Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Myr
#341463
Weet iemand of lamshart, net als kippenlever, laxeert? Ik probeer de laxerende spullen nog wat te vermijden, maar wil mijn overgevoelige jongens toch met een ander orgaanvlees in aanraking laten komen. Een lepeltje nog maar, maar toch! En lamshart kon ik in mooie, kleine porties krijgen, vandaar!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#341470
Myr schreef: Weet iemand of lamshart, net als kippenlever, laxeert? Ik probeer de laxerende spullen nog wat te vermijden, maar wil mijn overgevoelige jongens toch met een ander orgaanvlees in aanraking laten komen. Een lepeltje nog maar, maar toch! En lamshart kon ik in mooie, kleine porties krijgen, vandaar!
Lamshart werkt net als bijna al het andere orgaanvlees wat laxerend, wel minder dan lever. Echter als je de hoeveelheden binnen de perken houd dan moet het toch weinig problemen geven. Als je rekent dat als je ook dingen geeft die wat stoppend kunnen werken zoals kippenekken of andere botten dan hoort het er gewoon bij om tesamen tot een goede keutel te komen. Mijn honden van tussen de 30 en 40 kilo krijgen per keer 1 heel lamshartje.
Kan best zijn dat jouw honden er nog aan moeten wennen.
Door Lizzy
#341482
Ik vind hart veel minder laxeren als lever, maar het laxeert wel iets. Als je daarna (net wat Angelique zegt) wat bot geeft: dan is de ontlasting meestal perfect. Maar wat is er mis met af en toe wat losse/dunne ontlasting?
Door Myr
#341685
Vooral Noddy heeft meer diarree dan gewone ontlasting. Hij heeft vorig jaar een vergiftiging opgelopen, waardoor zijn maag/darmwand beschadigd is. Sinds hij een tijd geleden ook nog een hartnekkig virus kreeg ben ik nu heel voorzichtig aan het uitzoeken wat hij wel of niet kan hebben. Een hap brood (graan) kost hem anderhalve dag aan waterdunne ontlasting.
Vandaar dat ik hem voorlopig zo min mogelijk laxerende happies wil geven!
Door Lizzy
#341687
Myr schreef: Vooral Noddy heeft meer diarree dan gewone ontlasting. Hij heeft vorig jaar een vergiftiging opgelopen, waardoor zijn maag/darmwand beschadigd is. Sinds hij een tijd geleden ook nog een hartnekkig virus kreeg ben ik nu heel voorzichtig aan het uitzoeken wat hij wel of niet kan hebben. Een hap brood (graan) kost hem anderhalve dag aan waterdunne ontlasting.
Vandaar dat ik hem voorlopig zo min mogelijk laxerende happies wil geven!
Aha, op die manier... Jeetje, wat een ellende zeg... Heb je al probiotica geprobeerd?
Door 202spots
#341701
Ik geef 'n half hart per hond...wanneer ik alleen groentemix en hart geef,dan is de ontlasting ook zachter, wanneer ik klein beetje eirenschaal erbij doe is 't stevig, en wanneer ik alleen hart en 'n beetje gemalen nek met groentes geef is 't ook stevig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door