Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#341898
De hond van een vriendin van mij heeft artrose. Het is een labrador van 9. Ik zei dat glucosamine daar goed tegen was en ik zou nog even mailen over de goede naam. Ik bedoelde eigenlijk Glucobest, want daar zit nog meer in dat helpt toch?

Klopt het dat Glucobest alleen zorgt dat het niet erger wordt? Of vertraagd het het proces? En hoe goed werkt het? Ik kan haar natuurlijk wel wat aansmeren, maar het moet wel werken.

De hond heeft trouwens ook overgewicht, omdat ze niet zoveel meer kan lopen door de artrose. Lijkt me eigenlijk niet handig, want dan moet ze nog meer gewicht meezeulen. Heeft iemand nog tips voor haar? Het is een brokkenhond volgens mij....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#341931
Aura schreef: De hond van een vriendin van mij heeft artrose. Het is een labrador van 9. Ik zei dat glucosamine daar goed tegen was en ik zou nog even mailen over de goede naam. Ik bedoelde eigenlijk Glucobest, want daar zit nog meer in dat helpt toch?

Klopt het dat Glucobest alleen zorgt dat het niet erger wordt? Of vertraagd het het proces? En hoe goed werkt het? Ik kan haar natuurlijk wel wat aansmeren, maar het moet wel werken.

De hond heeft trouwens ook overgewicht, omdat ze niet zoveel meer kan lopen door de artrose. Lijkt me eigenlijk niet handig, want dan moet ze nog meer gewicht meezeulen. Heeft iemand nog tips voor haar? Het is een brokkenhond volgens mij....

Je kunt ook even gaan lezen op http://www.glucobest.nl
Daar staat alle beschikbare info over dit product.
Overgewicht is funest voor de gewrichten die hierdoor alleeen maar harder slijten.
Hoe sneu het dan ook is, woef zal echt op dieet moeten anders kun je alle andere dingen net zo goed laten, want dat is dan dweilen met de kraan open.
Door Aura
#341936
Dank je wel! Ik heb het haar doorgegeven met nog een paar links erbij.

En heeft iemand nog een tip bij overgewicht? Qua voeding, beweging etc.
Ik weet alleen dat wij Josta altijd een heleboel sperciebonen gaven, omdat dat wel vult, maar niet dikmaakt, maar ik geloof niet dat dat zo goed was.... :-\
Door Aura
#341941
Angelique schreef: Je kunt ook even gaan lezen op http://www.glucobest.nl
Daar staat alle beschikbare info over dit product.
Overgewicht is funest voor de gewrichten die hierdoor alleeen maar harder slijten.
Hoe sneu het dan ook is, woef zal echt op dieet moeten anders kun je alle andere dingen net zo goed laten, want dat is dan dweilen met de kraan open.
Oh, dank je wel. Ik heb haar ook de link naar glucobest al gegeven, en de link naar glucosamine.nl
Dieet lijkt me inderdaad wel beter. Josta kreeg dus ook een soort dieet, maar die viel nauwelijks af. Ze kon ook niet zoveel meer bewegen...
Door Aura
#341942
danielle1980 schreef: minder voeding en meer beweging krijgen, wel langzaam opbouwen ;)
Haha het topic wordt druk!
Maar hoe kan je uitleggen dat een hond met artrose juist gebaad is bij meer beweging? Gaan de gewrichten dan niet juist harder slijten? Of weegt dat niet op tegen de slijtage die het gewicht geeft?

Ik zal eens zoeken hier. Volgens mij moeten oudere honden ook een andere verhouding in voer krijgen..... ::)
Door danielle1980
#341945
Aura schreef: Haha het topic wordt druk!
Maar hoe kan je uitleggen dat een hond met artrose juist gebaad is bij meer beweging? Gaan de gewrichten dan niet juist harder slijten? Of weegt dat niet op tegen de slijtage die het gewicht geeft?

Ik zal eens zoeken hier. Volgens mij moeten oudere honden ook een andere verhouding in voer krijgen..... ::)
volgens mij is dat helemaal niet nodig voor oudere honden. :-\
maar dat weet ik niet zeker.
ik zou zelf gewoon minder gaan voeren.

de beweging moet natuurlijk wel verantwoord zijn lijkt mij, maar als de hond moet afvallen is dat toch echt de manier.
stukken wandelen of zwemmen lijkt mij wel verantwoord, maar helaas ben geen expert erin. ;)
Door Connys
#341953
voor overgewicht is mij geadviseerd het portie wat ze officieel mogen hebben, halveren en dat in 5 keer geven en 5 keer naar buiten, gewoon zover ze kunnen, ze hebben op deze manier geen honger en wel beweging, 6 keer is nog beter. mijn hond mag b.v. hebben 800 gram kvv, nu krijgt ze 400 gram in 5 x dus 5 x 80 gram,en ze gaat 5 x naar buiten en ze is in 1 week 8 ons afgevallen, ik geef ze nog yogurt en wat fruit en het gaat prima, de hond vraagt nooit om eten, ondanks dat ze zo weinig krijgt
Door Aura
#341959
connys schreef: voor overgewicht is mij geadviseerd het portie wat ze officieel mogen hebben, halveren en dat in 5 keer geven en 5 keer naar buiten, gewoon zover ze kunnen, ze hebben op deze manier geen honger en wel beweging, 6 keer is nog beter. mijn hond mag b.v. hebben 800 gram kvv, nu krijgt ze 400 gram in 5 x dus 5 x 80 gram,en ze gaat 5 x naar buiten en ze is in 1 week 8 ons afgevallen, ik geef ze nog yogurt en wat fruit en het gaat prima, de hond vraagt nooit om eten, ondanks dat ze zo weinig krijgt
Goeie tip! Ik geef het door ;)

Helpt yoghurt of Biogarde ook bij het afvallen? Ook zoiets als: het vult wel, maar het maakt niet dik?

Ik heb even gezocht over aangepaste voeding voor oudere honden, maar ik kon het niet vinden :-[
Ik dacht dat je meer groente moest geven, en minder... eiwit?
Maar dat eiwit kan je met brokken moeilijk bepalen....
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#341971
Wat betreft het bewegen met de hond kan ze het best zoveel mogelijk rechtlijnig laten bewegen en zwemmen als de hond dat leuk vind. Dus niet achter balletjes en stokken aan laten rennen
Door Aura
#341975
Ik heb weleens gehoord dat je met een hond met HD juist heel goed kunt gaan fietsen. Dit is natuurlijk net zoiets...
Door Connys
#341978
volgens mij moet je ook bij oudere honden kijken naar de ribben, die mag je voelen maar niet zien en daarnaar voeren.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#341987
Aura schreef: Ik heb weleens gehoord dat je met een hond met HD juist heel goed kunt gaan fietsen. Dit is natuurlijk net zoiets...
Ja, je moet het alleen wel heel rustig opbouwen natuurlijk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#342007
Aura schreef: Ik heb weleens gehoord dat je met een hond met HD juist heel goed kunt gaan fietsen. Dit is natuurlijk net zoiets...
Ja, dat is een kwestie van goede bespiering opbouwen waardoor de gewrichten goed en strak in elkaar blijven hangen. Zodra de bespiering verslapt krijgen de gewrichten de ruimte om de gaan schuiven en dan slijt het als de pest.

Maar die oudere hond hoeft geen ander voer, alleen maar minder voer en meer beweging. Streep de helft van wat hij nu krijgt weg en vervang dat door groenten. bakje kwark enz.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als ze overgingen op vers, dan vallen ze toch wat makkelijker af dan met die koolhydratenmeuk die ze nu eet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door