Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Steph
#333016
Ik had een mail gestuurd naar Duck om te vragen in in welk % spiervlees, orgaanvlees en gemalen bot in Duck voorkomt.
en of die percentages altijd gelijk zijn, of het afhankelijk is van de
producten die beschikbaar zijn?
antwoord Duck:
De % zijn altijd gelijk en benaderen zo goed mogelijk die van een complete prooi.
Door amber2
#333069
Tja, dat kunnen ze wel mooi zeggen maar als ik in hun folder kijk zie ik aan ingredienten:

-Duck uitmuntend: pens, hart, lever, nieren 50 %, granen, plantaardige bijproducten
-Duck compleet pens: pens 50%, granen, plantaardige bijproducten
-Duck compleet rund/lever/kip: rund, kip, lever 50%, granen, plantaardige bijproducten

Dat is toch meer orgaanvlees dan in een prooi zit van nature, of niet..?
Ik vind Duck verder goed voer hoor, en ik geef het onze honden zelf ook vaak.
Door Steph
#338380
Heeft hier nog iemand opmerkingen op, ik heb hier al het antwoord op gekregen dat het compleet is en dat ik niets moet bijgeven; maar als ze niet naar het volledige prooidier principe werken zal ik dan toch maar wat spiervlees en bot bijgeven zeker?
Groetjes
Door Lizzy
#338382
[quote="Steph"]
Heeft hier nog iemand opmerkingen op, ik heb hier al het antwoord op gekregen dat het compleet is en dat ik niets moet bijgeven; maar als ze niet naar het volledige prooidier principe werken zal ik dan toch maar wat spiervlees en bot bijgeven zeker?
Groetjes

[/quote]

Ik sluit me helemaal bij Amber aan! Het klinkt goed, maar het klopt voor geen meter. Ieder willekeurig prooidier bestaat voor ongeveer 19% uit orgaan (en dan is meegerekend: hersenen, klieren, hart, lever, ogen, nieren, longen, darmen). Uit 10% botten (kaal). (En dus niet uit deels gemalen botten en deels uit calciumsupplementen zoals in Duck). En 71% uit huid, vacht, bloed en vlees. Een prooidier bevat dus veel minder orgaanvlees en al helemaal niet zoveel graan.

Maar, troost je, ik ken geen enkel versvleesvoer dat 100% het prooidier benaderd. Ten eerste willen mensen geen vacht/huid/haar in hun versvleesje en ten tweede zou het product onbetaalbaar worden.

Neemt niet weg dat het best compleet is! Het is aangevuld met de juiste vitamines en mineralen. Je kunt dus gewoon prima dag-in-dag-uit Duck voeren! En mocht je dus al zelf willen samenstellen (af en toe of vaker), kies dan voor vooral spiervlees en vis.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 22 jun 2005, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Netty
#342745
ik ben nu aan het "duckvoeren"
Toffie heeft in Maleisie op brokken geleefd, ze kreeg daar van vers erge diaree en de houdbaarheid was niet zo als hier....
ik weet van de vorige keer dat het overstappen van brokken naar vers met Duck erg goed ging.
Alleen......dat beest produceert een giga drollen met Duck, vergeleken met de drollen die ze maakte toen ze brokken kreeg :o lijkt het wel een drollenmolen.
Vandaag ga ik weer over op de CB :D
Door Steph
#342776
Mij hond zijn drollen zijn met Duck en 3 dagen zelf samen stellen heel goed. Ze zijn niet echt veel verminderd, maar goed vast en als ik ze eens een dag vergeet op te ruimen zijn ze bijna vanzelf verteerd.
Leuk onderwerp zeg!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door