Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Myr
#343942
Kent iemand dit? Nature diet, een KVV dat buiten de koelkast houdbaar is? Ik overweeg om er iets van mee te nemen op vakantie om een "brug" te hebben voor als we niet meteen onze Barfmiddelen kunnen vinden.
Mijn honden zijn nog steeds zo erg snel aan de dunne, dat het echt uitzoeken is wat ze wel kunnen hebben. Ik wil op vakantie niet al te veel hoeven experimenteren, want dat is voor hen ook niet prettig.
De samenstelling van een van de producten van Nature diet bestaat uit kip, lamspens, gemalen botten, groente, bruine rijst, zeewier en wat supplementen. De verhoudingen zagen er redelijk uit.
Het zou niet de bedoeling zijn dat ze het de hele vakantie door eten, maar misschien wel op de dagen dat we aankomen in onze huisjes..
Door Doedels
#343960
Er zijn al diverse topics geweest over Nature diet. Je kunt ze vinden met de zoekoptie. Het is gekookt dus niet vers. Een van mijn honden heeft ook gevoelige darmen en ik zou het niet durven geven. Ik zou voor de eerste dag gewoon vers meenemen in een koelbox en dan zo snel mogelijk boodschappen gaan doen.
Door pup
#344180
Om dezelfde reden heb ik ook Naturediet geprobeerd. Ik verwachtte al wel dat Buck wat dunnere ontlasting zou krijgen van ander voer. Maar de kleur was gewoon geel :o Niet echt mijn favoriete poepkleur.
En de tweede dag trok ie zijn neus op.
Heb toch nog even volgehouden, maar het was geen succes. Later brokken geprobeerd, normale bruine poepkleur. En toen weer KVV zoals vanouds. Na de tweede dag KVV trok ie daar zijn neus voor op. ???
Door al dat uitgeprobeer heb ik hem in de war gebracht en hem kieskeurig gemaakt. Komt wel weer goed hoor.
Ik neem voor vakantie KVV mee voor de eerste dag, en voor de rest brokken (sorry :-[) en zelf samenstellen. Ik heb wel wat Nature diet over voor je als je het wil proberen. stuur me maar een PBtje.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#344190
Nature diete is gekookt, als je hond er niet van aan de diaree gaat en het lust een prima optie voor op vakantie.
Gebruikersavatar
Door willemien
#344274
voor de vacantie ideaal,mijn hond best wel gevoelig op zijn darmen doet het prima op nature diet(geen diaree)en hij vind het heerlijk,maar als ik weer terug kom krijgt hij weer canibest.
Door pup
#345169
Dat Buck zijn neus optrok voor Nature diet had denk ik meer te maken met het feit dat ie niet echt lekker is/was. Zijn Carnibest heeft ie ook laten staan, even geroken en niet eens aangeraakt. Dus het lag niet aan de Nature diet. Maar nu gaat het weer beter en eet hij weer Carnibest. De Nature diet neem ik toch mee voor op vakantie, altijd makkelijk voor onderweg enzo. En voor de rest maak ik zelf wat.
Door Myr
#345192
Hoi!
Ik ga ook zoveel mogelijk samenstellen, neem alleen een klein voorraadje voor de overbruggingsdagen mee. :D
Door ~Joke~
#345654
Ik heb nature diet mee gehad op vakantie en het is prima bevallen. Ik had de kip/rijst mee. Absoluut geen dunne of andere klachten gehad. Ik vind het voor vakantie een prima oplossing dan eten we zelf ook gemakkelijk. Thuis zijn ze probleemloos meteen weer op rauw over gegaan!
Door Sofie
#345882
Hmm misschien dat ik dit ook probeer als we naar Spanje gaan.
Maar...:
- waar in België kan ik het kopen? Of via welke site?
- als de verpakking gesloten is: hoelang blijft dit zo goed?
- hoe moet je een gesloten verpakking bewaren? Een een open verpakking?
- eens open: hoelang is het dan houdbaar?

Thanks!
Door ~Joke~
#345945
Je kunt het aan huis laten bezorgen. Als je het googled kom je wel op hun site en kun je contact opnemen. Het is ongeveer 6-7 maanden houdbaar. Twee border terriers eten tesamen 1 kuipje per dag. Een geopend kuipje moet je wel koel bewaren. Als je geen koelkast hebt in een bak koud water?
Ik heb het mee omdat de mijne hier thuis alleen gemalen barf eten. Het zijn vreselijke schrokkers. Spike de oudste heeft het gepresteerd om een paar keer bijna in zijn gemalen voer te stikken. Ik zag het voor lichte aanvallen aan. Totdat ik hem een heel makreeltje gaf wat hij ook in 1 keer doorslikte en hij ook op zijn poten wankelde :( Nu prak ik zijn gemalen voer los in zijn bak.
Omdat ik mezelf op vakantie geen vlees zie malen neem ik nature diet mee en voor Spike omdat hij op streng dieet staat rauwe maaltijden. Ik kan voor hem net 14 maaltijden in het vriesvakje van de caravankoelkast houden. De twee mutsen krijgen dan nature diet.
Door Myr
#346082
Ik heb gisteren een voorraadje besteld om het uit te proberen, deze week en als ze daar geen last van krijgen, dan neem ik wat mee op vakantie. Ben benieuwd!
Door Lizzy
#346144
Het is geen kant en klaar versvlees (hoewel dit product zich wel als zodanig probeert te verkopen waarbij ze dan ook nog eens niet schuwen om van echt versvlees te suggereren dat het gevaarlijk is vanwege de bacterieen) , het is niet rauw, het is niet zelf samengestelt en dus gaat er nu een slotje op dit onderwerp.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 05 jul 2005, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door