Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#342769
Sinds een paar dagen heeft Sunday vreselijk veel last van gasvorming. En het stinkt, echt niet te harden. Je kunt soms gewoon niet met hem in 1 ruimte zijn zonder het raam open te doen. Nee ik overdrijf niet, het meurt echt verschrikkelijk :-X

Het is nu al sinds het weekend zo en ik begin me nou wel een beetje zorgen te maken. Een dagje wat last van winderigheid, okee kan gebeuren, maar dit duurt wel heel erg lang :-\. Zijn darmen rommelen ook als een gek. En af en toe eet hij wat gras.... Zijn ontlasting is wel normaal!

Zaterdag heeft hij wat kippenlever gehad (4 of 5 stukjes, hooguit), en daarna behalve gewoon zijn CB niets bijzonders. Oh ja maandagavond een portie kipnekken, maar dat krijgt hij wel vaker. Zaterdagavond moest hij overgeven maar op het laatste moment hield hij het nog binnen, vond ik ook al een beetje vreemd.

Zondag heeft hij in Chaam in vreselijke stinkpoelen gelopen, en mogelijk ook van dat vieze water gedronken (sunday kennende ::))

1 van deze dingen zou dus de oorzaak kunnen zijn, maar ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen. Okugest krijgt hij al een paar dagen, zou ik hem anders groene leem en probiotica bij kunnen geven? Of weet je nog iets anders wat zou kunnen helpen?


PS: volgens mij ruikt hij het zelf ook want als hij wat heeft laten vliegen kijkt hij eerst naar zijn staart en dan gaat 'ie gauw ergens anders liggen 8)
Door Lizzy
#342780
Dit lijkt echt heel erg op wat Brutus een keer heeft gehad! Die liet scheten, nou....., we werden er echt kotsberoerd van! Hij was ook echt niet goed op z'n darmen en voelde zich ook niet helemaal jofel hoor.

Ik heb hem 1 hele dag laten vasten en hem wel wat yoghurt met probiotica gegeven en de dag erop heb ik hem nog de ochtend laten vasten, wel yoghurt met probiotica gegeven.

Toen was het over.

Bij Brutus was het echt van iets dat hij gegeten had. Dat was gewoon niet goed gevallen.
Door Femke
#342918
nou ik heb net wat biogarde gehaald.... een dag laten vasten zal niet lukken want dan gaat Sunday gal spugen. Ik kan wel vanavond zijn maaltijd overslaan en hem dan morgenochtend biogarde geven, is dat een goed idee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door