Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#343262
ik zag vandaag dat bij Sjonnie aan de voorpootjes, aan de achterzijde, een centimeter of 2 boven de voetzooltjes, 2 of 3 hele lange haren zitten. Ik dacht dat het losse haren waren, maar ze zaten dus muurvast?
is dit normaal??? lijken wel een soort van voetvoelsprieten ::)
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 01 jul 2005, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#343305
jeanne schreef: ik zag vandaag dat bij Sjonnie aan de voorpootjes, aan de achterzijde, een centimeter of 2 boven de voetzooltjes, 2 of 3 hele lange haren zitten. Ik dacht dat het losse haren waren, maar ze zaten dus muurvast?
is dit normaal??? lijken wel een soort van voetvoelsprieten ::)
Ha, ha, jij blijft je verbazen over de wondere wereld der katten. Ja hoor, dat is normaal. Katten hebben daar vaak een aantal lange haren. Hoewel Sjonnie natuurlijk heel bijzonder is, is het soms net een gewone kat ;)
Door jeanne
#343326
Doedels schreef: Ha, ha, jij blijft je verbazen over de wondere wereld der katten. Ja hoor, dat is normaal. Katten hebben daar vaak een aantal lange haren. Hoewel Sjonnie natuurlijk heel bijzonder is, is het soms net een gewone kat ;)
;D

ja, hij is ook heel bijzonder
onze eerste kat.
ik heb in heel mijn leven alleen maar honden gehad, en nu een kat.
sjee, wat is dat anders zeg, en vooral LEUK
Door 202spots
#343393
Jeanne,die haartjes aan de zijkant van zijn neus horen ook bij 'n kat hoor,dat zijn z'n snorharen,en die boven zijn ogies zijn de wenkbrauw voelsprieten,die moet je ook laten zitten! ;D ;D
Leuke beessies zijn katten he? Jammer dat mijn Spots ze niet zo leuk vinden,anders had ik er weer 'n paar...
Door jeanne
#343481
202spots schreef: Jeanne,die haartjes aan de zijkant van zijn neus horen ook bij 'n kat hoor,dat zijn z'n snorharen,en die boven zijn ogies zijn de wenkbrauw voelsprieten,die moet je ook laten zitten! ;D ;D
Leuke beessies zijn katten he? Jammer dat mijn Spots ze niet zo leuk vinden,anders had ik er weer 'n paar...
joh
ik wilde die vreemde haartjes aan zijn koppie er net afknippen ::)
;D

trouwens, zijn er hier kattenmensen die de nageltjes van hun katten knippen?
ik hoorde dat laatst van iemand, dat zij haar kat de nageltjes knipte ???
Door gonny
#343497
jeanne schreef: joh
ik wilde die vreemde haartjes aan zijn koppie er net afknippen ::)
;D

trouwens, zijn er hier kattenmensen die de nageltjes van hun katten knippen?
ik hoorde dat laatst van iemand, dat zij haar kat de nageltjes knipte ???
Nee, nog nooit gedaan...ze hebben hier lekker krabpalen en een boom...doen ze het lekker zelf! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#343517
jeanne schreef: joh
ik wilde die vreemde haartjes aan zijn koppie er net afknippen ::)
;D

trouwens, zijn er hier kattenmensen die de nageltjes van hun katten knippen?
ik hoorde dat laatst van iemand, dat zij haar kat de nageltjes knipte ???
Bij de kittens doe ik dat wel, bij Phoebe en Boris heb ik het gedaan tot ongeveer een maand of 6 / 7
Door Robian
#343538
jeanne schreef: joh
ik wilde die vreemde haartjes aan zijn koppie er net afknippen ::)
;D

trouwens, zijn er hier kattenmensen die de nageltjes van hun katten knippen?
ik hoorde dat laatst van iemand, dat zij haar kat de nageltjes knipte ???
Ik leer ze in ieder geval wat het is.
Weten ze het dan knip ik zo heel nu en dan de nagels zodat ze het niet vergeten ;)

Daar was ik bij mijn vorige katten wel blij mee want we hadden nog wel eens een meningsverschil over waar een tabletje ingestopt diende te worden.
Mijn vorige katten gebruikten bij die discussie de voorpoten (en nagels) om hun argumenten kracht bij te zetten. Dan was het errug fijn dat de nageltjes iets minder scherp waren.
Laatst gewijzigd door Robian op do 30 jun 2005, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#343543
De topic is inmiddels veranderd van rare lange haartjes in rare lange nageltjes ;)
Laatst gewijzigd door Doedels op do 30 jun 2005, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#343605
Doedels schreef: De topic is inmiddels veranderd van rare lange haartjes in rare lange nageltjes ;)
ie afgeknipt worden ...of niet, zou dit ook gelden voor die haartjes ??? ::) 8) ;D ;D ;D ;D
Door jeanne
#343654
sylvia schreef: ie afgeknipt worden ...of niet, zou dit ook gelden voor die haartjes ??? ::) 8) ;D ;D ;D ;D
whaaaaaahaha
nee, die rare lange haartjes laat maar lekker zitten
maar ik denk wel dat ik die scherpe puntjes even knip, tenslotte ben ik als trimster toch van alle gemakken voorzien ;)
maar ik dacht, vraag het hier maar even, voordat ik iets heel stouts doe ::)
Door Supermax
#343719
Ik knip de nagels van mijn katten dus wel, aangezien 2 van de 3 nog weleens de neiging hebben om lekker te gaan liggen melken met de pootjes op jouw blote arm....
En dat is niet fijn als ze van die naaldjes hebben :(.
Dus ik heb ze van kitten af aan geleerd dat de nageltjes geknipt worden (net zoals aanleren dat het bekkie wel eens opengetrokken wordt door het vrouwtje..).
Die oude kat knip ik de nagels van omdat ie ze niet meer zo goed in kan trekken en dan blijft ie overal achter haken enzo..
Groetjes,
Mieke
Door jeanne
#343732
Supermax schreef: Ik knip de nagels van mijn katten dus wel, aangezien 2 van de 3 nog weleens de neiging hebben om lekker te gaan liggen melken met de pootjes op jouw blote arm....
En dat is niet fijn als ze van die naaldjes hebben :(.
Dus ik heb ze van kitten af aan geleerd dat de nageltjes geknipt worden (net zoals aanleren dat het bekkie wel eens opengetrokken wordt door het vrouwtje..).
Die oude kat knip ik de nagels van omdat ie ze niet meer zo goed in kan trekken en dan blijft ie overal achter haken enzo..
Groetjes,
Mieke
oh, heet dat melken
dat doet meneer Sjon dus ook, en dan heel hard knorren erbij ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#343733
jeanne schreef: oh, heet dat melken
dat doet meneer Sjon dus ook, en dan heel hard knorren erbij ;D
Dat is dus gedrag wat je voornamelijk ziet bij katten die dus te vroeg bij de moeder weg zijn gehaald
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door