Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Groeni
#34098
Hallo,

Hier even een update over onze groenedaeler.
Enige tijd geleden heb ik hier gevraagd wat te doen om hem wat meer op gewicht te krijgen.
Alles heb ik in het werk gesteld, allerlei extra's bijgevoerd,eitjes,vis, pasta, en van alles meer, maar het gewicht kwam niet bij, op een gegeven moment voerde ik ong, 1200gr BB per dag.

Om twee redenen ben ik 1 maand geleden overgestapt op CB, dit om de hoeveelheid die ik moest geven en het verkooppunt van BB hier in de buurt kwam te vervallen.

Overgang op zich oke, tot na een week beide honden(ook de Rottweiler) hadden enorme diaree en slijmerig dik vlies om de ontlasting heen, dit een dag of twee en toen was het voorbij, bij beiden.

De Groenendaeler was binnen een kleine 2 weken aan het aankomen in gewicht en staat nu op een 800 gr, zonder extra's , ook is hij sneller verzadigd dus wat hem betreft heb ik mijn doel bereikt.

Maar nu blijft met met enige regelmaat de diaree en de vliezen om de ontlasting bij de Rottweiller terugkomen, voor de juistheid moet ik erbij zeggen dat zij altijd sterk wisselende ontlasting heeft gehad, zowel op brok,BB al CB nu, in tegenstelling tot de Groenendaeler die met geen van producten moeite heeft.

Ik heb de Rotweiller afgelopen weekend op de Fyto van BB gezet(had ik nog liggen) en gelijlk weer mooie harde ontlasting,maandag terug op CB en vandaag weer slijm.

Mijn vraag, wat kan het zijn die dikke vliezen om de ontlasting, zou het op wormen kunnen duiden, ik heb alvast al een kuur gehaald gister, maar toch wil ik het voor de zekerheid hier even vragen, doe ik er juist aan om te ontwormen of moet ik toch nog even wachten, omdat het een vorm van ontgiften is??

groetje Groeni
Door Janet
#34271
Hoi,
je schrijft dat je een wormenkuur hebt gehaald, maar heb je niet aan je d.a. gevraagd wat het zou kunnen betekenen? En hoe deed de rottie het op bibi?
Kali had in het begin ook wat moeite met carnibest. Ik heb het gemengd met bibi (natuurmix en fytomix) en het resultaat is verbeterd. Nu kan ze beide soorten voer zonder probleem wegkrijgen en ze heeft weer mooie drolletjes. ;D
Door Lizzy
#34272
Mmm, ik heb iets gelezen over in slijm verpakte ontlasting in het boek van Mogens Eliasen! Ik ga even zoeken en kom er op terug.

Wel fijn dat jouw Groendaeler mooi op gewicht zit nu!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 27 jan 2004, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#34275
Nee, da's toch niet helemaal wat ik dacht/zocht... Hij schrijft (vrij vertaald):

"Eens in de zoveel tijd (zeg eens in de zoveel weken) zou het kunnen zijn dat je een grijzige, dikke slijmlaag om de ontlasting ziet zitten. Dit is een gezonde indicatie dat de darmen de oude slijmvlies/laag eruit werken".

Ik zie dit inderdaad wel eens bij mijn honden, maar da's dus wat anders als wat jij beschrijft...

Mmm, misschien zit er gewoon iets in Carnibest waar jouw hond of aan moet wennen of niet zo goed tegen kan. Hoe lang eet hij dit voer nu?

Groetjes, Lizzy
Door Stan
#34279
hey mischien kan je voor uw groenedaeler eens duck lamb en rice proberen .

ik heb daar zeer goede resultaten mee behaald bij een zieke hond na een ongeval....

u mag gerust mailen voor info
Door Groeni
#34283
Janet schreef: Hoi,
je schrijft dat je een wormenkuur hebt gehaald, maar heb je niet aan je d.a. gevraagd wat het zou kunnen betekenen?
Mijn man was om de wormenkuur en heeft het vergeten te vragen, daarbij komt ook nog dat onze dierenarts al op voorhand begint met de vraag,wat voer je hem??
antwoord vers vlees en dan begint het gelazer, daar krijgen ze wormen van en blablabla zo verder, dus dat is niet de aangewezen persoon voor zulk soort vragen helaas.

En hoe deed de rottie het op bibi?
Op BB was zij ook al wisselend in ontlasting net zoals op de brok, ik wil absoluut niets ten nadele van de BB beweren, ze hebben het beiden met altijd met smaak gegeten en de groenendaler had er altijd mooi ontlasting op, alleen de hoeveelheid die ik moest geven was zo erg veel.

groetje Groeni
Door Groeni
#34285
Hoi Lizzy
Lizzy schreef:
"Eens in de zoveel tijd (zeg eens in de zoveel weken) zou het kunnen zijn dat je een grijzige, dikke slijmlaag om de ontlasting ziet zitten. Dit is een gezonde indicatie dat de darmen de oude slijmvlies/laag eruit werken".
Je zal het niet geloven maar, vanmiddag had ook de groenendaeler om een klein gedeelte van de ontlasting weer een stuk vlies zitten.
Wel was de ontlasting mooi stevig en goed van kleur.
Mmm, misschien zit er gewoon iets in Carnibest waar jouw hond of aan moet wennen of niet zo goed tegen kan. Hoe lang eet hij dit voer nu?
Ze krijgen nu ong. ruim een maand CB

Nog even terugkomend op het gewicht van de groenendaeler, het is niet dat hij zoveel aangekomen is,
hooguit 1.5 a 2 kg maar hij voelt anders.
Ik weet niet goed uit te leggen wat ik bedoel, maar zal het toch proberen, op zijn flanken en schouderbladen en in mindere mate op zijn zijkanten ,voelt hij harder en steviger,niet zo benig meer, tja ik weet het anders niet uit te leggen :-\

Maar wat moet ik nu met die vliezen, zal ik toch ontwormen??
Kent iemand het ontwormingsmiddel Lopatol, ik had gevraagd om een milde kuur i.v.m. braken, maar heb een beetje rondgesurfd en kwam een aantal maal tegen dat Lopatol juist de bijwerking van braken had :-\

groetje Groeni
Door Groeni
#34286
[quote="Rock Bottom"]
hey mischien kan je voor uw groenedaeler eens duck lamb en rice proberen .

ik heb daar zeer goede resultaten mee behaald bij een zieke hond na een ongeval....

u mag gerust mailen voor info
[/quote]

Hoi Rock,

Bedankt voor je suggestie Duck eens te proberen en de info daarover die je aanbied, in het verleden heb ik het wel een geprobeerd, maar ik prefereer CB en BB boven Duck, alhoewel ik echt geloof dat jij er goede resultaten mee gehad hebt, heel fijn voor jou hond.

groetje Groeni
Door roger
#34287
<<Maar wat moet ik nu met die vliezen, zal ik toch ontwormen??
Kent iemand het ontwormingsmiddel Lopatol, ik had gevraagd om een milde kuur i.v.m. braken, maar heb een beetje rondgesurfd en kwam een aantal maal tegen dat Lopatol juist de bijwerking van braken had :-\<<



groeni,

.

Lopatol ken ik , en ik ken ook honden die het na 10 minuten gegarandeerd terug uitbraken.

Het risico op wormbesmetting en het voeren van rauw vlees is een fabeltje.
Ik heb een pup helemaal groot gebracht op rauw, zelf samengestelde voeding.
de pup is nooit ontwormd , noch bij mij , noch bij de fokker met een of ander chemisch spul.
Toen ie 10 OF 12 maanden was heb ik mestkontrole laten doen, van drie dagen na mekaar. naar gelijk welke vorm van parasitaire besmetting.

Resultaat hond totaal vrij van gelijk wat.

Ik heb toen aan de da. gevraagd waarom Bayer in zijn folder schreef dat een hond van rauw vlees te voeren wormen zou krijgen en dat ge hem daarom brok moest voeren en twee maal per jaar moest ontwormen., we zijn ondertussen weer een jaar verder en ik heb nog altijd geen antwoord gehad.

Wanneer je je hond gezond voert, dwz; op een natuurlijke manier , zoals een carnivoor behoord te eten, dan zijn zijn maagsappen zo zuur dat er geen enkele vorm van wormeitje of worm kan overleven .
Als je je hond brok voert blijft er een slijmlaag in het darmkanaal achter waar wormen en wormeitjes zich uitstekend in kunnen ontwikkelen in die maagsappen en dus dood zijn voor ze zich in de darm kunnen nestelen.
Het is dus net anders om dan je da. beweerd, maar ja, das logisch hij verkoopt immers waarschijnlijk lopatol en broK.

Verder hebben, oa.volgens Werner Freund, vezels in de voeding een wormafdrijvende werking?en zijn er ook een aantal kruiden die wormafdrijvend werken.

zoals al aangegeven ik ontworm mijn honden nooit of te nimmer chemisch, en ik voer niks anders dan rauw.


Gr.
roger.
Laatst gewijzigd door roger op do 25 dec 2003, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#34295
Hoi,
het lijkt me ook stug dat de vliezen te wijten zijn aan wormbesmetting, maar helemaal uitsluiten durf ik het ook niet.
Is het mogelijk om van de ontlasting, het liefst van verschillende 'soorten' ontlasting monsters te nemen om te laten onderzoeken? Niet alleen op wormen, maar wellicht is er een kleine infectie, waardoor de ontlasting zo wisselend was/is.
Je hoeft natuurlijk niet bij je d.a. te blijven; als er meerderen bij je in de buurt zijn, kun je ook om een second opinion vragen bij een andere d.a. Misschien zelfs bij een homeopathisch werkende d.a.
Door Lizzy
#34297
Tja, ik zou zo gauw niet weten waar de slijm vandaan komt. Maar om wormen de "schuld" te geven...? Ik denk dat je pas kunt zeggen dat de hond wormen heeft wanneer de ontlasting is onderzocht door de dierenarts en er aangetoond is dat er wormen/wormeieren in de ontlasting zitten.... En DAN vind ik het zelf pas tijd om te ontwormen.

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#34329
Alhoewel Lizzy beschrijft, dat bij ontgiften de slijmlaag grauw is, hebben mijn honden na een schoonmaakkuur precies zo'n slijmlaag om de ontlasting als Groeni beschrijft, alsof de drol in een heel glimmend plastic is verpakt. Ik zou het dus nog even aankijken met de slijmlaag. Ik denk dat hij vanzelf verdwijnt als de honden langere tijd op Carnibest zitten.
gr.
Nicolette
Door Nelly
#34532
Tja, ben nu sinds een paar weken CB aan het proberen, terwijl Ashley en Angel sinds feb. dit jaar BB aten. En helaas, maar waar: Angel vind CB-lam en rijst gewoon NIET te vreten, de rest gaat wel, maar houdt niet over. En Ashley is, sinds ze CB eten alweer een paar keer flink aan de race geweest, terwijl hij daar op de BB dus echt helemaal geen last van had. Denk dat voor mij duidelijk is wat ik moet doen ::)
Door Lizzy
#34547
[quote="Nelly"]
Tja, ben nu sinds een paar weken CB aan het proberen, terwijl Ashley en Angel sinds feb. dit jaar BB aten. En helaas, maar waar: Angel vind CB-lam en rijst gewoon NIET te vreten, de rest gaat wel, maar houdt niet over. En Ashley is, sinds ze CB eten alweer een paar keer flink aan de race geweest, terwijl hij daar op de BB dus echt helemaal geen last van had. Denk dat voor mij duidelijk is wat ik moet doen ::)
[/quote]Nou, geen probleem toch Nelly! Ik zat dat ook nog te denken bij de hond van Groeni. Als ie het op BB wel goed doet, prima toch. Maar toen las ik later dat voor hun het verkooppunt is verdwenen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door