Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#344636
Vandaag heb ik voor het eerst de 'Swiffer handige doekjes' gebruikt om de vloer te dweilen. Afgezien van het feit dat het helemaal niet werkt :( is het ook heftig spul. Ik zit hier nu achter de pc en krijg een branderig gevoel in mijn ogen omdat ik natuurlijk die doekjes heb aangeraakt. Mijn lenzen brandden ook direct mijn ogen uit toen ik ze in wilde doen omdat dat spul nog aan mijn handen zat. Het ergste is dat ik zojuist ook de hondenmand hiermee schoon heb gemaakt :o
Door Irm-Joh
#344648
... dan zou ik maar eens gauw die hondenmand uitspuiten met water om de boel te neutraliseren!
Van berichten van andere hondenbazen op andere fora weet ik dat Swiffer zowel voor kinderen als voor dieren zeer gevaarlijk kan zijn. Bij de duitse versie van Swiffer staat dit ook in hele kleine lettertjes op de verpakking (hoe dat bij de NL versie is weet ik niet omdat ik het zelf niet gebruik).
Ik ken een geval waar iemand eerst zijn hond en later ook de 2 katten in moest laten slapen vanwege extreme leverproblemen. Die man vond dit zo verdacht dat hij onderzoek heeft laten verrichten. Het blijkt dat de lever van al die dieren was beschadigd door een substantie die in Swiffer zit.
Ik wil je niet bang maken, want van één keer Swiffer gebruiken zullen je dieren niet ziek worden, maar als ik jou was zou ik die rotzooi echt niet regelmatig gebruiken. Er zijn voldoende minder agressieve middelen op de markt die ook schoon maken.

Groetjes,
Irm

:-\
Laatst gewijzigd door Irm-Joh op vr 15 jul 2005, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#344669
Irm-Joh schreef:
Ik ken een geval waar iemand eerst zijn hond en later ook de 2 katten in moest laten slapen vanwege extreme leverproblemen. Die man vond dit zo verdacht dat hij onderzoek heeft laten verrichten. Het blijkt dat de lever van al die dieren was beschadigd door een substantie die in Swiffer zit.
Groetjes,
Irm

:-\
Ken jij die mensen persoonlijk, of van horen zeggen?
Door Ine
#344672
http://www.swiffer.net/nl_NL/starterkit ... rkit.shtml

Even dit bericht aangepast, voor de mensen, die niet op de site van de swiffer willen kijken.
Dit is dus een quote van DIE site
We hebben vastgesteld dat valse geruchten over de veiligheid voor huisdieren van de vloeibare oplossing gebruikt in Swiffer Wet en Swiffer Wetjet via internet naar bezitters van huisdieren verspreid worden. We willen duidelijk maken dat de Swiffer producten volledig veilig zijn voor dieren.

De Swiffer Wet doekjes en de Swiffer Wetjet toestellen werden uitvoerig onderworpen aan testen om te verzekeren dat ze volledig veilig zijn voor dieren. De “American Society for the Prevention of Cruelty to Animals (ASPCA)” alsook verschillende onafhankelijke dierenartsen en experts hebben dit bevestigd. Daarnaast hebben we sinds 5 jaar de ervaring van zowat 40 miljoen gebruikers van deze producten in de wereld die de veiligheid ervan eveneens onderkennen.

Dit is duidelijk een nieuw voorbeeld van een internetgerucht dat onterechte bezorgdheid bij bezitters van huisdieren creëert. We wensen te benadrukken dat er geen enkele reden tot bezorgdheid is.

Close Window
Pffffffff, gewoon even lezen, dan hoeven al die verhalen niet verder te gaan!
Monique, voor je ogen lijkt het me geen goed spulletje, maar je had ook je handen goed moeten wassen na gebruik, zoals eigenlijk na alle schoonmaakmiddelen.

Gaat het wel al wat beter met jou?

Verder lijkt het me niet echt een probleem voor de honden., zeker niet na 1x gebruiken. ;)

Wat staat er op de verpakking van die doekjes?
Zit er een waarschuwing bij en staat er, welke chemische middelen erin zitten?
Laatst gewijzigd door Ine op zo 03 jul 2005, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irm-Joh
#344677
Ine,
Werk jij voor Swiffer-marketing of ben jij de importeur?

Rovanna, het is heel simpel - gebruik gezonde mensenverstand. Als jouw ogen branderig worden omdat je die doekjes hebt aangeraakt, dan zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen... Denk eens hoe gevoelig de slijmvliezen van je hond zijn.
dat geldt trouwens ook voor andere schoonmaakmiddelen, niet alleen voor Swiffer.

Ine, jouw reactie heeft me natuurlijk nog nieuwsgieriger gemaakt. Ik ga nu zeer zeker precies uitzoeken of de inhoudstoffen van Swiffer werkelijk zo onschuldig zijn als jij hier aangeeft.
Weet je, 40 mio. gebruikers wereldwijd, en wat praatjes van VS onderzoeksinstituten, dat wil niet zo veel zeggen...
Hoeveel miljoen hondenbezitters hebben we niet wereldwijd die hun hond dagelijks schadelijk voer geven, hoevel zijn er niet die hun dieren schadelijke inentingen toe laten dienen... ik kan zo nog urenlang doorgaan...
Cijfers zijn altijd relatief...

Groet,
Irm
:-\
Laatst gewijzigd door Irm-Joh op vr 15 jul 2005, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chamourel
#344680
dit is al zo lang aan de gang............
ze zeggen dat de waarschuwing een hoax is geweest.
maar als jij al last hebt van die doekjes zou ik ze dus nooit meer gebruiken.
ongeacht of die waarschuwing ooit waar is geweest

groetjes janet
Door 202spots
#344722
Evelyn schreef: Waarom zou je risico's nemen met je gezondheid en die van je dieren? Weg met die swifferdoekjes zou ik zeggen!
Wat voor risico? Waarom weg ermee?
Wanneer je ZELF 'n reactie hebt van welk product dan ook,dan gebruik je het gewoon niet meer.
Maar om dan de hele fabeltje van hoe slecht/gevaarlijk 't is voor dieren erbij te halen en DAT als de reden te geven om alles weg te gooien vind ik onzin.

Lees:
http://www.snopes.com/critters/crusader/swiffer.asp

Claim: The Swiffer WetJet poses a general danger to household pets.
Status: False.
Example: [Collected on the Internet, 2004]

In direct response to the e-mail's charge, Procter and Gamble has posted a rebuttal:

The ASPCA's Animal Poison Control Center has also issued a statement declaring this rumor to be unfounded:

Als je de Swiffer fabeltje geloofd...geloof je soms ook in Bonsai kittens ???

http://www.snopes.com/critters/crusader/bonsai.asp
Gebruikersavatar
Door Sonja
#344727
Irm-Joh schreef: Ine,
Werk jij voor Swiffer-marketing of ben jij de importeur?
Dit vind ik wel een erg vreemde veronderstelling!
Ik heb de afgelopen jaren al tientallen malen berichten over Swiffer en Febreze tussen mijn mail aangetroffen en dezelfde berichten zijn ook al tientallen keren weer ontkracht.
Ineke haalt dat alleen maar aan zodat mensen zich niet onnodig ongerust maken.
Het kan best zijn dat Swiffer stoffen bevat die bij direct contact irriterend zijn voor huid of slijmvliezen, maar noem mij maar eens een ander schoonmaakmiddel dat dat absoluut niet doet. Ik weet echt geen schoonmaakmiddel waarvan ik wel een restje in mijn oog zou willen krijgen.
En nee, ook ik werk niet voor Swiffer. Heb zelfs over het algemeen niet zo veel op met de concerns die dit soort dingen op de markt brengen. :( :-\
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#344755
Dank voor jullie reacties mensen! Het is geenszins mijn bedoeling geweest om een hetze tegen Swiffer op te zetten hoor. Begrijp me goed. Het was puur een eigen ervaring die ik met jullie wilde delen.
Ik denk ook niet dat mijn honden er direct dood aan gaan ::) en ikzelf trouwens ook niet.
Maar voor mij staat vast dat het geen gezond goedje is; ik heb namelijk zelf nog nooit zo sterk gereageerd op een schoonmaakmiddel. Ik ben nooit ergens allergisch voor (geweest) dus voor mij is dat wel een teken aan de wand. Hier geen Swiffer meer in huis..... ;)
Door Cathelijn
#344774
sommige schoonmaakmiddelen werken alleen zo goed omdat er zoutzuur in zit of iets anders heel sterks.
Wie kijkt er ooit op zo'n fles of weet uperhaupt wat het allemaal is?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#344778
Rovanna schreef: Dank voor jullie reacties mensen! Het is geenszins mijn bedoeling geweest om een hetze tegen Swiffer op te zetten hoor. Begrijp me goed. Het was puur een eigen ervaring die ik met jullie wilde delen.
Ik denk ook niet dat mijn honden er direct dood aan gaan ::) en ikzelf trouwens ook niet.
Maar voor mij staat vast dat het geen gezond goedje is; ik heb namelijk zelf nog nooit zo sterk gereageerd op een schoonmaakmiddel. Ik ben nooit ergens allergisch voor (geweest) dus voor mij is dat wel een teken aan de wand. Hier geen Swiffer meer in huis..... ;)
Maar aan de andere kant jij kan niet tegen swiffer iemand anders krijgt een heftige reactie op ajax (meestal Feyenoord fans ;D flaaauw) Swiffer is een geconcentreerd schoonmaakmiddel, ik heb hier zat goeie middelen in de keukekast staan, wat je niet aan je handen moet hebben als je je lenzen aan of uit doet. Ik denk dat een rondje frontline vele male schadelijker is voor je hond dan een mandje wat schoongemaakt is met swiffer of een ander concentraat schoonmaak middel.
Door Irm-Joh
#344787
Hoi Rovanna, Ik denk dat de meesten die hier gereageerd hebben goed begrijpen wat jij bedoelt.
Ik kan alleen maar zeggen: Vertrouw op je gezonde verstand als je zo'n product voor het eerst probeert, dan maak je de juiste keuzes voor jou en je dieren.

Het geldt voor Swiffer, het geldt voor een heel aantal andere schoonmaakmiddelen die tegenwoordig op de markt zijn: Hoe minder je jezelf in moet spannen om resultaat te krijgen bij het gebruik van zo'n middel, hoe meer agressieve stoffen zitten er in.

Mijn medeleven gaat naar alle proefdieren die dat spul in de ogen gespoten kregen, toen men tests uitvoerde, om te bewijzen dat het allemaal "onschuldig" is.

Groetjes.
Irm
Door Ine
#344813
Irm-Joh schreef: Ine,
Werk jij voor Swiffer-marketing of ben jij de importeur?

Rovanna, het is heel simpel - gebruik gezonde mensenverstand. Als jouw ogen branderig worden omdat je die doekjes hebt aangeraakt, dan zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen... Denk eens hoe gevoelig de slijmvliezen van je hond zijn.
dat geldt trouwens ook voor andere schoonmaakmiddelen, niet alleen voor Swiffer.

Ine, jouw reactie heeft me natuurlijk nog nieuwsgieriger gemaakt. Ik ga nu zeer zeker precies uitzoeken of de inhoudstoffen van Swiffer werkelijk zo onschuldig zijn als jij hier aangeeft.
Weet je, 40 mio. gebruikers wereldwijd, en wat praatjes van VS onderzoeksinstituten, dat wil niet zo veel zeggen...
Hoeveel miljoen hondenbezitters hebben we niet wereldwijd die hun hond dagelijks schadelijk voer geven, hoevel zijn er niet die hun dieren schadelijke inentingen toe laten dienen... ik kan zo nog urenlang doorgaan...
Cijfers zijn altijd relatief...

Groet,
Irm
:-\
Natuurlijk verdien ik goed aan de swiffer, kom maar eens kijken in wat voor kast van een huis ik woon! 8)
Ik heb jou gevraagd, of jij die persoon persoonlijk kende van die honden, maar blijkbaar is dat niet het geval!

Jouw reactie vind ik dus lichtelijk opruiend tegen een firma, waar je alleen wat over gelezen hebt.

Nergens heb ik gezegd, dat het een onschuldig spulletje is, dus wil je alstjeblieft even eerst goed lezen, voor je zo reageert?
Pffffffff, gewoon even lezen, dan hoeven al die verhalen niet verder te gaan!
Monique, voor je ogen lijkt het me geen goed spulletje, maar je had ook je handen goed moeten wassen na gebruik, zoals eigenlijk na alle schoonmaakmiddelen.

Gaat het wel al wat beter met jou?

Verder lijkt het me niet echt een probleem voor de honden., zeker niet na 1x gebruiken.

Wat staat er op de verpakking van die doekjes?
Zit er een waarschuwing bij en staat er, welke chemische middelen erin zitten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door