Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#329997
Ik weet niet of ik in de goede rubriek zit, maar het gaat over gedroogde pensstaafjes. Die geef ik Joep altijd als snack en dat ging erin als zoete koek.
De laatste 2 weken zeker laat hij ze gewoon liggen. Helemaal niets. Ook al geef ik hem geen eten, die pensstaafjes eet hij niet op. Wel verse pens, da's helemaal geen probleem.
Nu is het natuurlijk niet zo dramatisch dat hij zijn snackjes niet eet, maar het verwondert me zo. Het was een 5 kg zak en het lijkt wel alsof hij deze gewoon niet lekker vindt.
Gedroogde long en gedroogde runderoren eet hij wel, maar de gedroogde runderstrotten laat hij ook links liggen.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 03 jun 2005, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#330175
Geen idee waar deze vraag nou het beste thuis hoort eigenlijk ;D

Ik vrees dat jouw Joep het niet meer moet en liever voor 'echte pens' gaat :D! Maar even zonder dollen: hier vinden mijn honden gedroogde pens en dergelijke eigenlijk niet om te eten..... Heel vreemd, maar het smaakt hen allemaal niet echt. Terwijl mijn eigengemaakte snacks, ook gedroogd hart: daar zijn ze dol op! Ik kan je niet vertellen waar het aan ligt maar ik zou zeggen: ga zelf snackjes maken en kijk of hij deze wel lekker vindt!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#330354
Gelukkig dat je niet adviseert om verse pens zelf te drogen :-X :-X :-X.
Vind het al zo dapper van mezelf om het in stukken te knippen!
Laatst gewijzigd door Pauline op za 04 jun 2005, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#330372
Pauline schreef: Gelukkig dat je niet adviseert om verse pens zelf te drogen :-X :-X :-X.
Vind het al zo dapper van mezelf om het in stukken te knippen!
Oh oh.... ik wilde net gaan voorstellen om..... nee hoor, gekkigheid. Pens drogen zie ik zelf ook niet zitten. Hart en lever en rundvlees vind ik het matje ;D
Door Martine2
#331449
Goed te horen dat niet alleen mijn honden steeds kieskeuriger worden nu ze een half jaar aan het barfen zijn. Al die kant en klaar dingen gaan er echt niet meer in. Geen gedroogde bullepezen, gerookte botten, of buffelhuid kluiven voor die van mij. Tja, echt is toch echt lekkerder kennelijk. Hoe bedoel je verziekt!! Andere honden doen er een moord voor!!
Door Lil
#342112
Oeps, dan heb ik een ongezonde snoep hond!
Na een jaar barf eet hij nog altijd van die kant en klaar dingen en bij de buurvrouw jat hij graag brokken :-X
Door Sofie
#343596
Is gedroogde pens eigenlijk goed? Onze cocker is er nl verzot op...(mij stoort die geur echter wel.......)

Sofie.
Door Doedels
#343953
Sofie schreef: Is gedroogde pens eigenlijk goed? Onze cocker is er nl verzot op...(mij stoort die geur echter wel.......)

Sofie.
Als het alleen is gedroogd en niet is behandeld met conserveringsmiddel dan is het OK. Ik durf het niet meer aan Petr te geven omdat hij er toch elke keer buikpijn van krijgt. Verse pens kan hij wel hebben.
Door Sofie
#344667
Doedels schreef: Als het alleen is gedroogd en niet is behandeld met conserveringsmiddel dan is het OK. Ik durf het niet meer aan Petr te geven omdat hij er toch elke keer buikpijn van krijgt. Verse pens kan hij wel hebben.
Heb ooit een pak van 100 stuks op een hondeshow gekocht.
Anders koop ik ze per stuk in de dierenwinkel. Maar hoe weet je dat er conserveringsmiddelen bij zijn? Zie je dit soms?

Sofie.
Door Doedels
#345007
Sofie schreef: Heb ooit een pak van 100 stuks op een hondeshow gekocht.
Anders koop ik ze per stuk in de dierenwinkel. Maar hoe weet je dat er conserveringsmiddelen bij zijn? Zie je dit soms?

Sofie.
Het is meestal moeilijk te achterhalen. Als er een merk op staat dan kan je bij de fabrikant informeren. Als er geen conserveringsmiddel wordt gebruikt dan wordt het soms vermeld op de verpakking. Als er niks op staat, ben ik bij voorbaat wantrouwig. Je kunt het in ieder geval niet aan de pensstaaf zelf zien.
Door Sofie
#345880
Doedels schreef: Het is meestal moeilijk te achterhalen. Als er een merk op staat dan kan je bij de fabrikant informeren. Als er geen conserveringsmiddel wordt gebruikt dan wordt het soms vermeld op de verpakking. Als er niks op staat, ben ik bij voorbaat wantrouwig. Je kunt het in ieder geval niet aan de pensstaaf zelf zien.
Ok thanks!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door