Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Geordi
#344303
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hiero en ook nieuw in het versvlees voeren. Nu heb ik dus een lab van ruim 6 jaartjes jong. Door 2 teenamputaties zit er nu hele lichte artrose in zn tenen/voetjes (voorkant). Nu voer ik Geordi sinds een tijdje 2 keer in de week Duck pens compleet. Geordi eet het met smaak en eigenlijk wil ik helemaal overstappen op vers, liefst Duck want tis goed verkrijgbaar bij ons.
Nu hoorde ik dat in de Duck granen zitten, die granen schijnen de artrose te bevoorderen, is iemand daar bekend mee? Is Duck dan zo slecht? Wat is volgens jullie dan het juiste vers-voer?
Door Peet
#344305
Duck bevat idd een klein beetje granen, net als Energique trouwens. Maar dat is zo weinig dat de meeste honden er totaal geen last van hebben hoor.

Duck is een prima KVV.

Persoonlijk vind ik Carnibest het beste voer voor mijn honden. Carnibest bevat geen granen maar wel een beetje rijst (maar mijn Herder is gevoelig voor graan, dus vandaar mijn voorkeur). Verder is Carnibest wat groffer en is een kilo-verpakking voor mij makkelijker dan die kleine plakjes ;D
Door Lizzy
#344571
[quote="Peet"]
Duck bevat idd een klein beetje granen, net als Energique trouwens. Maar dat is zo weinig dat de meeste honden er totaal geen last van hebben hoor.

Duck is een prima KVV.

Persoonlijk vind ik Carnibest het beste voer voor mijn honden. Carnibest bevat geen granen maar wel een beetje rijst (maar mijn Herder is gevoelig voor graan, dus vandaar mijn voorkeur). Verder is Carnibest wat groffer en is een kilo-verpakking voor mij makkelijker dan die kleine plakjes ;D
[/quote]

Rijst = ook graan. En het percentage graan in Duck is iets van 14% tegenover zo maar 60% graan in brokken. Ik zou dus lekker Duck gaan voeren!
Door Lizzy
#344572
Oh, er is dus geen versvleesvoer te krijgen zonder graan. Dus als je helemaal graanvrij zou willen voeren, dan stap je het beste over op zelf samengestelde maaltijden. En om te leren hoe dat werkt/moet: ben je hier ook aan het goede adres ;D!

Maar gemiddeld zit er dus 14% tot 6% graan in de meeste versvleesvoedingen en dat is niet zo hoog.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 03 jul 2005, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#344575
Er is Carnibest zonder rijst te krijgen! Dat heet "Carnibest Lam en Rijst zonder Rijst" ;Dof de diabetesvariant, dacht ik ;)
Door romila
#344592
[quote="geer"]"Carnibest Lam en Rijst zonder Rijst"
[/quote]Haha...net zoiets als "met zonder handjes fietsen" ;D Maar wist niet dat dat bestond...
Door Sofie
#344668
[quote="geer"]
Er is Carnibest zonder rijst te krijgen! Dat heet "Carnibest Lam en Rijst zonder Rijst" ;Dof de diabetesvariant, dacht ik ;)
[/quote]

Mhahaha.....grappig!!!
Door Geordi
#346681
Bedankt allemaal, kheb gisteren een extra vriezer gekocht dus we gaan over een klein weekje naar de groothandel om lekker Duck in te slaan, wat zal die gek van ons smullen zeg ;D ;D
Door pollekind
#346695
Weer een hond die zich gelukkig mag prijzen met zo'n lieve baas die lekker voer voor 'm koopt ;D ;D ;D ;D ;D
Door Geordi
#348202
[quote="pollekind"]
Weer een hond die zich gelukkig mag prijzen met zo'n lieve baas die lekker voer voor 'm koopt ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]

Haha nou ik denk dat Geordi idd het erg lekker gaat vinden. Hij heeft eigenlijk altijd de brok met lange tanden gegeten... 8)
Door ~Joke~
#348248
[quote="Lizzy"]
Oh, er is dus geen versvleesvoer te krijgen zonder graan. Dus als je helemaal graanvrij zou willen voeren, dan stap je het beste over op zelf samengestelde maaltijden. En om te leren hoe dat werkt/moet: ben je hier ook aan het goede adres ;D!

Maar gemiddeld zit er dus 14% tot 6% graan in de meeste versvleesvoedingen en dat is niet zo hoog.
[/quote]
Carnibest maakt op verzoek rijst[graan]vrije varianten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door