verder niet echt ziek over, hij rent en speelt wel. Hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen en wat ik wel en niet moet geven. en hoe ik Maxi z'n darmen weer rustig krijg. ???
Door amber13
#345966
Max is 6.5 en heeft al ongeveer 3 km medisch dossier ::), sinds gisteravond 8 uur is hij aan de diarree, rond 18.00 heeft hij z'n laatste vlees gehad. De diarree is behoorlijk dun met af en toe een iets harder stukje :P(bah!) Op het laatst van de wandeling vanmorgen waren het alleen nog druppeltjes. Het heeft een beetje een donkerbruin/grijs kleurtje. Hoelang moet ik wachten voordat ik toch naar de da moet, 24 uur ofzo?
Door Lizzy
#345971
Als een hond alleen diarree heeft, verder niet ziek is en geen koorts heeft en niet over geeft, dan zie ik uberhaubt geen reden om naar de DA te gaan...

Gewoon niks te eten geven, behalve wat yoghurt met probiotica en Okugest. Van Okugest mag je gerust 6 tabletten per dag geven hoor. Of 12 keer een halve dus.

Waarom geef je gekookt water over Smuldier? Ben je hem aan het overwennen op dit voer ofzo?
Door amber13
#345977
Max is verder niet ziek, tenminste, niet voor zover ik kan merken. Hij heeft wel sinds een tijdje wallen onder z'n ogen, maar dat is misschien ook niet verwonderlijk met alle problemen die hij heeft. Ik probeer trouwens nu contact te zoeken met mw Overduin, ik wil er toch heen met Max. Door alle problemen die hij al heeft, ben ik toch wel een stuk bezorgder geworden, tsja, kon hij maar praten hé en me vertellen hoe hij zich voelt.

Wat betreft het eten denk ik ook dat het misschien beter is om tot morgen te wachten. Hij zat vanmorgen al weer vrolijk op z'n vlees te wachten en keek me nogal verbaasd aan toen hij alleen een beetje karnemelk in z'n bak vond :o. Ik geeft hem vandaag dan gewoon de hele dag door die okugest (max 6 natuurlijk ;)) en dan kijk ik hoe het morgenvroeg is. Moet ik als het dan weer goed is nog even doorgaan met de okugest, of kan ik dan stoppen?

Wat betreft dat water over de Smuldier, na de onsteking aan z'n darmen raadde de da me aan heel voorzichtig weer met voer te beginnen, en nou had ik op bp gelezen dat gekookt water erover er voor zorgt dat het makkelijker te verteren is voor de darmen en dat ze minder snel van slag raken. Dus daarom ben ik ermee begonnen. Verder had ik het idee dat hij het nóg lekkerder vond, en was ik een beetje bang (ehm, overbezorgt waarschijnlijk :-[) dat z'n darmen weer van streek zouden raken. Maar juist omdat het zo goed ging had ik gister zoiets van, laat ik het eens zonder water proberen. :( Tara heeft nergen last van, maar Max dus weer wel.
Door Lizzy
#345980
Aha, op die manier. Tja, je kunt het inderdaad niet blijven koken. Een paar dagen is wel maximaal en dan afbouwen. Misschien moet je hem anders ook eens een ander merk geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 05 jul 2005, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#345983
Welk merk raad jij me aan dan? En, ik kook het overigens niet hoor, alleen een beetje water er over. Het word geen pap ofzo ;)
Door Lizzy
#345987
Oh, iets van Bandit of Bibi of Carnibest of Duck of Energique ofzo. Heb je overigens een idee of Max voor specifieke voedingsmiddelen gevoelig is? (ik noem maar wat, rundvlees of pens ofzo).
Door amber13
#345994
Nee, volgens mij niet tenminste, hij heeft alle Smuldiervarianten al wel een keer gehad en tot nogtoe geen problemen gehad eigenlijk. Rodi heb ik ze ook wel eens gegeven, maar dat vind ik et toch nog wat chemisch bewerkt uitzien, dus dat geef ik liever niet weer.
Door amber13
#345995
Lizzy schreef: Oh, iets van Bandit of Bibi of Carnibest of Duck of Energique ofzo. .
;D Gewoon 1 van de andere merken dus.
Laatst gewijzigd door amber13 op di 05 jul 2005, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#345997
Hahaha, ja zoiets ;D!

Nee, maar even zonder dollen. Ik heb op zich niks tegen Smuldier. Het is heel goedkoop en veel honden lijken het er goed op te doen en het is zeker prima om bijv. in afwisseling te gebruiken met andere merken of zelf samengestelde voeding.

Maar voor een hond die erg gevoelig is zoals Max is het (denk ik) wel de moeite waard om eens een ander merk te proberen om te kijken of hij het daar beter op doet.
Door amber13
#346002
Oke, dus met ander woorden, het zal nog wel eens aan de smuldier kunnen liggen dat hij last van z'n darmen krijgt. Wanneer ik op een ander merk overga, hoe kan ik hem dan het beste laten wennen? En kan ik hem bv ook als variatie af en toe smuldier geven, of beter van niet?
Door Lizzy
#346004
amber13 schreef: Oke, dus met ander woorden, het zal nog wel eens aan de smuldier kunnen liggen dat hij last van z'n darmen krijgt. Wanneer ik op een ander merk overga, hoe kan ik hem dan het beste laten wennen? En kan ik hem bv ook als variatie af en toe smuldier geven, of beter van niet?
Ja, ik ken wel honden die op merk X het niet goed doen en op merk Y perfect! En ik vind dat je geen genoegen moet nemen met een hond die echt regelmatig problemen heeft met z'n ontlasting. Ik zou dan een ander merk proberen. Ik weet niet met welke regelmaat hij last heeft van zijn darmen, maar stel dat hij elke 4 weken wel een keer heftige diarree heeft, dan zou ik zeker 4 weken dat andere merk geven, zonder tussendoor ook Smuldier te geven. Want anders weet je dus niet of het werkt.

Ik zou hem gewoon direct overschakelen en er 2 dagen gekookt water overheen gooien. En probiotica blijven geven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 05 jul 2005, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#346006
Trouwens, zonet eindelijk contact gehad met de da praktijk in Oisterwijk. Eeerst wouden ze geen vragen/mail behandelen van mensen die nog nooit geweest zijn, maar nadat ik het verhaal in het kort had uitgelegd en vertelde waar we wonen (250 km verderop!) heeft ze m'n gegevens genoteerd en nu ga ik een mail sturen me het complete verhaal van Max (waarschijnlijk samen 10 pagina's) opsturen en dit word dan doorgestuurd naar mw Oosterduin, en die gaat het bekijken :D. Ik ben erg benieuwd wat ze van het hele verhaal zegt.
Door amber13
#346011
Lizzy schreef: Ja, ik ken wel honden die op merk X het niet goed doen en op merk Y perfect! En ik vind dat je geen genoegen moet nemen met een hond die echt regelmatig problemen heeft met z'n ontlasting. Ik zou dan een ander merk proberen. Ik weet niet met welke regelmaat hij last heeft van zijn darmen, maar stel dat hij elke 4 weken wel een keer heftige diarree heeft, dan zou ik zeker 4 weken dat andere merk geven, zonder tussendoor ook Smuldier te geven. Want anders weet je dus niet of het werkt.
Das waar, maar er werd steeds tegen me verteld dat ik me nu bij een merk moet houden, omdat hij zo soms aan de diarree is. Nou ik eenmaal met Smuldier begonnen was, was ik bang om over te schakelen en weer problemen met de darmen te krijgen, maar nu is misschien wel het ideale moment om om te schakelen, na een vastendagje. En idd dan maar ff helemaal geen smuldier meer voor Max ( :-[, was ook eigenlijk domme vraag, anders weet je nog niet of hij er last van krijgt.)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door