Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door WOOKIJacqueline
#342061
Ze krijgen 's ochtends een of 2 bruine boterhammen (Kep ,met becel erop...)en Sem krijgt nog een kleine portie brokken in een speelbal...

's avonds krijgen ze plm. 180 gram eukanuba lam/rijst met yoghurt en wortelpuree erover en als het op is 200 gram Ducks lam/rijst

Een keer in de week krijgen ze een blikje zalm over hun brokken (met z'n drieen 1 blikje)

Ik heb geexperimenteerd met kruidenmix van Carnibest maar dat vond ik zo verschrikkelijk stinken dat ik het kokhalzend stond klaar te maken... dat doe ik dus niet meer.

Tussendoor krijgen ze nog wel eens een kong waar ik wat lekkers inprop... dat varieert van een ons Duck met een boterham tot een boterham met smeerkaas....

Vanavond heb ik ze voor het eerst een kippenek gegeven. Ik heb hem vastgehouden en ze af laten knagen. Ik schrok erg van het geknauw en was bang dat ze scherpe stukken binnen zouden krijgen... ik heb ze een boterham toe gegeven zodat evt. scherpe stukken "ingepakt" zouden worden.....

Wie op een goede manier op mijn menu wil schieten die mag.... ;)
Door 202spots
#342066
WOOKIJacqueline schreef: Ze krijgen 's ochtends een of 2 bruine boterhammen (Kep ,met becel erop...)en Sem krijgt nog een kleine portie brokken in een speelbal...
Brood is graan...graan word niet zo aangeraden als hondenvoer
's avonds krijgen ze plm. 180 gram eukanuba lam/rijst met yoghurt en wortelpuree erover en als het op is 200 gram Ducks lam/rijst

Een keer in de week krijgen ze een blikje zalm over hun brokken (met z'n drieen 1 blikje)
Blikje vis ...gaat misschien net nog,maar het is niet verstandig om brokken en kvv(met bot) in dezelfde maaltijd te voeren.
Ik heb geexperimenteerd met kruidenmix van Carnibest maar dat vond ik zo verschrikkelijk stinken dat ik het kokhalzend stond klaar te maken... dat doe ik dus niet meer.
wanneer je van plan bent om de honden rauw te gaan voeren,bereid je dan maar alvast voor....kruidenmix is niks....je zal toch ook aan pens e.d moeten wennen :-\
Tussendoor krijgen ze nog wel eens een kong waar ik wat lekkers inprop... dat varieert van een ons Duck met een boterham tot een boterham met smeerkaas.....
De kvv is okay, vergeet de boterham met kaas.
Vanavond heb ik ze voor het eerst een kippenek gegeven. Ik heb hem vastgehouden en ze af laten knagen. Ik schrok erg van het geknauw en was bang dat ze scherpe stukken binnen zouden krijgen... ik heb ze een boterham toe gegeven zodat evt. scherpe stukken "ingepakt" zouden worden......
Had ook zonder de boterham gekund

.
Wie op een goede manier op mijn menu wil schieten die mag.... ;)
BANG BANG BANG!!! 8)
Mischien moet je nog effies meer lezen?
Succes
Door Lizzy
#342096
Misschien moet je een avondje in de bibliotheek van Barfplaats gaan lezen. Brokken en brood zijn nou niet bepaald voedingsmiddelen die wij aanprijzen. In tegendeel. Beide zijn uitermate slecht voor de gezondheid van de hond (die een carnivoor is. Een vleeseter dus. En geen graaneter).
Door WOOKIJacqueline
#342110
wow.... ???
Brood en brokken krijgen ze op advies van de DA (omdat ze te mager waren....) Ducks krijgen ze omdat ik het wil....

Vis in blik krijgen ze nooit met Ducks samen.... wel met brok. Ik wil ze graag rauwe vis geven maar weetneit hoe dat werkt..... koop ik dna een zalm moot??? of gefileerde vis??? en wat gebeurt er dan met die enge graten????

Ik ga zeker nog in de bibliotheek zitten lezen....
en oh ja... ik vond pens aanmerkelijk minder smerig dan die kruidenmix........ bleeeeeeh
Door pollekind
#342111
Hmmm,zelfs ik die helemaal nergens verstand van heb wat betreft voeren,vind het een"raar"menu ???.Waarom al die boterhammen en smeerkaas?Alleen die eukanuba brokken die echt compleet zijn te samen met Enkelvoudig vlees lijkt me genoeg hoor.Enkelvoudigvlees kun je idd best eens afwisselen met bv koolvisfilet of sardientje.En boterham met Becel-OOk niet doen lijkt me?
Door Lizzy
#342113
WOOKIJacqueline schreef: wow.... ???
Brood en brokken krijgen ze op advies van de DA (omdat ze te mager waren....) Ducks krijgen ze omdat ik het wil....
Ja.... de meeste dierenartsen hebben helaas erg weinig verstand van voeding....

Ze raden je aan brood te geven omdat brood graan bevat en dat = koolhydraat en koolhydraat levert energie. Maar, een hond is geen mens... Een hond is een carnivoor. Die eet geen graan. Die kan niks met graan en wordt alleen maar slap, ziek en ellendig van veel graan. Brokken bevatten heel veel graan (vaak zo'n 60% a 70% koolhydraat en dat is dus nog een hoger percentage graan!!!!) en brood bevat graan. En je voert je hond (kun jij ook niks aan doen) eerder als een kanarie-piet als een hond....

Dus, ik zou zeggen: doe heel verstandig, geef je hond alleen nog maar Duck compleet. Afgewisseld met lekkere gezonde andere ECHT hondeneten!
Vis in blik krijgen ze nooit met Ducks samen.... wel met brok. Ik wil ze graag rauwe vis geven maar weetneit hoe dat werkt..... koop ik dna een zalm moot??? of gefileerde vis??? en wat gebeurt er dan met die enge graten????

Ik ga zeker nog in de bibliotheek zitten lezen....
en oh ja... ik vond pens aanmerkelijk minder smerig dan die kruidenmix........ bleeeeeeh
Geef ze dus gewoon lekker geen brokken meer. Brokken en brood zijn beide helemaal niet gezond. Schakel ze dus lekker over op Duck.

En daarbij kun je heel goed verse/rauwe vis gaan voeren. Maar, niet vaker als 1, hooguit 2 keer per week. Het beste begin je met een 'beginnersvisje', namelijk sardientjes. Je kunt deze vaak bij de viswinkel in de vriezer kopen. Of vers op de markt. Geef het sardientje (ontdooit) rauw. Zo, met kop en graat en al. Graatjes van vissen zijn hartstikke zacht, zolang ze maar niet verhit zijn geweest.

Niet iedere hond vindt vis lekker. Sommige honden moet je het leren eten. Dat doe je door het sardientje in stukjes te knippen en te mengen met bijv. wat groentepuree en een blikje vis.

Kijk anders ook eens op http://www.barfclub.nl/een_handleiding_tot_barf2.htm

Deze handleiding is speciaal gemaakt voor leden van Barfplaats en geeft je misschien wat ideetjes over wat barf is.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 29 jun 2005, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door WOOKIJacqueline
#342120
[quote="pollekind"]
Hmmm,zelfs ik die helemaal nergens verstand van heb wat betreft voeren,vind het een"raar"menu ???.Waarom al die boterhammen en smeerkaas?Alleen die eukanuba brokken die echt compleet zijn te samen met Enkelvoudig vlees lijkt me genoeg hoor.Enkelvoudigvlees kun je idd best eens afwisselen met bv koolvisfilet of sardientje.En boterham met Becel-OOk niet doen lijkt me?
[/quote]

Ze krijgen niet al die boterhammen...'s morgens 1 en hooguit twee keer in de week nog 1 boterham extra.... in de kong smeer ik er een likje smeerkaas op zodat het beter kleeft en ze er niet in 5 minuten mee klaar zijn..... en het motiveert beter dan een kale boterham. Kep heeft kennelijk hehoefte aan vet/eiwitten maar oke...roomboter zal beter zijn dan becel.....
Door Audrina
#342126
[quote="WOOKIJacqueline"]
Kep heeft kennelijk hehoefte aan vet/eiwitten maar oke...roomboter zal beter zijn dan becel.....
[/quote]

Boter is helemaal niet zo goed voor honden. Als het je om het vet gaat dat daar in zit, zou je beter natuurlijke vetten kunnen gebruiken zoals bijvoorbeeld schapenvet, merg uit zo'n mergpijp (wel rauw!), olien zoals vis/zalm olie e.d. Veel gezonder en het wordt veel beter opgenomen door het lichaam.
Door Peet
#342128
Jacqueline,

je kan ook wat plakjes kaas in de kong doen, en deze heel kort in de magnetron laten smelten. Dan heb je vet + eiwitten, maar dan zonder het brood en de boter...is echt gezonder hoor ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door