Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yvonne1961
#342428
Ik heb net Duck uitmuntend voor de honden gekocht en total care voor mijn katten.(=vers)
Nu wil mijn kleinste hond( 1,8 kilo) veel liever de total care van de katten dan zijn eigen duck.
Is dit goed voor hem? Dan krijgt hij dat voortaan wel. Hij is altijd moeilijk geweest met eten en heeft er een groeiachterstand van overgehouden (heeft ook hartkwaal) Ik heb de neiging om bij hem wat toegeeflijker te zijn. Maar alleen als dit wel verantwoord is.

groetjes, Yvonne
Door Supermax
#342430
Dacht wel dat het kon. Volgens mij is het alleen als de kat van het hondenvoer wilt eten dat je er dan taurine bij moet voegen.
Maar ik ben geen expert, dus misschien dat iemand anders het wel zeker weet:).
Groetjes,
Mieke
Door Truus
#342703
Ik zou het niet geven, hier eten ze uit hun eigen bak en hebben niet aan elkaars bak te zitten.
Het kan echt dominantie zijn en niet zozeer om het lekkere maar dat is mijn mening.
Door Yvonne1961
#342751
De katten eten hoog op een plank, dus daar kunnen de hondjes niet bij. Ik let ook altijd op dat iedereen uit zijn eigen bak eet.
Puk gaat heel lang naar de duck zitten kijken en komt er verder niet aan. Toen dacht ik gister, zet i.p.v. duck eens de total care op zijn plaats(een testje dus). Dat ging dus achter elkaar naar binnen!
Nu zou me dat verder weinig uitmaken om hem dat te geven, ik wil alleen weten of total care (vers van Prins) wel voor een hondje goed is. Het is immers voor katten bedoeld.
Door danou2004
#342754
wat je ook nog zou kunnen proberen is gewoon een heel klein beetje van het kattenvoer op het voer voor je hond leggen een theelepeltje zou al genoeg zijn.heb ik vroeger ook gedaan en het werkte perfect.hij trapte er goed in! ;)
Door Yvonne1961
#342756
Zoiets kan ik inderdaad proberen of er een mengeling van maken of zo. Puk heeft een moeilijk eerste half jaar gehad. Hij moest onder dwang gevoerd worden want hij at gewoon simpelweg niet. Ik had altijd de stelling; als ze honger krijgen gaan ze vanzelf eten. Dat ging toen bij hem niet op, het leek wel of hij dood wilde. Inmiddels is hij 7 jaar en hij eet redelijk normaal, met wat nukken zoals je nu wel begrijpt. Ik zal je het hele verhaal van hem besparen ;D
Door danou2004
#342761
ik begrijp wat je bedoeld!we hebben een tijdje geleden een jong katje gevonden van ongeveer 10 dagen die door de moeder was verlaten en die wilde ook niet eten maar inmiddels is ze 5 weken en eet niet maar vreet!en dit was al de 2e keer dat me dat is overkomen.we hebben schijnbaar een vruchtbare schuur!de katten van de buren komen er steeds en laten jongen achter en we hebben het al vaak genoeg gezegd maar ze doen er gewoonweg helemaal niks aan
Door Yvonne1961
#342766
Oh, ja katten. Ik heb er drie waarvan ook twee "verschoppelingen"
Het probleem is dat je niet eindeloos kunt blijven opvangen.
Als je buren nu maar eens zouden meewerken. De oplossing is zo simpel.
Door danou2004
#342772
precies!de eerste keer hebben we er 2 gevonden de rest was helaas al dood die 2 hebben we naar een vrouw gebracht die ze groot kon brengen en dan bij een gezin kon plaatsen.de sterkste heeft het overleefd en is nu bij een gezin in assen de zwakste leeft helaas niet meer en die van een paar week terug is ook goed gezond de rest is nooit gevonden.ik kan ze zelf niet opvangen mn ouders hebben een kat waar geen andere bij kan en mn vriend is allergisch voor katten maar ik vecht wel voor ze door ze goed onderkomen te geven
Laatst gewijzigd door danou2004 op do 30 jun 2005, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Schnappi
#342916
Hoi Yvonne,
Ik heb gisteren ook duck compleet gekocht, omdat ik nergens nog Energique vond, en hier willen ze er ook niet van eten.
Groetjes Nancy
Door Yvonne1961
#342937
Gelukkig eten twee van mijn drie hondjes het wel dus het komt wel op. Ik heb het idee dat kleine gezelschapshondjes toch wat moeilijker met eten zijn dan veel andere honden.
Je zou ook kunnen denken dat het aan het type eigenaar ligt, maar ik ben van huis uit zeer pittige terriers gewend en daardoor bepaald niet "flauw" met honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door