Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#341686
Sinds Brutus gezwommen heeft, heeft hij jeuk aan zijn oor. Dus, gisteren Specicare besteld (omdat dat van dat goei spul moet wezen ;D). Nu zag ik vandaag dat er kleine wondjes in z'n oorschepje zitten... arme gozer.... Kan ik nog steeds die specicare (voor honden met gevoelige oren) erin gooien of niet?
Door Lizzy
#341777
Ja, dat dacht ik ook al.... maar die arme gozer heeft echt onwijs jeuk en pijn aan z'n oor... Ik heb er al -tig keer in gekeken, zie wel dat het ietsjes vuil is (en dat er inmiddels wat wondjes in de schelp zitten) maar verder zie ik niks.....
Door Lizzy
#341780
Truus schreef: Ahhh wat zielig :-\. En Prodier Oordruppels van VSM ?
Tis een echte vent..... janken, piepen..... De alcohol prikt, denk ik. Ik heb er van ellende maar wat calendula zalf in gesmeerd.....
Door Truus
#341784
Lizzy schreef: Tis een echte vent..... janken, piepen..... De alcohol prikt, denk ik. Ik heb er van ellende maar wat calendula zalf in gesmeerd.....
;D Ja..mannen he. Ik wil je niet ongerust maken maar het is toch geen grasaar he? :-\
Door Helen
#341785
Ik heb het zelf om te voelen of het pijn deed een keer op een kapot nagelrandje (bij mezelf) gedaan. En ik kan je vertellen, dat prikte flink ;D Dus ik stop het alleen in oren zonder wondjes. Toen Kuma super geirriteerde oren had omdat ze allergisch bleek voor de ab in de oorzalf (haar oren waren echt flink stuk toen :() hebben we het op aanraden van de DA een week lang 4 maal daags gespoeld met fysiologische zout oplossing. Dat hielp enorm. Binnen een dag of 2 a3 knapten haar kapotte oren enorm op.
Door Lizzy
#341787
Truus schreef: ;D Ja..mannen he. Ik wil je niet ongerust maken maar het is toch geen grasaar he? :-\
Daar dacht ik ook aan hoor Truus. Helaas hebben wij namelijk wel ervaring met die krengen.... (Bij Whoofer - twee keer onder narcose eruit moeten laten halen). Mijn ervaring is dat dit een acute pijn en ellende opleverd. Dit is er langzamer ingeslopen. Begon met af en toe wat schudden, beetje krabben en nu zie ik de wondjes in zijn oorschelpje die hij vroeger ook regelmatig had. Ik denk (hoop) dus niet dat het een grasaar is.
Door Lizzy
#341788
Peet schreef: ik heb nog steeds een aloe plantje voor je staan...ideaal voor 'watjes-reuen-met-een auwtje'.... ;)
Ohhhwwww, mijn adoptie aloee-tje?! Ahhhh, ik moet haar echt snel een keer komen adopteren he ;D!

Kan ik nu aloe-gel erin kieperen?

Of kan ik beter eerst spoelen met fysiologisch zout en daarna aloe-gel erin doen?

Of geen aloe-gel?
Door Helen
#341791
Lizzy schreef: Ohhhwwww, mijn adoptie aloee-tje?! Ahhhh, ik moet haar echt snel een keer komen adopteren he ;D!

Kan ik nu aloe-gel erin kieperen?

Of kan ik beter eerst spoelen met fysiologisch zout en daarna aloe-gel erin doen?

Of geen aloe-gel?
Ik zou er helemaal niets in smeren en spoelen met fysiologisch zout en verder ma of pa natuur zijn werk laten doen. :)
Door 202spots
#341794
Wanneer je met iets gaat spoelen moet je eff de flesje in warm water zetten zodat het niet koud aanvoeld wanneer je in de oor giet....

ik denk dat de Aloe-gel wel zal verzachten..maar dan moet de oor eerst goed droog gemaakt.
Door Helen
#341796
Truus schreef: Prikt fysiologisch zout niet bij die wondjes? Ik zou de gel proberen.
Nee, amper. Dat is een puntje zout op een liter water. Dat is niet te vergelijken met alcohol oid. Kuma's oren waren echt stuk en pijnlijk en ze vond het niet erg. Zelfs fijn af en toe.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door