Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#344894
Op een ander forum las ik een tip tegen tandsteen, en dat lid had het geprobeerd en het werkte.

Ze deed gin op een watje, dit op het tandsteen en na even intrekken kon ze het tandsteen er zo af krabbelen.

Hebben er meer mensen ervaring mee? En kun je ipv gin ook gewoon 'ontsmettende' alcohol uit een flesje gebruiken? Zo niet dan ga ik morgen nog naar de slijter voor een fles gin. Loebas heeft heeeeeel veel tandsteen uit de tijd dat hij brokken at, en het gaat niet meer over, ondanks zachte botten etc. Om hem onder narcose te brengen om tanden te reinigen vind ik té, en ik ben zelf al wel eens aan het krabbelen geweest met een theelepetje. Werkte op zich goed, maar het is met Loebas zo'n gevecht dat ik een paar keer zijn tandvlees raakte, en dat ging bloeden.

Deze gin-truuk spreekt me toch wel aan, ben benieuwd of meer mensen die kennen...
Laatst gewijzigd door Femke op ma 29 aug 2005, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#344987
Weet je zeker, dat ze niet zelf die Gin gedronken hebben? :-\
Dat was mijn eerste gedachte ;)
Maar als het werkt, zou dat voor sommige honden wel fijn zijn.
Door Lizzy
#344990
Ik kan me er niks bij voorstellen. Tandsteen is versteend plak en ik zie niet hoe dit met alcohol zachter gemaakt kan worden...? Maar ja, je kunt het proberen natuurlijk.... Baadt het niet.....!
Door fritz
#344992
voor weken met waterstof peroxide werkt wel, maar er moet dan toch nog wel gekrabt worden, het tandsteen wordt er wat zachter van, of dat met alcohol ook werkt???
Door Lizzy
#345110
Mij lijkt het wel sterk dat alcohol tandsteen verzacht. Tandsteen zijn toch versteende plakresten? Die bestaan volgens mij voornamelijk uit alkalische zouten/mineralen (steen) en dat los je niet op alcohol. Toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#345131
Ik ben wel nieuwsgierig. Proberen zou ik zo zeggen en meld het resultaat. Wie weet.
En als je hem genoeg gin geeft blijft hij ook rustig liggen!
Door Anneke V
#345162
Lupa schreef: hoeveel alcholisten zijn er wel niet met verrotte tanden? ik denk echt niet dat het werkt
Ze drinken misschien geen gin ;) ;D

Ik ken mensen die blij gaan zijn met dit bericht hoor ;D
Door Femke
#345190
nou dan moet ik maar op gin-jacht........en het resultaat hier melden. Hoop dat ik Loebas zo lang in zijn bek kan kijken want hij is niet bepaald klein en gemakkelijk ::) ::) ::)
Door Femke
#345241
Ivonne schreef: als gin tandplak kan verzachten wat doet het dan met het glazuur???

hmmm zal ik eens kijken of ik die topic hier mag plakken? Volgens de schrijfster was het langere tijd getest bij Shelties en die hadden geen problemen gekregen.

Overigens zal het voor Loebas een eenmalige actie worden. Hij eet geen brok meer maar heeft nog een mega dikke laag tandplak van "voegâh".... :-\
Door Femke
#347838
nou ik heb het vanmiddag geprobeerd en het werkt niet. Tenminste niet voor de hoeveelheid tandsteen die Loebas heeft.

Zal straks nog eens proberen, maar vanmiddag merkte ik geen enkele verandering in het tandsteen. Ben wel 2 keer uitgeschoten met het krabbertje, vind het wel behoorlijk griezelig hoor
Door Robian
#347845
Een kennis op de hondeclub werkt ook altijd met Gin tegen tandsteen.
Volgens haar moet je meerdere dagen na elkaar het tandsteen met een watje of watenstaafje met Gin insmeren.
Daarna is het tandsteen veel makkelijker te verwijderen met een krabbertje volgens haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door