Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door amber13
#342764
Gisteren heb ik bij de Tuinen een potje hiervan opgehaald, en vanmorgen was max z'n ontlasting iets dunner als anders, nog geen diarree, maar wel wat dunner. Kan ik hem het beste nu gelijk maar wat geven om te voorkomen dat het erger word, of moet ik nog even afwachten? In een capsule zit 50 mg, hoeveel moet ik hem dan geven (hij is 22 kilo) en hoe? Door z'n eten?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#342786
Mijn honden krijgen 3 tot 4 keer per week een capsule die ik open maak en over het eten uitstrooi. Ze krijgen dit altijd door de groentenmix voordat ze een bot krijgen. Ze verteren dit bot dan aanmerkelijk beter.
Door Lizzy
#342794
amber13 schreef: Gisteren heb ik bij de Tuinen een potje hiervan opgehaald, en vanmorgen was max z'n ontlasting iets dunner als anders, nog geen diarree, maar wel wat dunner. Kan ik hem het beste nu gelijk maar wat geven om te voorkomen dat het erger word, of moet ik nog even afwachten? In een capsule zit 50 mg, hoeveel moet ik hem dan geven (hij is 22 kilo) en hoe? Door z'n eten?
Je kunt het nu al geven hoor. Door zijn eten. Voor probiotica zijn eigenlijk geen gebruiksaanwijzingen. Je kunt het geven wanneer je hond diarree heeft, je kunt het sowies standaard x keer per week geven, je kunt het geven zoals Monique doet (op de botmaaltijddagen), je kunt het iedere dag geven (ik neem zelf al jaren iedere dag probiotica) en je kunt het alleen geven na een AB-kuur. Of je kunt het geven als er virusjes heersen.
Door amber13
#342900
Oke, bedankt, ik zal hem zo gelijk even wat geven, ik ben namelijk als de dood dat hij weer wat met z'n darmen krijgt. :-\ (en heb net gister de da verteld dat het zo goed ging op vers >:()
Door amber13
#342905
Dan meng ik het gewoon elke ochtend door z'n vlees, kan het ook door de karnemelk? Hij heeft nl al gegeten vanmorgen, en ik had begrepen dat je de capsule open moet maken en alleen het poeder moet geven toch?
Door Lizzy
#344225
amber13 schreef: Dan meng ik het gewoon elke ochtend door z'n vlees, kan het ook door de karnemelk? Hij heeft nl al gegeten vanmorgen, en ik had begrepen dat je de capsule open moet maken en alleen het poeder moet geven toch?
Oeps, beetje laat. Ja, het kan ook door de karnemelk. Je hoeft de capsules niet open te maken, maar het is vaak makkerlijker om het wel te doen.
Door amber13
#345367
Sinds een paar dagen geeft ik Tara en Max elke avond het poeder gewoon door het eten heen gemixt, ik verdeel het poeder van de capsule dan, 1/3 voor Tara en 2/3 voor Max, die poept nu soms bijna konijnenkeutels ;D ;D. Is het zo goed verdeeld? Eén capsule lijkt me voor Tara alleen een beetje veel namelijk.
Door Doedels
#345713
amber13 schreef: Sinds een paar dagen geeft ik Tara en Max elke avond het poeder gewoon door het eten heen gemixt, ik verdeel het poeder van de capsule dan, 1/3 voor Tara en 2/3 voor Max, die poept nu soms bijna konijnenkeutels ;D ;D. Is het zo goed verdeeld? Eén capsule lijkt me voor Tara alleen een beetje veel namelijk.
Als ik pro biotica geef dan geef ik mijn honden van 9,5 en 13,5 Kg. 2 capsules per dag. Na een tijd ga ik naar 1 capsule per dag. 1/3 lijkt mij wel wat weinig. Ik denk dat het dan wat langer duurt voordat je resultaat ziet.
Door amber13
#345981
Ja, 2 per dag is idd een stuk meer. Op het potje staat als dosering voor mensen 1 tot 2 per dag, en er staat nadrukkelijk bij dat je je aan de dosering moet houden, dus daarom gaf ik ze niet zoveel. Maar als het bij jou goed werkt kan ik misschien de dosis ook iets opvoeren.

Overigens, dat goeie poepen van Max was van korte duur, zie topic medisch. ::)
Door Doedels
#346247
amber13 schreef: Overigens, dat goeie poepen van Max was van korte duur, zie topic medisch. ::)
Ja, ik heb het gelezen. Sneu zeg. Ik heb ook zo lang met Petr zijn darmen lopen dokteren. Hij blijkt niet tegen koolhydraten of gluten te kunnen. Het heeft wel een tijd geduurd voordat zijn darmen weer stabiel werden, maar nu kan hij zelfs wel eens een stukje brood van de eendjes stelen zonder dat hij meteen ziek is.
Laatst gewijzigd door Doedels op di 05 jul 2005, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#346603
Doedels schreef: Ja, ik heb het gelezen. Sneu zeg. Ik heb ook zo lang met Petr zijn darmen lopen dokteren. Hij blijkt niet tegen koolhydraten of gluten te kunnen. Het heeft wel een tijd geduurd voordat zijn darmen weer stabiel werden, maar nu kan hij zelfs wel eens een stukje brood van de eendjes stelen zonder dat hij meteen ziek is.
Hoe kan je er eigenlijk, zonder allergietesten enzo, precies achterkomen waar een hond allergisch voor is? Compleet vlees kan je moeilijk scheiden natuurlijk ;) Al heb ik trouwens bij Max niet meteen het idee dat het om een allergie gaat, want dan had hij er toch meteen last van moeten krijgen toen ik met de Smuldier begon?
Door Doedels
#346860
amber13 schreef: Hoe kan je er eigenlijk, zonder allergietesten enzo, precies achterkomen waar een hond allergisch voor is? Compleet vlees kan je moeilijk scheiden natuurlijk ;) Al heb ik trouwens bij Max niet meteen het idee dat het om een allergie gaat, want dan had hij er toch meteen last van moeten krijgen toen ik met de Smuldier begon?
Door middel van een eliminatiedieet. Simpel gezegd geef je ten minste 6 weken uitsluitend iets wat de hond nog nooit heeft gegeten. B.v. eend, geit of struisvogel. Als het probleem weg gaat, ga je langzaam stuk voor stuk voedingsmiddelen toevoegen. Als het probleem terugkomt bij de introductie van iets nieuws en het stopt weer als je dat onderdeel niet meer geeft, weet je waar het aan ligt. Cb heeft de variant eend en rijst voor eliminatiedieet. Volgens mij zijn honden zijn veel vaker overgevoelig voor tarwe dan allergisch voor vleeseiwit. Ook hoeft het niet om een allergie te gaan, maar om een overgevoeligheid. En dat reageert niet altijd accuut. Dat zijn vaak van die zeurende problemen die vaak terugkomen. Hoe lang gaf je ook alweer Smuldier?
Laatst gewijzigd door Doedels op wo 06 jul 2005, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber13
#346924
Ik geef nu ongeveer 3 maand Smuldier, de compleet aangevuld met hart, kip of vlees. Maar in die tijd heeft hij al 2 keer een darminfectie gehad, het kan toeval zijn, maar ik vind het een beetje te vaak. Dus ik heb dus de Duck opgehaald. Zonet heb ik hem 2 plakken lam en rijst gegeven, dat heeft hij nog niet eerder gehad, dus nu maar eens kijken hoe dat gaat. Ik heb er een klein beetje gekookt water overheen gedaan.
Het valt me op dat de Duck niet zo sappig is al de Smuldier of Rodi, is dat altijd zo, of komt dat door de ijskristallen die op de plakken zitten? (het dikste krab ik er af)
Kan ik Max nu ook 6 weken op de lam en rijst laten, als eliminatie dieet?
Door Lizzy
#347023
Die ijskristallen zitten altijd op plakken versvlees. Op Energique en op Duck. Dat komt door de manier waarop ze in worden gevroren. Dat hoort en dat kan geen kwaad.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door