Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#34243
Mijn hond heeft perongeluk gebraden karbonade binnen gekregen. De vuilniszak stond ik de bijkeuken en iemand had de deur openlaten staan dus heeft ze de zak opengescheurd en de resten karbonade eruit gegeten :-X :-X :-X Is dit heel erg? Ik heb namelijk een keer gehoord dat varkensvlees dodelijk kan zijn!!!


Groetjes Alies
Door Lizzy
#34244
*Alies* schreef: Mijn hond heeft perongeluk gebraden karbonade binnen gekregen. De vuilniszak stond ik de bijkeuken en iemand had de deur openlaten staan dus heeft ze de zak opengescheurd en de resten karbonade eruit gegeten :-X :-X :-X Is dit heel erg? Ik heb namelijk een keer gehoord dat varkensvlees dodelijk kan zijn!!!


Groetjes Alies
Hoi Alies, wees blij dat het gebraden was! Wanneer varkensvlees goed verhit is geweest, dan is het virus Aujeszki (wat er in zou kUnnen zitten - kans is niet groot hoor, met Nederlands varkensvlees) dood en is varkensvlees niet langer dodelijk (rauw kan het dus dit virus wel bevatten en dit virus is inderdaad onherroepelijk dodelijk voor honden en katten).

Heeft jouw hond ook het bot opgegeten? Als hij dat heeft gedaan, dan zou ik hem als ik jou was, wat peperkoek/ontbijtkoek geven. De scherpe stukjes worden dan ingepakt door de koek. Want, gebraden bot is hart en kan splinteren.

Groetjes, Lizzy
Door roger
#34246
<< Ik heb namelijk een keer gehoord dat varkensvlees dodelijk kan zijn!!!<<


Alleen rauw varkensvlees Alies.

Als het verhit, gekookt of gebakken is geweest is er geen probleem.


gr.
Roger.
Door aliesalgra
#34247
Ja ze heeft inderdaad ook het bot opgeten dus ik heb haar even een stukje ontbijtkoek gegeven. Het vlees was gelukkig gebraden.
Door Truus
#34249
*Alies* schreef: Ja ze heeft inderdaad ook het bot opgeten dus ik heb haar even een stukje ontbijtkoek gegeven. Het vlees was gelukkig gebraden.
Om deze reden heb ik nu altijd ontbijtkoek in huis.
Het lag nog op het aanrecht, toen ik het kerstballen verhaal vertelde, waarop mijn man zei..dus daarom heb je peperkoek gekocht ;D ;)
Zo leer je hier nog eens wat ;D ;D ;D
Door Lizzy
#34259
Truus.P schreef:

Om deze reden heb ik nu altijd ontbijtkoek in huis.
Het lag nog op het aanrecht, toen ik het kerstballen verhaal vertelde, waarop mijn man zei..dus daarom heb je peperkoek gekocht ;D ;)
Zo leer je hier nog eens wat ;D ;D ;D
Hahaha, lache! Ik moet zeggen dat ik nooit ontbijt/peperkoek in huis heb omdat ik het niet te eten vind en het dus altijd veel te oud is om aan de honden te geven, als ik het nodig heb. Maar, gelukkig heb ik een buurvrouw die het altijd in huis heeft ;D. Ik "leen" het dus wel eens bij haar.
Door Nelly
#34528
Nou Liz, een sneetje ontbijtkoek met héél dik boter is best lekker hoor :) 8) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door