Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#344005
Het gaat jammer genoeg niet de goede kant op.
We zijn nu een week bezig met de eend/rijst, dus daar kan ik nog niks over zeggen. Het enige wat ik merk is dat zijn ontlasting behoorlijk slap is, en soms zelfs heel dun.

Alleen is het jammere dat de bulten weer terug komen, en zich steeds verder gaan uitbreiden. Het lijkt wel of het zich steeds verder verplaatst. Het begon net onder zijn kin, daar is het nu weer redelijk normaal. Maar op de rest van z´n borst komen de bulten dus weer terug, en het zit nu dus ook al tussen zijn voorpoten. Ik denk dat als het zo doorgaat dat het over twee weken over z´n hele buik zit ofzo.

Ik was hem nu twee keer per dag met een washandje met berkenteershampoo. Daarna haal ik de zeep resten weg met een schoon washandje. Laat het aan de lucht drogen en daarna smeer ik er Aloë vera gel op.

Direct na deze behandeling zie je de huid z´n normale kleur weer krijgen, en ziet het er allemaal niet zo erg meer uit. Maar na een uur of 2 a 3 ziet het er alweer rood uit.
En het lijkt mij nou ook niet de bedoeling dat ik hem elk uur ga wassen en smeren. Trouwens dat gaat ook helemaal niet, want ik moet ook nog een paar uurtjes werken op de dag. En ´s nachts ga ik er echt de wekker niet voor zetten.

Het is dat ik op dit ogenblik zo goed als blut ben, maar anders had ik bij wijze van morgen al bij een homeopaat gezeten. Als het goed is dan heb ik over 14 dagen mijn salaris, nu nog hopen dat er alleen geen gekke dingen gebeuren. Anders heb ik weer geen geld om een afspraak te maken.

Tot zover even een update.
Laatst gewijzigd door Breezer op wo 06 jul 2005, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#344015
Dat is balen zeg. Je zou haast zeggen dat het een contactallergie is. Als je het er af wast wordt de huid rustig, na een tijd krijgt hij weer last. Ik hoop dat je financiën het toelaten om snel een homeopaat te raadplegen. Sterkte.
Door tessa
#344026
Ik las in de groomers (vakblad voor hondentrimmers) een verhaal over een cairn terrier met ongeveer dezelfde verschijnselen als Breezer heeft, deze hond bleek na het doen van een allergietest allergisch voor metaal, zijn voerbak was van metaal, dus bij deze hond een stenen voerbak en de klachten verdwenen maar denk daarbij ook aan slipkettingen en grote gespen in halsbanden.
Misschien heb je hier wat aan, sterkte.
Door Breezer
#344035
Heb hier verschillende soorten halsbanden hangen. Heb een poosje een nylonband geprobeerd, maar ook hiermee geen verschil.

Z´n voerbakken zijn echter wel van metaal, deze zou ik eventueel natuurlijk ook een poosje kunnen omruilen voor plastic of stenen bakken.

Het gekke is alleen dat ik een tuig voor hem heb, waar een metalen ring precies in het midden van zijn borst zit. Deze heeft hij de hele vakantie gedragen, en de uitslag werd niet erger.
Door Lizzy
#344213
Tjonge, wat een ellende joh.... ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer. Als de problemen op het voer niet minder worden (en je voert het nog wel te kort om daar iets over te zeggen, denk ik), dan denk ik dat je gevoegelijk wel aan kunt nemen dat het geen voedingallergie is....

Dan denk ik ook eerder aan een contact allergie. Maar ja, de vraag is dan altijd waar hij dan allergisch voor is (als het dat al is). Dat kan echt varieren van menselijke huidschilfers tot huidmijt tot wasmiddel tot gras tot weet-ik-veel....

Gevoelsmatig zeg ik trouwens "niet meer wassen met die berkenteershampoo". Alleen aloe vera opsmeren. Alleen de shampoo-resten kunnen al hele vervelende reacties geven.
Door Breezer
#344324
Ja maar de huid moet goed gereinigd zijn voordat je het erop smeerd. Althans dat staat op de verpakking. Omdat de gel in de huid trekt. Er staat dat als je dat niet doet, dat dan de kans groot is dat het probleem onderhuids verder gaat.

Dus ja wat is wijsheid.

Ons konijntje is trouwens ook weer thuis, het beessie is nu 4,5 week uit logeren geweest, en het werd er niet beter van. Dus vondt ik het onzin om d´r nog steeds bij m´n moeder te laten.
Door Breezer
#344325
O,ja ik heb nog wel 1 lichtpuntje.

Er begint weer haar op z´n borst te groeien. Zat vanmorgen het eens van de zijkant te bekijken in het licht. En zag dat er alweer 2mm haar op zat.
Door Doedels
#344428
Breezer schreef: O,ja ik heb nog wel 1 lichtpuntje.

Er begint weer haar op z´n borst te groeien. Zat vanmorgen het eens van de zijkant te bekijken in het licht. En zag dat er alweer 2mm haar op zat.
Mmmm, misschien toch een kleine verbetering? Ik sluit me bij Lizzy aan dat je nog niet kunt zeggen of het eliminatie dieet werkt. Je moet het echt 6 weken volhouden. Volhouden dus!
Door Breezer
#344631
Doedels schreef: Mmmm, misschien toch een kleine verbetering? Ik sluit me bij Lizzy aan dat je nog niet kunt zeggen of het eliminatie dieet werkt. Je moet het echt 6 weken volhouden. Volhouden dus!
Ja dat volhouden doen we zeker!
Door Breezer
#344651
Okay en dan nu het volgende dillema:

Welke holistische dierenarts??

Tannetje of een praktijk hier in de buurt??

Aan de ene kant zou ik graag naar Tannetje toe willen omdat ik hierover heel veel goede verhalen lees. En omdat zij ook hier op het forum zit en dus al het een en ander weet over Breezer. De praktijk van Tannetje zit toch in Almere? Dat is op zich voor ons ook nog niet zo ver weg.

Aan de andere kant ( idee van m´n vriend ) is het misschien ook wel goed om een zogenaamde frisse wind er naar te laten kijken. Dus als het ware met een schone lei te beginnen. Maar ik weet niet hoe die kliniek in De Bilt tegen vers vlees voeding aankijkt bv.

Het is eigenlijk een beetje een luxe probleem, maar toch hoor ik graag van jullie hoe jullie erover denken?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#344732
De praktijk in De Bilt staat niet negatief tegenover verse voeding. Ze testen uit waar hij wel of niet tegen kan.
Overigens hebben ze wel de neiging om dit soort honden op vegetarisch te zetten.
Door Breezer
#344936
Hitam schreef: De praktijk in De Bilt staat niet negatief tegenover verse voeding. Ze testen uit waar hij wel of niet tegen kan.
Overigens hebben ze wel de neiging om dit soort honden op vegetarisch te zetten.
Nou de eerste reactie van Guido was: O,nee Breezer krijgt geen vegetarisch voer.
Waarschijnlijk bel ik dus van de week voor een afspraak bij jou in de kliniek. Het telefoonnummer kan ik toch gewoon vinden via het wereldbolletje in jou profiel?
Door Breezer
#345126
connys schreef: ik lees in je topic, dat het alleen hals en borst en buik is, verder op zijn lijf dan niet?
Nee het zat tot nu toe alleen op z´n borst en dan ook alleen op het witte gedeelte. En nu zit het ook een beetje tussen de zwarte haren net onder de witte vlek tussen z´n voorpoten.

En verder helemaal niet. Ook niet op de delen waar wat minder haar zit. Bv op z´n buik, liezen en achter z´n oren.
Door Breezer
#345239
Goed nieuws!!

Woensdag om 11:00 uur hebben we een afspraak bij Tannetje in Almere.


We kregen van het weekend een blauwe envelop waarin werd verteld dat we een aardig bedragje terug kregen. Dus kan nu gelukkig sneller dan verwacht een nieuwe richting in slaan met Breezer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door