Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pollekind
#341481
Hoi hoi,ik geef mijn doggy's nu alweer een paar maandjes KVV.Maar het begint me finacieel wel een beetje op te breken :-[.Ik ben per maand gemiddeld 70-80 euro kwijt aan KVV voor 1 grote hond en 2 kleintjes :-\.Nu zijn die 2 kleintjes niet het probleem die eten zo weinig.Maar de grote van 27 kilo eet me arm :'(.Ik zit nu te denken aan Smuldier Compleet of enkelvoudigvlees met diner te mengen.Ik heb nu ook al groente prutjes met pens gemaakt,maar dat volstaat toch niet helemaal heb ik begrepen.Volledig BARF wil en kan ik niet,dus ben nu op zoek naar een goedkopere oplossing.100% brok lukt me niet want mijn hond weigert dat te eten zonder kiloos blikvoer erdoor.Iemand een tip??? :-[
Door amber13
#341485
Wat je zelf ook al zegt: Smuldier, ik geeft mijn honden het ook, en ze vinden het heerlijk en doen het er goed op, dus waarom niet ???(behalve misschien de vreselijke stank die er af komt, maar goed, dat moet je er dan voor over hebben ;) ;D)
Door Audrina
#341488
Ik heb zelf 3 redelijk grote honden en vaak 1 of meerdere loge's van aardig formaat.

Ik voer KVV (Carnibest) en toch is het voor mij betaalbaar en ben ik zelfs minder kwijt dan toen ik nog brokjes gaf. Mijn 2 teven krijgen ook deels barf en dat kan je natuurlijk zo duur / goedkoop maken als je zelf wilt. Doordat ik ook KVV geef hoef je dan toch niet zo op de verhoudingen te letten, zo lang je maar niet teveel orgaanvlees gaat geven.

Ik ben nu ongeveer 1 euro per per hond per dag kwijt. Goed, dat is nog steeds een kleine 90 euro per maand, maar met brokjes was dat ca 130 euro per maand.

Het scheelt een hoop als je een grote vriezer hebt, zodat je de KVV groot in kan kopen. Vaak krijg je dan korting, plus dat je dan maar eens in de zoveel tijd op pad hoeft om het te gaan halen.

Even een voorbeeldje van bijvoorbeeld Carnibest (van andere kvv's weet ik geen prijzen). Koop je dat los per kilo dan ben je al gauw 2,95 per kilo kwijt. Haal je in 1 keer meer dan 100 kilo, dan is het nog maar 2,30 per kilo. Nu lijkt die 65 cent verschil niet veel, maar dat is het op maandbasis dus wel.
Door Lizzy
#341503
Het is dus maar helemaal de vraag of je met een goedkoop merk ook werkelijk goedkoper uit bent!

Kijk anders even naar dit vergelijkendprijswarenonderzoek wat gedaan is op Barfplaats:

AHV vlees-pens compleet: 0,99 per 500 gram > 750 gram 1,49
AHV vlees-pens compleet: 1,34 per kg bij afname 90 kilo > 750 gram 1,01
Bibi Natuurmix: 2,15 per kg > 450 gram 0,97
Bibi Natuurmix: 1,85 per kg bij afname 120 kg > 450 gram 0,83
Carnibest Natuur: 2,95 per kg > 375 gram 1,10
Carnibest Natuur: 2,30 per kg bij afname 100 kg > 375 gram 0,86
Duck uitmuntend: 3,10 per kg > 436 gram 1,35
Duck uitmuntend: 2,30 per kg bij afname doos van 16 kg > 436 gram 1,01
Energique nr 4: 4,98 per kg (2,99 per 600 gram) > 300 gram 1,49
Energique nr 4: 3,33 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,99
Energique nr 1: 3,92 per kg (2,35 per 600 gram) > 300 gram 1,17
Energique nr 1: 2,50 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,75
Energique nr 3: 4,17 per kg (2,50 per 600 gram) > 300 gram 1,25
Energique nr 3: 2,75 per kg. bij afname doos van 12 kg > 300 gram 0,83
Rodi pens compleet: 3,97 per kg (1,59 per 400 gram) > 500 gram 1,98
Rodi pens compleet: 2,80 per kg. bij afname van zak van 2kg. > 500 gram 1,40
Rodi lam en rijst: 4,73 per kg (1,89 per 400 gram) > 500 gram 2,36
Smuldier: 1,73 per kg (0,69 per 400 gram) > 600 gram 1,03
Door Lizzy
#341506
De een-na-laatste kolom geeft dus aan hoeveel gram je per dag aan je hond moet voeren en dat is gebaseerd op een hond van 20 kilo.

Maar goed, barfen kun je zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt. Veel hangt ook wel af van je adresjes....

Ik zou zeggen: begin eens een vishandel te zoeken waar je iedere week gratis zalmkoppen mag ophalen! Dan geef je gewoon 1 maaltijd per week een zalmkop (of een halve). Dat is echt een prima maaltijd en je honden hebben er ook nog stik-veel lol mee! Heb je al 1 gratis maaltijd per week.

Als je dan naar je locale groenteboer of supermarkt gaat en daar vraagt om groente die ze niet meer verkopen omdat er een plekje op zit en je kunt dit gratis weghalen: dan kun je vaak voor bijna niks groentemixjes maken (soms moet je er nog wat bij kopen, maar dan neem je gewoon wat in de aanbieding is of je gaat zelf wat kweken in je tuin of balkon!).

Als je dan probeert om aan goedkoop kopvlees te komen, aan goedkope kippennekken en karkassen te komen: dan kun je daar ook alweer een leuke maaltijd mee samenstellen. Probeer gratis lams en geiten botjes te scoren bij Islamitische slagers. Nou, eieren zijn niet duur, dus ik zou zeggen, geef af en toe eens een lap pens (ook niet duur) met wat groentemix, beetje visolie en een rauw eitje met schil: en je hebt weer een leuke goedkope maaltijd.

Je moet dus inventief worden en je moet er ook wat voor over hebben. Op je fiets springen en adresjes bezoeken! Dat werkt ook veel beter als bellen! Dus, binnenlopen en vragen wat je nodig hebt.

Houd wel in de gaten dat je voldoende moet afwisselen. Je kunt bijv. niet alleen kipdingen voeren! Kip is lekker goedkoop, maar dat is echt niet voldoende. Pens en kip en kopvlees is dus ook niet voldoende. Probeer echt zoveel mogelijk afwisseling te bewerkstelligen. In je botten, je vlees, je orgaanvlees en je groentes.
Door Peet
#341590
Je zou ook 's morgens een enkelvoudige Smuldier kunnen geven en dan 's avonds Cb (of Bibi).

Dan krijg je geen tekorten. lijkt me. Ik wissel die 2 ook regelmatig af, want ze eten hier 2 kilo Cb per dag...en dat gaat aardig in de papieren lopen :(.

En idd, af en toe een vissekop, dan weer een lap pens, scheelt ook weer. ;)
Door bas rouge
#341623
Mijn honden eten met z'n drietjes ook zo'n 2 kilo versvlees per dag (da's zo'n 4-5 euro per dag). Ik vind dat veel geld, elke dag weer. Dat ze het er goed op doen en met graagte eten staat buiten kijf maar ik vind het wel veel geld. Ik kan het opbrengen op het moment maar zou geen bezwaar hebben tegen goedkoper.
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik zelf samen kan stellen waardoor het in de toekomst goedkoper kan dan nu.

Voorlopig leg ik me erbij neer maar investeer wel in op termijn minder duur uit zijn door tijd en energie te steken in het bijeenzoeken van adressen en uitgebalanceerde menu's voor de honden.
Door pollekind
#341703
[quote="Peet"]
Je zou ook 's morgens een enkelvoudige Smuldier kunnen geven en dan 's avonds Cb (of Bibi).

Dan krijg je geen tekorten. lijkt me. Ik wissel die 2 ook regelmatig af, want ze eten hier 2 kilo Cb per dag...en dat gaat aardig in de papieren lopen :(.

En idd, af en toe een vissekop, dan weer een lap pens, scheelt ook weer. ;)


Ja dat is natuurlijk ook een optie :).Ik heb simpelweg geen tijd om te BARFen en ook geen grote vriezer.Ik ben dus echt bijna afhankelijk wat ik zo kan kopen.En mijn hondjes zijn echt alles voor me,maar ik heb ook nog een paard wat ook zo'n lekker moppie is,maar ook al 200 euro per maand kost.Het zou wel prettig zijn als ik zelf ook nog zou kunnen eten ;D.Ik was met brokjes echt vele malen goedkoper uit dan nu.Maar ja ze zijn nu verwend geraakt door de KVV,en die 3 krijg ik nooit meer aan de brok ;Den ik geef ze ook geen ongelijk hoor!Maar ik heb zelf ook zitten piekeren en zitten rekenen.En ik heb iets gevonden:Er is van Royal Canin voer dat heet;Selection Flocon.Dat is een soort muesli(nou ja moeilijk te omschrijven :-[)achtig,cornflakes spul,dat MOET je aanvullen met Vlees.Het kost iets van 33 euro per 15 kilo.Ik denk dat ik dat ga geven te samen met enkelvoudig versvlees.Na een hoop rekenwerk kwam ik er achter dat ik dan bijna de helft goedkoper uit ben per maand.De 2 kleintjes hou ik volledig op de Energique.misschien niet ideaal maar als de beurs het weer toe laat krijgt ze wel weer duurder,of wissel ik het af.Bedankt voor jullie meedenken!Trouwens leuk forum is dit,ik heb nog niet een keer gelezen dat mensen rot deden of iets stom vonden als iemand wat vraagt.Echt fijn om hier iets op te zoeken of te vragen! :) :) :)
[/quote]
Door Peet
#341734
Hmmm....sorry...maar ik denk dat het gezonder is voor je hond om hem zeg maar 's ochtends een opeltje-KVV te geven en 's avonds de 'mercedes" dan het te mengen met een soort mueslie..... :P...maar ik zal meteen zeggen dat ik niet weet wat het is :-[..het klinkt mij als tarwe-graan-snelle-goedkope-plof-groei-rommel in de oren....

Waarom zet je ze allemaal niet 's morgens op Smuldier en 's avonds op CB? (heb het niet uitgerekend hoor)...Energique is ook aan de prijs tenslotte...
Door pollekind
#341739
Pfffff,ja dat zou ook kunnen ???Ik zal wel weer achter mijn telraam gaan zitten ;Den alles nog eens doorrekenen.Het MOET gewoon goedkoper kunnen dan nu!We komen er vast wel uit :).
Door Audrina
#341745
RC selection Flocon zijn gewoon geplette graanvlokken, niet compleet en het voegt absoluut niks toe (ja het vult de maag) en daarom moet je het mengen met vlees, zodat het voedingswaarde heeft. Ik zou het i.i.g. echt niet geven.

Zo ziet het eruit:
Afbeelding
Door romila
#341753
[quote="bas rouge"]
Mijn honden eten met z'n drietjes ook zo'n 2 kilo versvlees per dag (da's zo'n 4-5 euro per dag). Ik vind dat veel geld, elke dag weer. Dat ze het er goed op doen en met graagte eten staat buiten kijf maar ik vind het wel veel geld. Ik kan het opbrengen op het moment maar zou geen bezwaar hebben tegen goedkoper.
Ik ben bezig met uitzoeken hoe ik zelf samen kan stellen waardoor het in de toekomst goedkoper kan dan nu.

Voorlopig leg ik me erbij neer maar investeer wel in op termijn minder duur uit zijn door tijd en energie te steken in het bijeenzoeken van adressen en uitgebalanceerde menu's voor de honden.



[/quote]Mijn 3 honden eten nu 3 kilo CB per dag weg...(altijd baas boven baas ;D ;D ;D) Maar daar word ik dus ook niet vrolijk van.. >:( Ben ook druk bezig met berekenen hoeveel ze moeten hebben met BARF en zo...hardstikke leuk! (moest eigenlijk administratie doen maar dis veul leuker!! ;D) Wil dus 3 à 4 dagen per week BARFEN en 3 à 4 dagen CB geven. Moet ook druk op zoek naar adressen maar dat gaat wel goed komen, hoop ik!
Door pollekind
#341756
[quote="Audrina"]
RC selection Flocon zijn gewoon geplette graanvlokken, niet compleet en het voegt absoluut niks toe (ja het vult de maag) en daarom moet je het mengen met vlees, zodat het voedingswaarde heeft. Ik zou het i.i.g. echt niet geven.

Zo ziet het eruit:
Afbeelding
[/quote]Ik vond dat juist een voordeel dat het geen compleet voer is,zo kun je er zelf nog vlees en zo doorheen doen.Het klonk mij wel goed in de oren.
Door Audrina
#341761
[quote="pollekind"]
Ik vond dat juist een voordeel dat het geen compleet voer is,zo kun je er zelf nog vlees en zo doorheen doen.Het klonk mij wel goed in de oren.
[/quote]

Ja maar het is graan en graan is geen hondenvoer. ::) Graan is leuk voor bijvoorbeeld vogeltjes en konijntjes, maar absoluut niet voor honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door