Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door romila
#341514
Hier eerst mijn berekeningen, als dat klopt kan ik zo de ingrediënten invullen. Romme en Lambiek eten 1 kg CB natuur per dag, Miepie normaal +- 625 gr, nu omdat ze veel te mager werd 1 kg CB kip-rijst.

Romme: 30 kilo Lambiek 32 kilo, 1 kg CB/dag 1000 gr x 7 = 7000 gr/ week
Miepie: 28 kilo moet ze zijn. Mijn berekening is uitgegaan van 625 gr CB/dag....
Uitgegaan van 60/20/15/5% kom ik op het volgende voor de mannen:
4200 gr vleesbotten / 1400 gr groente / 1050 gr orgaanvlees / 350 gr tafelresten-supplementen

Voor miepie: (uitgegaan van 4500 gr/week)
2700 gr vleesbotten / 900 gr groente / 675 gr orgaanvlees / 225 gr tafelresten/supplementen
Door romila
#341524
Als ik bv 3 à 4 dagen CB blijf geven kan ik dan de andere 3 à 4 dagen volgens de berekeningen voeren of moet ikdan weer anders voeren ivm veel orgaanvlees in CB???
Door Lizzy
#341527
De rekenhulp van The Dude is hier echt verschrikkelijk handig bij! Ik zie dat hij niet aangelogd is, zal ik 'm je sturen? Zo ja, geef me je email adres, dan stuur ik je de rekenhulp van The Dude!
Door Lizzy
#341529
[quote="romila"]
Als ik bv 3 à 4 dagen CB blijf geven kan ik dan de andere 3 à 4 dagen volgens de berekeningen voeren of moet ikdan weer anders voeren ivm veel orgaanvlees in CB???

[/quote]

Nou, je kunt aan de lage kant orgaanvlees gaan zitten. Zeg maximaal 10%. Je kunt of 5% orgaanvlees geven. De rest zou je dan in kunnen vullen met spiervlees.
Door pollekind
#344664
Wat word er eigenlijk verstaan onder voedingssuplementen en onder tafelresten.(Is dat alles wat je zelf eet ,ook spagetthi of nasi ,brood,melk etc.???)
Door romila
#344666
[quote="pollekind"]
Wat word er eigenlijk verstaan onder voedingssuplementen en onder tafelresten.(Is dat alles wat je zelf eet ,ook spagetthi of nasi ,brood,melk etc.???)
[/quote]Tafelresten= groente/rijst/pasta(beetje) vlees , alles wat je overhoud van je eigen eten. Melk is zuivel net asl biogarde/huttekase/yoghurt
Voedingssuplementen zijn bv visolie, vit C etc etc.
Er zijn vast nog andere die betere voorbeelden kunnen geven....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door