Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#338475
Hallo,
Wie kan mij zeggen wat ik als antimuggenspul voor onze Max kan gebruiken? Hij wordt namelijk lekgeprikt door die ellendige beestjes :(.
Ik heb wel met de zoekfunctie gezocht, maar dan kom ik alleen die zelfmaakmengseltjes tegen, en ik heb niet veel zin om 5 verschillende flesjes te gaan kopen waar ik maar uit elk 3 druppels nodig ga hebben.
Dus kan iemand mij vertellen of ik ook kant en klaarspul uit de winkel kan kopen? en zo ja, wat en waar?
Groetjes,
Mieke
Door Lizzy
#338491
Ze hebben anti-muggen-rollers van Chi. Ik vind deze best heel goed werken. En er stond laatst een artikeltje in de Volkskrant waarin men schreef hoe al die chemische middeltjes super ongezond zijn. Dus ik zou zeker iets natuurlijks proberen.
Door Peet
#338634
Persoonlijk zweer ik bij de Aloe Vera Gel van De Tuinen of De Bodyshop. Zowel voor mens als hond echt super: muggen vinden je niet meer lekker. En mocht je onverhoopt door toch door een 'die hard' type mug geprikt zijn, dan werkt aloe vera ook nog eens super tegen de jeuk. Zowel jeuk als bult is meteen weg :D ;)
Door Supermax
#338725
Maar hoe smeer je die gel (of het spul van die roller) dan op je hond? Ik bedoel met al die haren.... en moet ie dan helemaal ingesmeerd worden of een paar plekjes?
Ik wil inderdaad iets natuurlijks hebben, chemische rotzooi is er al genoeg....
Door Peet
#338736
Ik zou even kijken waar hij het meest geprikt wordt, daar zou je kunnen smeren. De gel is heel licht en trekt snel in, je hebt echt geen plakkerige punk hond hoor.

ANders zou het het wat kunnen verdunnen met water en dmv een plantenspuit over hem vernevelen en dan lekker inmasseren. :D
Door Jinxy
#338937
In alle ruiterzaken vind je zeer goede sprays. De meesten zijn tegenwoordig natuurlijk.
Is makkelijker dan een roller of gel.
Geranium, kaneel en citronella oliën zitten bijvoorbeeld in de natuurlijke spray van Veredus.
400ml €13,-
Mocht je er bij jou in de buurt geen vinden kun je me pb´en. Dan kan ik je er wel aan helpen.

Succes Suzy
Door Supermax
#338940
LOL, Max wordt dus gewoon overal lekgeprikt.....Dus niet een specifiek plekje wat ze lekker vinden. Op zich heeft ie er volgens mij geen last van maar ik vind het toch zielig voor hem.
Heb nu in ieder geval een paar ideetjes gekregen dus ik ga van het weekend even op zoek (heb woensdag pas weer cursus en alleen daar wordt ie lekgeprikt).
Door jeanne
#339340
oh, jan en gwenda worden ook lekgeprikt.
wat voor de hond goed is, is voor de mens ook goed in dit geval, dus ga ook eens op jacht naar antimuggenspul
Door Supermax
#340024
Ben vandaag bij De Tuinen geweest en daar natuurlijke anti-muggenspray gehaald (ze hadden ook wel de gel, maar dit leek me makkelijker ;) ). Het spul heet Anti Mosquito en is 100% natuurlijk ;D. Er staat op dat het tegen muggen, teken (!) en andere bijtende insecten werkt en dat het 8 uur werkzaam blijft....
Dus ik ben heel erg benieuwd.
Morgen hebben we een wandeling hier in de buurt en dan zal ik 'm eens insprayen, voor het geval hij door hoog gras en zo gaat struinen.
Groetjes,
Mieke
Door Peet
#340832
He, da's handig!

Laat even weten of het echt werkt, wil je?
En wat zijn de ingredienten? Ik ben benieuwd!
Door Supermax
#341107
LOL, gister dus de wandeling gehad, en helemaal vergeten om hem in te sprayen......en dat terwijl er best veel muggen enzo zaten...
Maar kan je in ieder geval wel de ingredienten geven wat erin zit.
Dat is: Alcohol Denat, Cyclomethicone, Menthanediol, Benzyl Laurate, Isopropyl Myristate, Fragrance en BHT.
en het bevat Eucalyptus Citriodora.
Het rare is dus dat dat laatste niet tussen de ingredienten staat maar in de tekst erboven....
Heb dus geen flauw benul wat er precies inzit, want die namen zeggen me dus helemaal niets.

Het belangrijkste vond ik dat er opstond dat het 100% natuurlijk is en er stond ook nog op dat de werkzame stof getest is en goedgekeurd door gerenommeerde tropeninstituten....

O ja, je mag het niet innemen en niet in je ogen krijgen. Dus denk niet dat het handig is om op je kat te doen of op een hond die veel aan zichzelf likt...
Door Peet
#341612
BHT???
Da's niet natuurlijk hoor.... ???

Menthanediol is een soort natuurlijke DEET (wat in azaron zit). De rest van de ingredienten zorgen ervoor dat het lekker ruikt, en goed in de huid in trekt.
De Eucaliptus is ook voor de geur en wellicht ook afstotend voor muggen.

Nou ja, als het werkt is het prima natuurlijk. Wel oppassen bij de ogen en de bek. :)
Door Supermax
#341653
Tja, toen ik aan het typen was en dat BHT voorbij zag komen, ging mij al een lichtje branden. Dacht al dat ik het hier ergens gelezen had dat het ook nog wel eens in hondenbrokken gebruikt wordt...
Maar ik ga er toch vanuit dat als wij er niets van krijgen dat de hond er ook niets van krijgt (tenzij hij allergisch is ergens voor, maar dat kunnen wij ook hebben). Daarnaast is het dus niet de bedoeling om hem elke dag ermee te behandelen, alleen maar op de woensdagavond als we naar de cursus gaan :).
Door Aura
#341900
Peet schreef: BHT???
Da's niet natuurlijk hoor.... ???
Is dat datzelfde BHT als van BHA en BHT? Die E-nummers? Hoe gebruiken ze dat in sprays dan? ???
Door Supermax
#342291
Heb geen flauw benul of het dezelfde BHT is er staan verder ook geen E-nummers bij...
Heb even op het flesje gekeken maar ze hebben ook geen website ofzo, dus daar kom je dan ook niet verder mee...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door