Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#342419
Ik weet, als ik zoek is alles al te vinden, maar toch maar deze vraag. Ik ga in aug een weekje op vakantie. Ik kan boodschappen doen, maar thats it. Geen vriezer, geen staafmixer, niks. Duck kan ik dus niet meenemen en is daar niet te krijgen (althans daar ga ik vanuit, durp in Tjechie). Brokken wil ik niet geven. Met barfen heb ik geen ervaring, daarbij ben ik een groot keukendrama. Is er een eenvoudig recept dat ik voor Boef een weekje kan maken zonder dat ik uitgebreid moet kokkerrellen en wat vrijwel zeker overal is te krijgen? Vraag het nu al, dan kan ik oefenen ;D
Door Nelly
#342510
Pauline schreef: Nee Esther, Nelly bedoelt: Tieneke help even! Zij woont namelijk in Tsjechie. ;D
Juist Pauline! :-*
Door Ster
#342513
Oh, okay, niet begrepen. Weet Tieneke misschien of Duck toch te koop is in Tjechie? Dat zou helemaal goed uitkomen. Hoef ik de keuken niet in :D Ik zit daar in Ceske Budejovice. Zie zo op de kaart geen grote plaats in de buurt.
Door Nelly
#342518
Laten we hopen dat Tieneke on line komt en reageert, ik weet het zo ook niet. Weet eerlijk gezegd ook niet of Tieneke in Tsjechie al internet heeft hoor.
Door Doedels
#342530
Hoi Esther, ik kom uit Tsjechie en ik kan je verzekeren dat je daar met gemak van alles kunt kopen bij de slager. Tieneke vindt het geloof ik ook een Barfluilekkerland. Ik verwacht niet dat er kvv te koop is. Maar een paar weken gedurende de vakantie wat aanprutsen met wat er zoal te koop is kan absoluut geen kwaad. Variatie is er in ieder geval genoeg. Pas wel op, ze zijn dol op varkensvlees en dat zou ik mijn hond niet geven.
Door Marion
#342612
Ik zou ook gewoon vlees bv gehakt, runderlappen enz kopen en kippenvleugels en al wat je nog meer kan krijgen daar. Groente kan wat restjes van je eigen eten, en verder af en toe een boterham, een eitje, wat yoghurt en je hebt al een heel gevarieerd menu ;)
Neem voor de zekerheid wat gemalen eierschil mee voor het geval je er niet aan geschikte botten kan komen. Dan meng je dat door het vlees en zit je toch met je calciumgehalte goed. EN in 1 week lopen ze echt geen tekorten op dus het komt allemaal niet zo nauw!
Door Lizzy
#342777
Ik zou het onwijs simpel houden! Gewoon lekker veel vleesbotten (hele kippen en hele konijnen) en vlees en orgaanvlees geven. Groente zou ik zelf niet eens de moeite voor doen. Een hond kan uitstekend een paar weken zonder groente of fruit. Mocht je daar geen vleesbotten kunnen scoren, dan is het wel handig om inderdaad eierschaalpoeder mee te nemen en je vlees daarmee aan te vullen (1 theelepeltje op 500 gram vlees). Maar als je wel vleesbotten kunt scoren: dan lekker de poeder niet gebruiken.
Door Ster
#342974
hihi, nou daar gaan we dan, voor het eerst een btje barfen. Misschien krijg ik die man van me wel zo gek om de konijntjes zelf te stroppen :D heeft ie ook wat leuks te doen. Kan boeffie nog een aardige hulp bij zijn ook! Jeetjemina, wat zeg ik nou, en dat voor een vegetarier... :-[ hmmm naar de slager is eigenlijk wel zo comfi ...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door