Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#344345
Mijn hond heeft een rode teek net naast zijn oog en laat het echt niet toe dat ik met mijn tang zit te prutsen, is een heel kleine teek (kopspeld). Iemand een idee hoe ik ze zelf kan loslaten. Zou dit helpen om er met knoflook op te duwen? Dwing hem niet graag, dus ga ik eerst iets anders proberen.
Door Femke
#344373
ze zeggen wel eens, dat het helpt om met je vinger rondjes te draaien over het lijfje van de teek. Op een gegeven moment laat ie dan vanzel los.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#344449
Femke schreef: ze zeggen wel eens, dat het helpt om met je vinger rondjes te draaien over het lijfje van de teek. Op een gegeven moment laat ie dan vanzel los.....

Een soort TummieRub ;D
Door Lizzy
#344574
:-X

Getsie!

Dit soort etterkleinepokketeekjes haal je er gemakkelijker uit (ook bij het oog) met een lasso-teken-tang. Vind ik.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#344757
Ik zou hem niet laten zitten hoor zo vlak bij het oog. Iek :o Desnoods ga je naar de dierenarts en laat hem daar verwijderen.
Gisteren heb ik een teek bij Annak uit zijn bovenste ooglid gehaald. Ging niet makkelijk en hij begon ook te piepen ervan dus het was echt geen pretje. Ik heb de teek niet direct opgemerkt maar zijn ooglid is nog steeds opgezet ervan dus misschien zat ie er al wel een tijdje in.
Door Steph
#344873
Bedankt voor de reacties, Heb dit geprobeerd met over het lijf van de teek te wrijven, maar dit lukte niet echt. Voor onze tekentangen was ze te klein, dus heb ik het maar geprobeerd met een pincet, waardoor ik ze natuurkijk plat geduwd heb. Nu zit het kopje er nog in,!!!
Ga dit nu heel goed ontsmetten, en vanzelf laten uitvalen. Vieze stomme beesten;
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#344949
Steph schreef:Vieze stomme beesten;
Ja misschien kunnen de gelovigen onder ons op Barfplaats eens uitleggen waarom God deze parasieten geschapen heeft :( :-\
Door margreet
#344960
[quote="Rovanna"]
Ja misschien kunnen de gelovigen onder ons op Barfplaats eens uitleggen waarom God deze parasieten geschapen heeft :( :-\
[/quote]

Om de zelfde reden dat hij domme mensen geschapen heeft :P
Laatst gewijzigd door margreet op zo 03 jul 2005, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#345000
[quote="margreet"]
Om de zelfde reden dat hij domme mensen geschapen heeft :P
[/quote]

Oh help :o ;D ;D ;D ;D [Sensuur]...................[/sensuur]
Ik lig helemaal dubbel ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Ine op zo 03 jul 2005, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#345006
Gisteren was het hier weer feest :-X
Bij Tara:4 teken!
Bij Tinus:3 teken waarvan een heel klein etterbak net onder zijn oog ::)
Het heeft heel wat moeite gekost om de teek te pakken te krijgen....Tinus was dan ook niet echt blij.
Er liepen zelf teken over Tara's buik te wandelen ::)
Waar kan je die krengen echt mee verdelgen :-\
Gif gebruiken wil ik niet.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#345054
[quote="tieneke"]
Gisteren was het hier weer feest :-X
Bij Tara:4 teken!
Bij Tinus:3 teken waarvan een heel klein etterbak net onder zijn oog ::)
Het heeft heel wat moeite gekost om de teek te pakken te krijgen....Tinus was dan ook niet echt blij.
Er liepen zelf teken over Tara's buik te wandelen ::)
Waar kan je die krengen echt mee verdelgen :-\
Gif gebruiken wil ik niet.
[/quote]

Jij gebruikte toch dat spul van Petvital?
Door tieneke
#345065
[quote="bernergek"]
Jij gebruikte toch dat spul van Petvital?
[/quote]
Gebruik ;) :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#345067
[quote="tieneke"]
Gebruik ;) :-\
[/quote]

Oké, dus het werkt nu gewoon niet effectief genoeg.
Zitten er in Tjechie ook meer teken of dat niet?
Moet zeggen dat ik ook af en toe een teek van mijn honden afpluk hoor, maar ja, wat doe je eraan? :-\
Weer frontline vind ik niet zo'n goed plan
Door brenda
#345069
Ik vind Frontline ook niet echt effectief tegen teken.

Brenda
Door Anneke V
#345164
Femke schreef: ze zeggen wel eens, dat het helpt om met je vinger rondjes te draaien over het lijfje van de teek. Op een gegeven moment laat ie dan vanzel los.....

Heb ik ook al gehoord, in dezelfde richting draaien dan dat je met je tekentang doet! Lukt wel alleen met teken die zich nog niet volgezogen hebben...ze zouden er duizelig van worden & loslaten ???
Het proberen waard!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door