Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danou2004
#342386
Ik kom net bij de da vandaan omdat danou al een paar dagen erg aan de dunne is en nu raad de da mij aan om over te gaan op smeulke brok (ze krijgt nu cb)dat was goed voor gevoelige darmen zei ze.ik ben geen voorstander van brok weet iemand wat ik hier mee moet?cb lijkt mij echt veel beter en ze deed het er altijd super op en nooit ergens last van gehad
Door Audrina
#342388
Lekker op CB laten staan en geen brokken meer in huis halen. Ik weet niet of je een verkooppunt van CB in de buurt hebt anders kan je daar misschien kruidenmix (fytomix) halen, dat werkt meestal wel goed bij dunne ontlasting.
Door WOOKIJacqueline
#342394
Tja... ik heb een doodzieke pup met dikkedarm ontsteking (die later een Giardainfectie bleek te zijn...) erdoor gesleept op Duck lam/rijst

Hij is nu 4 jaar en geen darm problemen meer na een behoorlijk zware behandeling voor die Giarda......

volgens mij is verandering van voer nooit echt goed bij diarree. Ik krijg altijd het advies 24 uur vasten en dan rijst/kip gekookt maar ik wordt daar niet blij van.... Ik geef nu meestal een dag brinta met water en dan vanaf dag twee duck erbij ( 3x daags een half ons en per dag verdubbelen tot normaal) en pas na een dag of 3-4 als ze weer nomaal poepen weer brok. Dat verteert toch veel zwaarder dan versvlees.
Laatst gewijzigd door WOOKIJacqueline op wo 29 jun 2005, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#342396
probiotica daar had jack het ook al over dat is dan misschien een idee want ik zie brokken echt niet meer zitten daar raakte ze juist van aan de dunne ze heeft net een spuitje gehad en heeft nu even diaree remmers en een soort poeder voor door het eten om weer wat aan te sterken....echt zielig hoor zo :'(
Door Lizzy
#342399
[quote="danou2004"]
Ik kom net bij de da vandaan omdat danou al een paar dagen erg aan de dunne is en nu raad de da mij aan om over te gaan op smeulke brok (ze krijgt nu cb)dat was goed voor gevoelige darmen zei ze.ik ben geen voorstander van brok weet iemand wat ik hier mee moet?cb lijkt mij echt veel beter en ze deed het er altijd super op en nooit ergens last van gehad
[/quote]

Het lijkt me een buitengewoon slecht idee.

Heeft je dierenarts onderzocht waar de diarree vandaan komt? Is het een bacterie? Parasiet? Is er sprake van een ontsteking? En waarom brokken? Wat is er zo goed aan brokken dat dit gaat helpen bij darmproblemen? (ik weet het antwoord wel hoor: niets).

Ik zou het advies absoluut in de wind slaan! Dit darmprobleempje heeft niks met de huidige voeding te maken en wordt niet beter door het toedienen van ongezonde voeding...

Hoe lang is zij nu aan de dunne? En wat is dun? Waterdun? Zit er slijm bij? Geeft ze ook over? Is ze ziek? Heeft ze koorts?

Probiotica is altijd fantastisch bij diarree dus daar kun je sowieso mee beginnen!
Door Lizzy
#342400
[quote="WOOKIJacqueline"]
Je kan ook wat yohgurt (van de natuurwinkel met acodophillus en bifidus) geven
[/quote]

Ja kan, maar mijn ervaring is dat poeder/capsules probiotica veel beter werken omdat ze veel meer (in hoeveelheid) van deze goede/gunstige bacterieen bevatten.
Door danou2004
#342404
het is waterdun en ze heeft geen koorts maar verder is ze ook niet onderzocht en ik heb ook geen idee van een oorzaak daar hebben we het niet eens over gehad en dan vertrouw je op je da wat je dus eigenlijk niet altijd moet doen ze heeft een hele zak met zooi mee gekregen wat moet helpen.ik heb mn besluit wel genomen ik ga gewoon verder op cb want brokken vind ik niks.
Door WOOKIJacqueline
#342408
[quote="Lizzy"]
Ja kan, maar mijn ervaring is dat poeder/capsules probiotica veel beter werken omdat ze veel meer (in hoeveelheid) van deze goede/gunstige bacterieen bevatten.
[/quote]

Is ook zo. Ik ga er eigenlijk van uit dat de honden hier regelmatig yoghurt krijgen (en dat de meeste mensen dat ook wel in huis hebben en je dan op je gemak probiotica kan gaan kopen...) en dat het niet wezensvreemd voor ze is..... iedere verandering is een verslechtering volgens mij bij diarree (die niet door het eigen (lees ook: goede...voer wordt veroorzaakt...)
Door danou2004
#342426
ik heb op dit moment geen van beide in huis maar dat ga ik dus wel even halen...goh en dat advies over brokken krijg je van een dierenarts...waar hebben die dan eigenlijk voor geleerd?temeratuur opmeten kan ik zelf ook wel ;)
Door pollekind
#342453
Onze Husky had een tijdje terug ook een dikke darm ontsteking,dunne ontlasting en steeds persen etc.Toen heb ik haar na een bezoek aan de DA op Duck Lams&Rijst gezet en dat opgevoerd(16 kilo)en ze is weer helemaal toppie.Toch helpt het m.i altijd wel om Lams&Rijst of Kip&Rijst te voeren om zo de darmen weer een beetje tot rust te laten komen.Beterschap!
Door Lizzy
#342462
[quote="danou2004"]
ik heb op dit moment geen van beide in huis maar dat ga ik dus wel even halen...goh en dat advies over brokken krijg je van een dierenarts...waar hebben die dan eigenlijk voor geleerd?temeratuur opmeten kan ik zelf ook wel ;)
[/quote]

Nou ja, qua voeding hebben ze ongeveer 4 uur college gehad van Hills en Eukanuba. Dus tja, dan weet je het wel.... Ze weten gewoon niet beter (en ze willen vaak niet beter weten). Het zijn heel kundige mensen hoor, daar gaat het niet om. En je hebt ze ook nodig. Ook daar niet van. Maar soms...... soms is het dus gewoon niet zo handig wat ze je voorschrijven... Het heeft echt geen enkele zin om je hond brokken voor te schrijven als ie al op prachtige voeding staat.

Ik zou probiotica geven. En verder moet je haar goed in de goed in de gaten houden. Ze moet genoeg drinken. Zo lang ze geen koorts heeft, niet ziek is en niet overgeeft: zou ik haar eigen voer blijven geven (als ze het eet - desnoods een dagje vasten! Vasten werkt ook zeer helend. Je mag haar dan geen eten geven, wel water met daarin rauwe honing - rauwe honing is te koop bij reformwinkel) en daar probiotica bij geven. Eventueel Okugest van VSM (gewoon bij de drogist te koop) geven. En dan even afwachten. Het kan een virusje zijn. Ik hoor en lees het erg veel, honden die aan de superdunne zijn.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 29 jun 2005, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ans
#342498
probiotica helpt echt. Senna, een pup van 11 weken, was ook aan de dunne en op het laatst moest ze ook overgeven. Ik heb haar na raad van hier darmflora van de kruidvat gegeven. Een halve capsule over haar eten en voor het overgeven die vsm pilletjes. Ze was snel niet meer misselijk en ze heeft nu weer vaste ontlasting.
Beterschap.

Ans
Door danou2004
#342596
ik ben heel blij met jullie goeie raad bedankt!
Ze ligt nu al de hele avond lekker rustig op de bank en ze heeft nog geen last weer gehad dus ik zit heel hard te duimen op een nacht zonder een hondje die pijn heeft vind het zo zielig. :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door