Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#342928
Oke...even een hele gekke vraag, maar ja, ik mijmer nou eenmaal wel eens over gekke dingen.

Op vers krijgt een hond alles binnen wat hij echt nodig heeft, niets minder, maar vooral ook niets meer. En dus zie je bij vershonden een ander soort keutels dan bij brokkenhonden. Sophie en Ted bijvoorbeeld (en vooral Ted) hebben echt keiharde knikkers; net zoals de katten. Ook poepen ze maar erg weinig qua grootte van de hoop, maar ook qua aantal keer per dag. Ik vind de poep toch wel een heeeele grote indicator dat ik ze voer wat juist is...helemaal als ik het vergelijk met die weke mega-hopen die hier in het park liggen.

Maar nu...kijken we eens naar andere beesten om ons heen en, bijvoorbeeld, onszelf. Beetje onsmakelijk misschien, maar ik zou mijn eigen poep toch niet zonder handschoen uit de pot willen vissen ;D, zoals dat bij de keutels van Ted en Sophie wel kan (theoretisch gezien dan ;)). Of koeien...ik heb nog nooit een muurvaste drol uit een koe zien komen. Zou dit louter door verkeerde voeding komen? Zou het, ander gezegd, theoretisch gezien mogelijk zijn om als mens alleen maar 'versdrollen' te produceren? En wat zouden we dan moeten eten?

Ik weet het, ik weet het...'t is allemaal wat onsmakelijk, maar toch wel grappig om over na te denken... (ik kwam erop doordat ik me afvroeg of stammen in de bush toiletpapier hebben....of zouden die nog precies eten wat een mens hoort te eten en daardoor geen pleepapier nodig hebben?)

Waar een mens zich al niet druk om maakt ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#342941
Volgens mij klopt de redenatie niet helemaal.
Een carnivoor zoals een hond hoort weinig en compacte ontlasting te produceren. Maar dat geldt niet voor een herbivoor. Voor een herbivoor zoals een koe is het normaal om grotere hoeveelheden slappere ontlasting te produceren. En een omnivoor zit er ergens tussenin.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#342942
Tja we zouden moeten beginnen met bijhouden wat we per dag eten en hoe we daarop poepen en vervolgens een vergelijkend warenonderzoek houden. Afbeelding ;D ;D ;D
Door geer
#342944
Sonja schreef: Volgens mij klopt de redenatie niet helemaal.
Een carnivoor zoals een hond hoort weinig en compacte ontlasting te produceren. Maar dat geldt niet voor een herbivoor. Voor een herbivoor zoals een koe is het normaal om grotere hoeveelheden slappere ontlasting te produceren. En een omnivoor zit er ergens tussenin.
Ah, kijk..dan zijn we snel klaar! Ik vroeg me af of je als mens je dieet zo samen kon stellen dat je wel verskeutels krijgt... En als een omnivoor alleen vlees zou eten?
Door geer
#342946
Pauline schreef: Tja we zouden moeten beginnen met bijhouden wat we per dag eten en hoe we daarop poepen en vervolgens een vergelijkend warenonderzoek houden. Afbeelding ;D ;D ;D
Anders doen we het tot zondag even allemaal in zakjes met een papiertje met het menu erbij, vergelijken we op de wandeling! ;D
Door Peet
#342949
geer schreef: Ah, kijk..dan zijn we snel klaar! Ik vroeg me af of je als mens je dieet zo samen kon stellen dat je wel verskeutels krijgt
ja hoor, probeer maar eens het atkins dieet (vlees, groente, geen kh's)...als je daar te weinig groente eet, moet je geheid aan de Colon Rein ;D
En als een omnivoor alleen vlees zou eten?
dan krijgt 'ie tekorten sowieso...en hij zal aardig verstopt raken door het ontbreken van vezels en dus weer aan de Colon Rein moeten :P
Laatst gewijzigd door Peet op do 30 jun 2005, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#342950
geer schreef: Ah, kijk..dan zijn we snel klaar! Ik vroeg me af of je als mens je dieet zo samen kon stellen dat je wel verskeutels krijgt... En als een omnivoor alleen vlees zou eten?
Tja, als je als mens alleen maar vlees zou gaan eten en dus de meer vezelrijke plantaardige voeding zou overslaan, dan heb je best kans dat je hardere ontlasting krijgt. Maar zoals die van een hond? Ik denk dat je dan ook bot moet gaan eten. ;D
Maar of je dan lekkerder zou voelen? Ik denk dat wij er niet zo op gebouwd zijn om harde ontlasting te hebben. Denk dat wij daar snel buikpijn en aambeien van gaan krijgen. :-\
Door geer
#342955
Sonja schreef: Tja, als je als mens alleen maar vlees zou gaan eten en dus de meer vezelrijke plantaardige voeding zou overslaan, dan heb je best kans dat je hardere ontlasting krijgt. Maar zoals die van een hond? Ik denk dat je dan ook bot moet gaan eten. ;D
Maar of je dan lekkerder zou voelen? Ik denk dat wij er niet zo op gebouwd zijn om harde ontlasting te hebben. Denk dat wij daar snel buikpijn en aambeien van gaan krijgen. :-\
Hihi, 't is ook niet iets wat ik ambieer hoor ;D Maar ik zat er zo eens over na te denken...over poep ::)...en vroeg me dus af of het te maken heeft met het carni-herbi-omnivoren lichaam an sich, of met het eten van de voeding die bij het lichaam past...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#342957
geer schreef: Hihi, 't is ook niet iets wat ik ambieer hoor ;D Maar ik zat er zo eens over na te denken...over poep ::)...en vroeg me dus af of het te maken heeft met het carni-herbi-omnivoren lichaam an sich, of met het eten van de voeding die bij het lichaam past...
Ik wil niet weten waar jij hier zo over na zat te denken. :-X
Door geer
#342962
bernergek schreef: Ik wil niet weten waar jij hier zo over na zat te denken. :-X
Nou zeg... we hebben het hier de hele dag over gezonde (hondenvoeding) en er zijn legio topics te vinden over hondenpoep, slappe ontlasting en weet-ik-wat...en nu doen we ineens alsof we zelf bloemetjes poepen ??? ;D Enne...ik kwam erop toen ik door het park liep ;)
Door Peet
#342964
geer schreef: Enne...ik kwam erop toen ik door het park liep ;)
Wat een wandelingetje al niet voor mooie gedachten kan geven he ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#342965
geer schreef: Nou zeg... we hebben het hier de hele dag over gezonde (hondenvoeding) en er zijn legio topics te vinden over hondenpoep, slappe ontlasting en weet-ik-wat...en nu doen we ineens alsof we zelf bloemetjes poepen ??? ;D Enne...ik kwam erop toen ik door het park liep ;)
Was een grappie hoor, heb zelf ook wel eens een topic over hondenpoep geopend. ;D
En helaas denk ik niet dat er veel mensen zijn die bloemetjes poepen.
Is ook best bij mensen een interessant onderwerp. Want wat veroorzaakt slappe ontlasting? Ik ben er nog niet achter.
Door geer
#342967
Peet schreef: Wat een wandelingetje al niet voor mooie gedachten kan geven he ;D
Ja... ik denk dat ik de zwerver in het park maar de tip ga geven om te gaan Atkinsen, scheelt mij weer een hoop irritaties ;D
Door jeanne
#342973
geer schreef: Ah, kijk..dan zijn we snel klaar! Ik vroeg me af of je als mens je dieet zo samen kon stellen dat je wel verskeutels krijgt... En als een omnivoor alleen vlees zou eten?
verskeutels?hihi, volgens mij zijn keutels nooit vers, maar tweedehands :P

wat een onderwerp.
hahahahahaaaaaaaaaa
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door