Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#33323
Hallo!

Balou heeft zoiets geks. Ze at vanochtend een stuk makreel met smaak op en kwam op schoot liggen toen ik zat te computeren. Ze gaat dan altijd op haar rug liggen. Nou voordat ik tot drie kon tellen moest ze kotsen...De rest van de dag was er niets aan de hand. Ze heeft lekker gehuppeld in het bos. Ze was gewoon lekker fit. Toen we thuis kwamen zaten we op de grond te stoeien en om het gestoei af te sluiten hield ik haar even op haar rug. ( Ze lag al op haar zij) en jawel weer kotsen. Ze wil nu ook ( erg begrijpelijk) absoluut niet op haar rug liggen. Gek he. Als ze gewoon met de goeie kant naar boven wijst ;D is er niets aan de hand, maar zodra ze dus op haar rug ligt gaat ze kotsen...???? Wat is dit nu weer.

groetjes Helen
Door Lizzy
#33324
Mmmm. Gek. Kan het zijn dat de slokdarm in een zodanige positie ligt dat het voer eruit loopt vanuit de maag? Of is het projectielbraken wat zij doet? Of maagzuur dat opkomt?
Door Helen
#33326
Ze ligt heel vaak op haar rug en er is nooit iets aan de hand geweest. Het is ook geen projectielbraken. Het is een gewoon kotsje. En het is ook geen maagzuur. De eerste keer was twee uur na het ontbijt. Zou het een virusje kunnen zijn waar ze niet echt last van heeft totdat ze op haar rug ligt? Mm klinkt nu ik het opschrijf ietwat onwaarschijnlijk.

groetjes Helen
Door SHIVA
#33331
hoi helen
in eerste instantie dacht ik dat het door de makreel kon komen mijn honden kotsen die ook uit
maar ik vind het vreemd dat ze dit doet terwijl ze op haar rug ligt
virusje zou kunnen
maar dan ook als ze niet op haar rug ligt
ik hoop voor je dat het snel over gaat
hou het even goed in de gaten
gr en sterkte ermee
shiva
Door Helen
#33339
Dank je Shiva. Ik zit te twijfelen of ik haar wel of geen eten moet geven. Ik denk dat ik haar alleen een gf mixje geef.
Door Helen
#33666
Nou en vandaag lijkt het over. Ik heb haar gisteren een paar eetlepels GF mix gegeven met wat extra vit. C en een capsuletje darmbacterien. Ik geef haar vandaag wat energique omdat ik niet in de gelegenheid ben om mijn barfspullen te malen en ik haar toch even fijngemalen voer wil geven. Ik denk dat ze al een beetje misselijk was gisteren en ze het net niet kon hebben om op haar rug te gaan liggen...Dit weer is ook niet zo geschik voor mijn mietje. Ze heeft het snel koud en heeft vorige week al een koutje opgelopen omdat ze helemaal natgeregd was...Ze ligt nu ook ongeveer tegen de kachel aan...Mietje he. 8)
Hebben jullie honden het niet koud met dit weer? Jullie gaan me toch niet vertellen dat ik de enige ben met een mietje ;D

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#33692
ehm, mijn hond vind het helemaal geweldig buiten nu... natregenen is bij hem bijna onmogelijk..... dus ja, in vergelijking hiermee heb je wel een "mietje" ;D maar ik ga ervan uit dat Balou een heleboel andere dingen kan die Bas niet kan waardoor hij een watje naast Balou zal zijn :-[ ;D

Maar goed, fijn dat het probleem weer opgelost is.... en dat ook zo lekker eenvoudig :)
Door geer
#33711
Ik heb ook een mietje hoor... Saar loopt als een debiel te bibberen en als we op de bus moeten wachten, wil ze het liefst op mijn schoenen, onder mijn jas zitten ;)
Door Jolly
#33719
nou zelfs Chasey kan zo'n mietje zijn hoor.
Als hij alleen in zijn arena moet en het regent, dan gaat tie zitten klappertanden als je terug komt, maar als je hem uit laat of in de stortregen over het starnd loopt, is er niets aan de hand , dus wat is het een griezel ;D
Door Janet
#34047
Kali is geen mietje (en ik onderhand ook niet meer :-\). Regen, storm, ijs, sneeuw, niet zeuren; hup, naar buiten (en ik er achteraan glibberen). Ik mik d'r elke ochtend minstens een uur de tuin in, weer of geen weer. Ze kan schuilen tegen de regen, dus echt supernat is het niet. Trouwens... als ik d'r niet naar buiten laat, gaat ze in huis lopen vervelen en voor de deur heen en weer lopen ;D.
Ze krijgt trouwens wel wat extra schapenvet door d'r voer of wat extra vet vlees (geit/lam/schaap) voor de nodige extra energie die ze verbruikt om zichzelf warm te houden.
Door Helen
#34106
Janet schreef: Kali is geen mietje (en ik onderhand ook niet meer :-\). Regen, storm, ijs, sneeuw, niet zeuren; hup, naar buiten (en ik er achteraan glibberen). Ik mik d'r elke ochtend minstens een uur de tuin in, weer of geen weer. Ze kan schuilen tegen de regen, dus echt supernat is het niet. Trouwens... als ik d'r niet naar buiten laat, gaat ze in huis lopen vervelen en voor de deur heen en weer lopen ;D.
Ze krijgt trouwens wel wat extra schapenvet door d'r voer of wat extra vet vlees (geit/lam/schaap) voor de nodige extra energie die ze verbruikt om zichzelf warm te houden.
Als ik dat zou doen zou ik een boerenfox met longontsteking hebben.... :-\ Een ding weet ik wel, dat ik blij ben dat mijn tweede hond langharig is en wel goed tegen wind, regen en kou kan. Want Balou gaat overal mee naar toe en het is een behoorlijk gedoe om ervoor te zorgen dat ze geen kou vat. En twee honden onder je jas bij de bushalte....wordt wat krap he ;D

groetjes Helen
Door jeanne
#34144
geer schreef: Ik heb ook een mietje hoor... Saar loopt als een debiel te bibberen en als we op de bus moeten wachten, wil ze het liefst op mijn schoenen, onder mijn jas zitten ;)
volgens mij ook weer basseteigen, haha.
Op de cursus wilde ze nooit in het natte gras zitten, en zweefde ze met haar teder achterwerk altijd een centimetertje erboven. Zo ook de basset van mijn vriendin. ;D
Door SHIVA
#34151
nou mijn honden springen nog steeds dagelijks het water in
en als ze binnen zijn staan ze voor de deur te vervelen ik wil naar buiten
maar o wee als ze tijdens het trainen op natte of modderige plek moeten gaan zitten
echt met de kont boven de plek
ja dan zijn het echt mietjes
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Hitam
#34375
Wat goed dat het weer over is, Helen. Het zal wel een beetje dwars gezeten hebben.

Hitam is een mietje eersteklas. Hij is een keer onder een caravan gaan zitten omdat het regende. En er mooi niet meer onder uit willen! Hij trilt ook bij het minste op geringste. Timmie is veel stoerder, die trekt zich nergens wat van aan. Terwijl ze ook erg mutserig kan zijn. Zij wil niet het water in. En al helemaal nieit als er andere honden doorheen rennen. die spetteren zo.
Ach ja, poedels..........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door