Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door brenda
#3437
Ik heb een menu over twee weken gemaakt

Week 1                                          
maandag-ochtend: 400 gram rodi+200 gram fytomix
maandag avond: 400 gram kip+bot+200 gram fytomix

dinsdag-ochtend: 400 gram rodi+200 gram fytomix
dinsdag-avond: 400 gr orgaan+ 200 gr fytomix

woensdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fytomix
woensdag-avond: 400 gr lam+bot+200 gr fytomix

donderdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fytomix
donderdag-avond: 400 gr kalfsvlees+200 gr fytomix

vrijdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fytomix
vrijdag-avond: 400 gr kip+bot+200 gr fytomix

zaterdag-ochtend: 400gr rodi+200 gr fyto
zaterdag-avond: 400gr konijnvlees+200 gr fyto

zondag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fyto
zondag-avond: 400 gr kalf+bot+200 gr fyto

Week 2

maandag-ochtend: 400 gram rodi+200 gram fytomix
maandag avond: 400 gram rundvlees+200 gram fytomix

dinsdag-ochtend: 400 gram rodi+200 gram fytomix
dinsdag-avond: 400 gr vis+200 gram fytomix

woensdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fytomix
woensdag-avond: 400 gr kipvlees+200 gr fyto

donderdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fytomix
donderdag-avond: zuivel/granenmaaltijd

vrijdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fytomix
vrijdag-avond: 400 gr orgaan+200 gr fytomix

zaterdag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fyto
zaterdag-avond: 400 gr kip+bot+200 gr fyto

zondag-ochtend: 400 gr rodi+200 gr fyto
zondag-avond: 400 gr kalkoenvlees+200 gr fyto

Cita weegt 53 kilo en moet volgens de DA 45 kilo wegen, vandaar zoveel fyto.
Elke woensdag staat ze op de weegschaal en als er weer nix af is gaat er 100 gr rodi af en 100 fyto bij.
Verder geef ik soms olijfolie,honing en appelazijn (als ik het niet vergeet).En als we weggaan krijgt ze alleen rodi+fyto.
Door Lizzy
#3438
Hoi Brenda, ziet er lekker uit! Toch denk ik dat het misschien moeilijker is om op Rodi af te vallen dan op bijv versvlees waar minder graan in zit. Want, graan is koolhydraat en koolhydraat slaat zich eigenlijk op als vet... Tenzij ik het verkeerd zie! :D

Groetjes, Lizzy
Door brenda
#3439
oh ja, dat ben ik vergeten, Cita krijgt ook elke dag 's morgens een plakje rodi-worst met daarin verstopt haar medicijnen voor haar schildklier.

Lizzy zodra de rodi op is, wil ik een ander soort versvoer proberen.Want afvallen lukt niet erg nee.

Ik geef 's morgens versvoer, omdat ik dan weet dat ze alles binnenkrijgt wat ze nodig heeft, al is het dan de helft van de voorgeschreven dosis.
Misschien dat ik later als ze afgevallen is, meer ga barfen, maar eerst afvallen en toch lekker eten.
Door Ink
#3440
Ook al is het met Fyto, ik vind het toch best wel veel.
Neem eens 2% van 45 kg, dan kom je op 900 gram per dag. Ik tel 1.200 gram per dag. Jonge hond? Veel (heel veel) beweging? Schijf Rodi eraf? Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het je met die schildklierproblemen 'gewoon' niet of nauwelijks zal lukken.
Door Sylvie
#3441
Neem eens 2% van 45 kg, dan kom je op 900 gram per dag.
Ja, je moet uitgaan van het IDEALE gewicht van de hond, dus als ie overgewicht heeft, moet je NIET van dat gewicht uitgaan.
Met schildklierproblemen is het wellicht moeilijker, maar mijn hond Laika bijvoorbeeld is gecastreerd en heeft (helaas voor haar) genoeg aan slechts anderhalf procent!
Misschien helpt een vastendagje per week wat, of bijvoorbeeld groentemaaltijden inlassen. Ik denk niet dat je daar het evenwicht van de andere maaltijden mee verstoort en het bevat nauwelijks calorien. Veel mensen geven ook wel gewoon sperziebonen, dat vult lekker, maar zet niet aan.
Granen zou ik inderdaad juist niet doen, dat maakt alleen maar onnodig dikker...
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door