Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Femke
#344644
Loebas heeft weer wat last van zijn oren en krijgt nu dus weer groene leem en echinacea door zijn eten. Normaal krijgt hij iedere dag al glucobest.

Vroeg ik me gister ineens af, of de leem de werking van de echinacea en de glucobest niet teniet doet???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#344797
Da's weer balen Femke :(, bij homeopathische middelen kun je rustig groene leem gebruiken. Hoe dat precies zit met Glucobest (of het onder de noemer homeopathisch valt) weet ik niet, maar ik heb hier al eens eerder gelezen dat zulke supplementen ook goed samen gaan met groene leem.
Door Femke
#344824
Nitus schreef: Da's weer balen Femke :(, bij homeopathische middelen kun je rustig groene leem gebruiken. Hoe dat precies zit met Glucobest (of het onder de noemer homeopathisch valt) weet ik niet, maar ik heb hier al eens eerder gelezen dat zulke supplementen ook goed samen gaan met groene leem.
nou we kijken het nog maar even aan....en anders stop ik een paar dagen met de glucobest tot dat zijn oren weer over zijn.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#345048
Balen zeg dat Loebas weer last van zijn oren heeft, hoop dat het weer snel onder controle is.

Merk je trouwens iets van de glucobest aan Loebas?
Door Femke
#345072
bernergek schreef: Balen zeg dat Loebas weer last van zijn oren heeft, hoop dat het weer snel onder controle is.

Merk je trouwens iets van de glucobest aan Loebas?
Tja ik denk dat ik Loebas gewoon ieder halfjaar moet ontgiften, want dat is het probleem met zijn oren. Hoe hij dan aan die 'afvalstoffen' komt die zijn oren proberen af te voeren, is mij een raadsel......
Aan de andere kant ben ik allang blij dat ik het leem en specicare kan oplossen want de laatste keer dat ik bij de DA was zei ze, dat de laaste mogelijkheid was dat Loebas levenslang aan de AB-zalf zou moeten. Ik ben Tannetje nog steeds dankbaar dat ze me de tip gaf om te ontgiften.
Nu begin ik direct met Leem als ik hem 1 of 2 keer zie klapperen, want als het weer zo erg wordt als vorig jaar :'( :'( :'( :'(toen werd Loebas gewoon echt gek van de jeuk of pijn. Hij gilde het uit als ik zalf in zijn oor wilde doen.


Ik heb die glucobest vorige week pas gekocht, dus ik kan er nog niet echt iets zinnigs over zeggen, behalve dat ik het veeeeeeeeel fijner doseren vind dan die pillen die ik eerst gaf. Die moesten eerst gestampt en ze waren best hard. Als de korreltjes niet fijn genoeg waren hoefde meneer zijn eten meteen niet meer :-X Dit is gewoon heeeeeel fijn poeder dat je met een maatschepje doseert. Wel net zo prettig.... ;)

Tjonge tis een lang verhaal geworden :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#345326
Dit ontgiften is inderdaad altijd beter dan een leven lang ab. Hoop dat het weer snel aanslaat.

Geef jij de gluco uit preventie?
Door Femke
#345332
bernergek schreef: Dit ontgiften is inderdaad altijd beter dan een leven lang ab. Hoop dat het weer snel aanslaat.

Geef jij de gluco uit preventie?
yup, Loebas is een grote, zware hond die de kromste poten en het raarste loopje heeft dat ik ooit bij een berner heb gezien. Af en toe ook pijnklachten, echter nog nooit gerontgened....

Vooral na een paar gesprekjes met Corine ben ik ervan overtuigs dat je bij dit soort rassen het beste preventief een glucosamine preparaat kan geven....

sunday krijgt het overigens ook.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#345338
Femke schreef: yup, Loebas is een grote, zware hond die de kromste poten en het raarste loopje heeft dat ik ooit bij een berner heb gezien. Af en toe ook pijnklachten, echter nog nooit gerontgened....

Vooral na een paar gesprekjes met Corine ben ik ervan overtuigs dat je bij dit soort rassen het beste preventief een glucosamine preparaat kan geven....

sunday krijgt het overigens ook.
Nou, ik hoop dat ze er baat bij hebben. ;)
Hier krijgen ze het ook. Bij Jane zijn natuurlijk wel foto's gemaakt en het zag er niet goed uit, maar tot op heden gelukkig geen klachten.
Ik heb ook met Corine gemaild hierover.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door