Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gerre001
#345746
Hallo

Ik zou graag mijn hondjes vers eten geven want de brokken zijn ze beu en vind ik persoonlijk ook niet meer zo goed voor hen.

Kan er mij iemand de hoeveelheden geven die ik moet geven aan mijn honden?
Op dit moment geef ik kalkoen, rijst en groenten.

Dank u
Door gerre001
#345755
Hey

Ja heb al wel wat rondgekeken hier, het probleem van kvv is dat we hier in België enkel Duck kunnen krijgen en dat vind ik niet goed.

Daarmee wilde ik het eigenlijk zelf doen, maar dat blijkt niet zo simpel te zijn.

Onder de kalkoen, rijst en groenten krijgen ze nu ook nog wel brokjes. Kan dit kwaad dan?
Door gerre001
#345768
Ok bedankt.

Kan je mij misschien vertellen hoeveel zij van elk moeten krijgen per dag?
Door gerre001
#345792
Ik heb twee mopshonden. Die wegen ongeveer 11 kg.

Ok bedankt, zal het zo dan al eens proberen.
Door Sofie
#345879
gerre001 schreef: Hey

Ja heb al wel wat rondgekeken hier, het probleem van kvv is dat we hier in België enkel Duck kunnen krijgen en dat vind ik niet goed.

Daarmee wilde ik het eigenlijk zelf doen, maar dat blijkt niet zo simpel te zijn.

Onder de kalkoen, rijst en groenten krijgen ze nu ook nog wel brokjes. Kan dit kwaad dan?
Waarom vind je Duck niet goed als ik vragen mag? Heb je dit ooit al geporbeerd!
Ik woon in Belgiën en mijn cocker staat volledig op Duck en ben hier heel tevreden over!

Sofie.
Door Anneke V
#345947
gerre001 schreef: Hey

Ja heb al wel wat rondgekeken hier, het probleem van kvv is dat we hier in België enkel Duck kunnen krijgen en dat vind ik niet goed.

Daarmee wilde ik het eigenlijk zelf doen, maar dat blijkt niet zo simpel te zijn.

Onder de kalkoen, rijst en groenten krijgen ze nu ook nog wel brokjes. Kan dit kwaad dan?
Hallo Gerre!!!!

Ik ben ook van België een geef Duck aan mijn hond, waarom vind je Duck geen goed kvv???

Wat ik nu doe is Duck in de week en vers vlees in het weekend geven...

Groetjes!
Door gerre001
#345985
Hey

Ik heb aan mijn honden Duck gegeven en daar krijgen ze diarree van en beginnen ze te krabben. Dus daarom geef ik dat niet meer.
Door Anneke V
#346005
gerre001 schreef: Hey

Ik heb aan mijn honden Duck gegeven en daar krijgen ze diarree van en beginnen ze te krabben. Dus daarom geef ik dat niet meer.
Dan zijn ze misschien allergisch aan graan of een ander bestanddeel...! Hadden ze dit met droge brokken ook??

Ik denk dat je dan beter zelf kan samenstellen :)
Door Anneke V
#346021
gerre001 schreef: Hallo

Ik zou graag mijn hondjes vers eten geven want de brokken zijn ze beu en vind ik persoonlijk ook niet meer zo goed voor hen.

Kan er mij iemand de hoeveelheden geven die ik moet geven aan mijn honden?
Op dit moment geef ik kalkoen, rijst en groenten.

Dank u
Samengevat voor jou:

11kg weegt je hondje, je moet 2à3% van het lichaamsgewicht nemen & daarvan heeft 1 hond nodig:

60% vlees & botten
15% groenten   
15%orgaan   
10% tafelresten

OP DAGBASIS:
75gr vlees+bot:    kippenvleugels, kippenbillen, lamsribben,kwartel, kuiken, konijn, kalfsbeen, kippennek, eendennek      
75gr vlees: kip, lams, schaap, konijn, kalfs, runds, eend,,,geen varkensvlees!!!!      
37gr groenten: zie lijst, minimum 5 verschillende groenten      
38gr orgaanvlees:   maagjes, niertjes, hart, vuile pens
25gr tafelresten:   restjes van hoofdmaaltijd, rauw ei, volle yoghurt, noten, zaden ( rauw, niet geroosterd)

OP WEEKBASIS:

525   gr   vlees+bot
525   gr   vlees
259   gr   groenten
266   gr   orgaanvlees
175   gr    tafelresten


De percentages & aantal grammages zijn een richtlijn, je moet ze niet tot op de gram volgen....Je kan ze ook aanpassen naargelang je hond meer honger heeft of juist niet & naargelang wat hij graag lust.....
Groetjes!
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 05 jul 2005, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#346127
Anneke V schreef: 60% vlees & botten
15% groenten   
15%orgaan   
10% tafelresten

Je kan deze percentages ook over een week verdelen. Zo doe ik het tenminste. Dat is misschien makkelijker.
Door Anneke V
#346440
Laura2004 schreef: Je kan deze percentages ook over een week verdelen. Zo doe ik het tenminste. Dat is misschien makkelijker.
Ja, is meestal makkellijker, daarom dat ik deze tabel erbij gezet had:

OP WEEKBASIS:

525 gr vlees+bot
525 gr vlees
259 gr groenten
266 gr orgaanvlees
175 gr tafelresten

Eigenlijk kan je dit beter afronden:

520 gr vlees+bot
530 gr vlees
260 gr groenten
265 gr orgaanvlees
175 gr tafelresten

Iets makkellijker met ronde getallen :D

Natuurlijk dit is maar een basis berekening, zoals ik al zei je kan meer of minder geven naargelang de behoefte van de hondjes.
Laatst gewijzigd door Anneke V op wo 06 jul 2005, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door